Britse Shermans in Brabant

Ik zou de tanks onderling niet zo veel hoek geven. Het is niet logisch om in een rechte, rustige straat, op een laat moment te sturen. Dat doe je alleen bij een krappe doorgang. Gezien de poses van de bemanning staan de Shermans (langs de tuinmuur geparkeerd). De 17-ponder loop geeft al een extra kijklijn. Zoals Bas voorstelt de auto scheef in de kant en de infanterie die door de straat trekt, met de bocht om de auto.

Optie van Bas (nr 4), geeft de meeste dynamiek en lijkt het meest realistisch. Zou immers die auto als tanks er zo krap omheen moeten niet allang met een duw de berm/greppel ingeduwd zijn.

Ik heb mijn base af 🥳
Het 'getipte' stoepje heb ik nog hard over nagedacht en geprobeerd te doen, maar lukte me niet meer omdat ik eenvoudig al te ver was en ik te veel had moeten slopen. Gelukkig nemen de Shermans dusdanig veel ruimte in dat het in mijn ogen niet stoort/ opvalt. Een volgende keer iets om wat eerder over na te denken zeg maar 😇. Het ietwat schuin plaatsen van de weg en muurtje is gelukkig wel gelukt, dat pakt echt een stuk beter uit dan alles parallel. Dank voor het meedenken!!

IMG_7464.webp

IMG_7465.webp

IMG_7466.webp

IMG_7467.webp

IMG_7468.webp

IMG_7471.webp

Nu door met de figuren en voertuigen. En als die staan alles integreren/ blenden met nog wat meer herfstblaadjes ed. Nog werk zat 🙂

Ik vind het er prima en overtuigend uitzien. Maak je niet te druk over die stoep, in die jaren had je dat veel minder als nu, zeker in de kleinere plaatsen op het platteland.
Daar was het merendeel van de wegen ook nog onverhard.

Leuk om de 'set' te kunnen bekijken zonder alle acteurs 🙂 het ziet er heel goed uit 👍
Eén opmerking : het gras had wat mij betreft iets lichter groen gemogen ?

Het is alweer een tijd geleden sinds de laatste update zag ik. Dat wil alleen niet zeggen dat ik niks heb gedaan sinds die tijd. Alle acteurs staan ondertussen op hun plaats en moeten alleen nog verder worden geweatherd voordat het dio echt af is. Gezien het thema bevrijding is vandaag dan wel een mooie dag voor nieuwe tussendoor plaatjes dacht ik zo 😎

IMG_9010.webp

IMG_9012.webp

IMG_9013.webp

IMG_9014.webp

IMG_9015.webp

Mooie “kijkdoos” geworden Erwin, complimenten!
Herkenbaar en mooi uitgewerkt thema, zonder onlogische en overdreven details.

Ziet er goed uit Erwin 👍 compleet en samenhangend verhaal.
Veel plezier met de laatste berwerkingen 🙂

Bedankt iedereen voor de hartjes, duimpjes en positieve comments! Erg leuk om te zien! 🙏🏻

Hoi Erwin,
Ik heb deze helemaal gemist, ondanks dat ik het bord heb gemaakt. Ik zou persoonlijk slechts één van beide Shermans gebruikt hebben. Dat geeft je veel meer speelruimte. Maar het is mooi geworden zo. Volgende keer kun je al het commentaar verwerken voor je aan de werkelijke bouw begint. Al doende leert men.
Om nog even terug te komen op het formaat van die borden, ik heb ook regelmatig gedacht dat ze te groot werden. Maar na controle bleek dat toch niet zo te zijn. Er waren vast varianten en afwijkingen, maar alles moet groot genoeg zijn om tijdens het rijden goed te kunnen lezen. De Duitse bewegwijzering werd na de bevrijding vaak al snel weggehaald. Men wilde daar niet aan herinnerd worden of de kachel moest gestookt.

Jan Coen

Terug
Bovenaan