Britse para n°1

Hallo iedereen,

Hierbij enkele foto's van een Britse para die ik juist heb geschilderd. Het is van een nieuw merk: Alexander Miniatures. Het is 1/35, in resin en komt met twee verschillende hoofdjes. Het is een deel van een vignette van twee figuren, da's ook de reden waarom hij nog niet op een grondwerk staat. Het grondwerk zit bij het tweede figuur. De figuren zullen apart verkrijgbaar zijn of als set. Naar (goede?) gewoonte is het beschilderd met acrylverf, inkt en pigmenten.

Ik hoor graag wat jullie ervan vinden en wat ik kan doen om het tweede figuur beter te maken.

Vele groetjes,

Gino

ready61.jpg

ready62.jpg

ready64.jpg

ready67.jpg

ready69.jpg

ready73.jpg

Hallo Gino,

Ik zie niet echt hoe ik goede tips zou kunnen geven om dit figuur te verbeteren. Ik vind hem zeer sterk uit de verf komen (pun intended). Misschien dat er wat scherpere belijning zou mogen zijn, maar de foto geeft een waas weer. En vergeet niet de riem voor de Enfield!

Wat heeft Alexander Miniatures nog meer in het assortiment?

Groeten, MartinD

Prachtig Gino! Gezicht is prachtig evenals de bepakking en de camo jas!

mzzls

(ook ik kan geen tip's geven, alleen had ik zelf het hout van het geweer iets meer monotoon geschilderd.)

wanneer komt dat spul uit???

tis mooi geschilderd, alleen misschien wat apart dat de no4 enfield niet op de grond staat maar zweeft!

Timo

Hi Gino,

ik heb geen verstand van Engelse uniformen, maar voor mij ziet het figuurtje er prima uit. Beetje lastig te beeordelen aan de hand van deze foto's helaas.

En die hoofdjes, vooral de eerste, zijn prachtig geschilderd, maar minstens ook zo prachtig gesculpt.

Robert

Gino, elke keer als je een figuur post vraag ik me af of het echt wel 1:35 is... 😱 . De kleurstelling is treffend , net als de details. Misschien vind ik het houtnerf op de Lee Enfield iets te zwaar aangezet. En zoals Martin al zei... met een sling is tie af! TOP!

Ha Gino,

Ik vind je Denison-smock erg goed gelukt. Zeer evenwichtig geschilderd. Vooral de uiteinden van de vlekken vind ik goed.
Toch een tip: ik zou de groene en rode kleur op bepaalde stukken meer in elkaar laten overlopen. Ik bedoel hiermee die kleuren transparanter maken.

gr,
Dong-Shik

erg mooi geschilderd. Enig min puntje, t.o.v. de rest, vind ik de Enfield. De nerf van van de kolf komt me nogal grof over.
Dit kan kan ook aan de foto liggen.

groeten Maarten

Terug
Bovenaan