bridge erection boot (Vietnam)

Hallo allemaal,
Het was voor mij alweer een tijdje geleden dat ik iets ge-airbrushed heb maar het uiteindelijk toch de moed gevonden om mijn bridge erection bootje (mijn eerste scratch-project) te spuiten. De kleuren die ik heb gebruikt zijn (Humbroll) 116 us dark green gevolgd door 155 olive drab en 105 marine green (de laatste twee niet dekkend maar meer een plaatselijke mist). Op de foto’s komt de kleur wat blauwer over dan in werkelijkheid. Nu wat washes, filters, chippen etc. Ook daarmee moet ik eerst wat experimenteren omdat ook dat weer een tijdje geleden is (filters zijn voor mij helemaal nieuw)

1.jpg

Alle commentaar en of tips zijn van harte welkom

Het hele verhaal:
http://home.planet.nl/~heesw121/Erection Boat.htm

Mark

Hoi schat, Zal ik dan maar als subjectieve echtgenoot iets schrijven ? het ziet er strak uit, heel knap gedaan al zeg ik het zelf. Ik weet met hoeveel precisie en passie je die BEB gemaakt hebt, hoe je dagenlang, elke avond, stilzwijgend zat te schuren, snijden en plakken en hoe bang je was om je boot te spuiten en dan lag ik nog te zeiken over die nieuwe compressor ( En dat van een tekening ! Het is dan wel geen tank maar daarom niet minder mooi gescratched. Ik ben trots op jou EN je bootje ?

Your loving wife
Chief Donja

ahhhhhhhh...
ik wordt hier helemaal zacht en warm van..... 8)

Maar ik kan me er wel iets bij voorstellen...
Als over een paar weekjes mijn nieuwe equipment komt, zal ik ook wel een paar zweethandjes hebben... 😕 en dan bouw ik RUDD!!!

Maar ik vind deze boot super gedaan en weer 's verfrissend anders!!

Hahaha bedankt voor de aftrap schat, tja dat scheelt toch denk ik; als eenmaal het eerste (vrouwtjes)schaap over de dam is dan volgen er wel meer (mannetjes) 😉
Bedankt voor de reacties!
4.jpg

Het is uiteindelijk de bedoeling dat het dit vlot wordt:
2067RAFT.jpg

Ik weet het: het is geen tank maar met die quad 50’s erop, schiet het wel lekker 😈
Het vlot is opgebouwd uit twee pontoons (onderdeel van het M4T6 floating bridge system) voortbewogen door een bridge erection boat. Dus na de boot ga ik aan de slag met de pontoon.

Hier nog een originele bridgeboat:
beb4.jpg

Ik zal jullie op de hoogte houden 😀
Mark

meer hier: http://home.planet.nl/~heesw121/Erection Boat.htm

Nu begrijp ik ook waarom er maar geen reacties kwamen. Ik zat namelijk al te zoeken.
Maar nergens kon ik rupsbanden of wielen zien...
Dat maakt het moeilijk voor mij. Toen zag ik een straalpijp. En over die dingen had ik vaag wel iets gehoort.
Dat schijnt weer bij een vliegtuig te horen...
Maar ik zag geen vleugels. En ik had eens gelezen dat die weer op vlieg dingen zitten. Het kon dus nog maar 1 ding zijn!
Een geheim expirimeenteel Duits voertuig. Ik zoeken in boeken, nee hoor. Het leek me ook vreemd want hij was niet Panzergeel met wilde camoflage...
🙂 😀 😀 😀 😀 🙂 😈

Ik heb er maar 1 woord voor: Heel heel heeeel strak gebouwd.
Nou ja, een paar meer. Maar ik zit er wel eens vaker naast. 😉
Ik kan niet wachten op de volgende foto's. Dit wordt een monster.

Gert.

Nou mannen, bedankt dat jullie toch de moeite hebben genomen om toch nog te reageren, stel ik, en ik weet ook mijn man, zeer op prijs.

Ach Gert, geheim EN Duits, dat is ook welhaast vloeken en vragen om problemen maar ben blij dat je uit die waanwereld bent 😉

Groet
Donja

Mooie boot Mark en het mooiste is, stop the presses, Hobby Fan de moeder van AFV komt uit met een losse m55 trailer. Opent perspectieven, ja toch. Groetjes, Arno

Hoi Arno, ja ik had dat ook gezien van die losse trailer, zal wel dezelfde trailer zijn die AFV Club bij hun M548 'guntruck' stopt. vraag me alleen af of die dan in plastic is of resin (bij mijn weten brengt Hobby Fan hun 'spullen' meestal in resin uit). Nou ja, even afwachten nog maar (maar ik ben er wel blij mee natuurlijk 😀 )

Mark

Hmmm.... Iets zonder wielen of tracks op dit forum?
En de onderzijde moet vochtig worden? Dakannie!! 😈
Nou ja... hoewel...: Nou vooruit, er komt iets op te staan tegen vloogdingen (verleden tijd van vliegdingen) 😕

Zonder dollen: Dit is een mooi stukje werk! Zeker met al die klinknagels erop... Monikkenwerk zeker?

hahaha ja ik dacht ook: zo'n anti-vliegtuigen geschut moet het hier toch goed doen 😉
die klinknagels vielen eigenlijk best mee; een paar keer aantippen met superlijm (gel) en het was gebeurd (was voor mij ook de eerste keer dat ik het zo deed dus even afwachten maar ben best tevreden met mijn nagels)
Mark

Terug
Bovenaan