Braille M8 Greyhound [Eind foto's]

Martin Visser

Lid van de TWENOT
Interesses
Shermans, Bustes
Schalen
  1. 1:9
  2. 1:35
  3. 120 mm
Hoi allemaal,

Ik wil jullie graag op de hoogte houden van mijn nieuwst project.

Een 1/72 greyhound van Italeri:

PA130765.JPG

De inhoud van het doosje

PA130768.JPG

Een lekkere simpele bouw, wat je binnen 3 uurtjes volledig af kan hebben.

Maar, ik irriteer me erg aan het interieur van deze kit. Deze is namelijk dezelfde als de M20 scoutcar. En dus niet geschikt voor de greyhound. Dus heb ik besloten om een PE setje er tegen aan te gooien

PA130775.JPG

PA130779.JPG

De PE set is voornamelijk om het interieur te veranderen/verbeteren. Verder zitten er onderdelen bij voor de binnenkant van de koepel inc kanon.
Dus genoeg details voor een zeer kleine kit.

Na enkele uren bouwen heb ik 3 plastic onderdelen en 20 PE stukjes bevestigt en zie hier het nieuwe interieur.

PA130791.JPG

PA130792.JPG

PA130793.JPG

PA130795.JPG

De kier bij de stoelen is ondertussen gedicht. Verder is het kastje waar op de eerste foto ook een kier te zien is ook aangepast.

Ik ben benieuw wat jullie er van vinden.

Groet Martin

Bedankt, ik denk alleen dat er straks een hoop lijmrestjes moeten worden weggekrast. 🙄
Maar het is wel grappig 😉

Hey Martin,

Mooi hoor. Het is wel klein zeg, dit is het betere gepriegel....
Nog een klein motortje er in?
Luikjes open, e.d.
Zou niet misstaan denk ik.

Succes, Peter.

Bedankt voor jullie reacties

@ Peter, Helaas geen motortje er in, gelukkig wel de luikjes open 🙂

Vandaag een groot gedeelte van de buitenkant is aangekleed met PE, helaas zijn de lijm vlekken soms goed zichbaar maar de foto maakt alles 5x groter dus in real live valt het mee. (Dat betekend niet dat ik er niets aan ga doen 😉 )

Ook ben ik begonnen aan een stukje van de koepel en heb ik de luikjes geopend.

PA140800.JPG

PA140806.JPG

PA140807.JPG

PA140808.JPG

PA140809.JPG

PA140810.JPG

PA140812.JPG

PA140813.JPG

Bedankt voor het kijken 8)

heel knap allemaal maar...

1/35 vind ik het soms al knap moeilijk de binnenkant te kunnen zien. Hoe ga je dit doen 1/72?

groeten Maarten

Mooi Martin,
Wat een gepriegel moet dit zijn. Erg knap.
Wat me opvalt, moet de bijl aan de linkerkant niet andersom?
Ik bedoel de houder waar de bijl in zit, zo valt hij er toch uit!

Netjes hoor, Peter.

Ik heb de bijl aangepast Peter, bedank voor het erop wijzen.

Nieuwe (kleine) update.

De turret is ook af van binnen.

PA150816%7E0.JPG

PA150817%7E0.JPG

PA150821%7E0.JPG

PA150822%7E0.JPG

PA150819%7E0.JPG

Groet Martin

Hoi Martin,

O.K. dan, gaat goed zo.
Wat me wel opvalt zijn al de lijmresten.
Zal ook allemaal niet meevallen met zo'n klein wagentje, maar ik denk dat je er een hoop kan weg halen.
Als je dan bedenkt dat het 1:72 is en je het op zulke grote foto's ziet schrik je wel even.
Maar dat komt vast goed.

Succes, Peter.

Ondertussen ben ik weer verder gegaan met de greyhound.

Het interieur is geschilderd, de bovenkant is er op geplakt en geschilderd.

het interieur:

PA200887.JPG

PA200882.JPG

PA200883.JPG

bovenkant er op, met enkele decals, welke helaas iets te groot zijn 🙁

PA240769.JPG

PA240774.JPG

Maar na een extra spuitbeurtje ziet het er een stuk beter uit

PA260775.JPG

PA260776.JPG

PA260777.JPG

PA260778.JPG

PA260779.JPG

PA260781.JPG

PA260782.JPG

Ik hoop dat jullie het iets vinden.
Groet Martin

))Martin,

mozeskriebel, ik krijg jeuk van al dat gepriegel.
En ik af en toe maar vloeken op 1/35 PE, ik heb daar af en toe al moeite mee, maar dit.

Respect man.

Btw ziet er goed uit (voor 1/72 😉 ).
Mooi dat de decals toch nog goed gekomen zijn. Toen ik de eerste foto met decals zag, dacht ik "Oh dat is zonde", maar het valt allemaal wel mee.

Ik vind het alleen jammer dat je hem gekwast hebt, ipv gespoten. Zie je toch wel goed, vind ik persoonlijk. Of mijn ogen moeten mij weer in de steek laten.

Keep it up.

Greetz
Axel Repping

Bedankt voor je reactie Alex

Is mijn spuitwerk zo slecht? Het is gewoon geairbrushed hoor.
Oef doel je op het interieur, dat viel mij ook een beetje tegen. Maar het is ongelovelijk irritant omdat je alles op wit ziet.

Martin

Martin,

ik doelde idd op het interieur. Mijn fout om dat te vermelden 😳 .

Wat evt eerst bij een interieur kunt doen, is eerst een lagje cream HB121 geven, daarna er met wit lichtjes overheen. Voor mij werkt het.

greetz
Axel Repping

Hij is voor 95% af, er zijn nog een paar kleine dingen die gedaan moeten worden voor hij helemaal klaar is. Ik heb net wel wat foto's genomen maar helaas wordt de kleur vervormt zodat het niet mooi wordt.

Maar toch een kleine teaser

PA280816.JPG

Martin

En weer een stukje verder richting het einde. Wegens omstandigheden is een stuk van het achterdek geruineerd. Dus dat werd bepakking er op gooien (dat was ik zoiezo van plan maar dit was een extra motivatie)

Groet Martin

en de eindfoto's

De antennes zijn van gitaar snaren. Stof is van MIG Pigment europe dust.
Het voertuig is geschilderd met Tamiya acryls, washes zijn gedaan met zwarte olieverf en de drybrush met modelmaster Olive Drab.

Alsvast bedankt voor het kijken

*edit, foto's naar pagina 2

He Martin,

Best mooi geworden zo, en helemaal op die kleine schaal. Misschien had je de luiken kunnen maken uit plastic kaart, zodat de randjes iets strakker zijn. Maar dan nog doe ik het je niet na. Dat 1/72 is te priegelig voor mij ...

Een puntje, de schietbuis van het kanon ziet er erg vreemd uit. Ik zou de uitlopende iets proberen bij te werken. Ik neem aan dat dat zo in de doos kwam?

Kallum, MartinD

Woow mooi bakje geworden zeg! Mooi verouderd en erg tof dat interieur erin!
Leuk he dat PE werk in kleine schaal 😀
Ik ga binnekort bezig met een Leopard 2A6 met PE. Enne ik bouw 1/87 😱 😉
Heerlijk dat gepriegel!

Vraagje, hoe heb je dat gedaan met die decal op het achterdek? De ondergrond loopt namelijk van hoog naar laag enzo maar hoe heb je die decal daar zo netjes over heen gekregen? (sorry voor de kromme uitleg maar ik weet niet hoe ik het anders moet beschrijven :$ )

@ Martin. Achteraf gezien was plastic kaart beter geweest ja, maar ik heb nog niet zoveel ervaring met het ombouwen / scratchen van dingen dat ik het maar zo heb gedaan. Je hebt ook gelijk over de schietbuis. Italeri leverd een zeer mooie .50 MG (aanpassingen zijn wel nodig) maar laat het afweten bij het kanon en .30 MG. Dat is wel jammer

@ Robert. Bedankt succes met je Leo. De decals zijn met veel set en sol aangebracht. Echt wonder spul 🙂

@ Rico. Ik heb de structuur zelf nog proberen te verbeteren maar dat viel niet mee, en zo zie achteraf dat het toch ietsjes te grof was. Better luck next time 😉

Edit, ik heb de foto's naar deze pagina verhuist

PB110956.JPG

PB110944.JPG

PB110947.JPG

PB110949.JPG

PB110951%7E0.JPG

PB110952%7E0.JPG

PB110958.JPG

PB110959.JPG

PB110960.JPG

PB110961.JPG

PB110964.JPG