Bow down to the KING, KLAAR.

😱 Wauw.
En slim om de boeg mg in te trekken 😉
Hij wordt mooier en mooier.
Jammer dat je geen stof kan simuleren.
Ik stond in dubio of ik naar SMC of Ciney zou gaan 26 oktober.
Nou weet ik zeker wat ik doe 😉
Cheerio, Arno

erg origineel ! alleen zitten er een paar stenen bij die net uit een ander muurtje lijken te komen ?? die komen dan weer niet overtuigend over...

verder sluit ik me aan bij Roy, de plukken gras zien er soms wat te gekunsteld uit, die kan je nog wat bijwerken...

ook de tank mag voor mijn part een stuk grover geweathered zijn, hij lijkt nu nog te clean iov de rest van het dio...

ik kijk uit naar het eindplaatje :!:

cheers
Dom

Zo Axel gelukkig wordt er toch nog gehobbied. We maakten ons al zorgen 🙂 Stoer geheel geworden. Te grote stenen of niet, het ziet er erg dynamisch uit.

Het grondwerk mag nog wat meer gras krijgen en misschien kan je achter de tank nog een plaatgewalst struikje zetten. Nog één puntje over de tank. Je kan het "streepje" van de 1 nog wat verder door trekken. Deze eenheid had die redelijk oversized.

Hoi Axel

Ik had deze eerlijk gezegd wat minder gevolgd. daarom leuk de laatste foto's te zien als begin.
ik vind het indrukwekkend overkomen. in eerste aanblik zeer realistisch. Ja, zoomen we in. dan let je op grootte van stenen etc. Who cares.
It's a beauty!

Hallo medeplakkers,

Thans voor de replies.

Jeroen-Thanx, en idd je hebt gelijk, de losse stenen zien er iets anders uit.
Maar ja, probeer maar eens goede te vinden 😉 .

JW-Thanx, en ovewr die hoeveelheis puin wil ik nog wel een keertje een discussie met je aangaan. Voor dat ik dat doe, moet ik eerste even op zoek in mijn foto-archief. Komt goed.

PE-ter-Thanx, een van de moeilijkste dingen in mijn ogen is beweging vastleggen in een model.

Roy- Thanx mate. enne die plukjes daar wordt aan gewerkt. Overdrijven? Je kunt het ook benadrukken noemen, toch?

Wijnand-Thanx.

Jamie-Thanx, onverstandig? Staal is sterker als steen. 'Tis natuurlijk wel verstandig om een niet al te dik muurtje te pakken 😉 .

Jan- Thanx, soon my friend, soon. Op de volgende bouwavond.

Paul- Thanx.

Richard-Thanx, de stenen op de KT zijn verlijmd (seconden en houtlijm doen wonderen), de sten op het gras en struiken zijn met een dun ijzerdraadje aan het grondwerk bevestigd.

Arno, thanx- Stof? fotoshop doet wonderen,
blurredKT.jpg

Was er nog twijfel over de SMC bij je dan 😉 ?

Dom-Thanx. Vwb de weathering. Puin en rijstof moet nog gebeuren, komt goed.

Mike-Thanx, goedetip vwb dat loopwiel, nearly missed it 😳 . Komt goed, hoop ik.

BouwAap-Thanx, soon my friend 😉 .

Niels-Thanx, tuurlijk hobbiëen we nog, wat dacht jij dan? Het grasziet er n 't echt beten en vooral aanweziger uit.
Die 1, zal es kijken wat ik kan doen.

Rob- Thanx mate, wanneer zien we je weer eens een keer? Ik vind het nml erg verhelderend om jouw kunsten te aanschouwen.

Op naar de figgies.
Ik houd jullie op de hoogte.

Greetz
Axel

Cool idee en goed uitgevoerd, Axel! Het valt inderdaad wel op dat de stenen wat te groot zijn als je ze vergelijkt met het stuk muur dat nog overeind staat, maar het valt niet heel erg op..

Hallo medeplakkers,

sommige van jullie hebben hem al live mogen aanschouwen, en ja hij is dus eindelijk af.

De eindpics laten nog even op zich wachten, dus hier alvast een gefotoshopped lekkermakertje.

Ik moet zeggen dat ik het een erg geslaagd shop-projectje vind 8) .

blurredKT-final3.jpg

En dan nu in Z/W
blurredKT-final2bw.jpg

Op naar de eindpics.

Greetz
Axel

Tof gedaan Axel! Nu lijkt er echt beweging in te zitten
Ik heb hem gezien zondag, en ik den kdat je geslaagd bent in het nabootsen van het rond vliegende puin. Het blijft natuurlijk lastig omdat je een aanhechtingspunt moet blijven houden, maar toch zag het er erg dynamisch uit!

mzzls

Ghehe ziet er zeker vet uit 😀 Ik zag op een andere foto dat je er ook figuren bij had/hebt, heb je daar ook misschien meer foto's van 🙄

Groetjes,

Wijnand

ik snap eigenlijk niet waarom je niet eerst de echte fotoos plaatst en pas als laatste de gefotoshopte... valt me wel meer op de laatste tijd dat de echt topbouwers het wat laten afweten op dat gebied, het lijkt soms wel alsof we moeten smeken 😢

cheers
Dom

Heren even inspringen, Axel zegt dat er foto's komen dus komen ze er.
Er zijn trouwens foto's te vinden in de diverse SMC postings.
Het model heeft geen photoshop nodig om mooi te zijn, dit is gewoon een spielerei.
En een verrekt goed gelukte, althans mijn mening.
Axel poste deze omdat ze voorradig waren, de eindpic's zijn dat nog niet.
Even geduld nog, hij is nog aan het recupereren 😀
Toch, Alex?

Cheerio, Arno

Deze foto's waren op Missing Lynx geplaatst door iemand anders die ze voor Axel gemaakt heeft 😉
Het diorama heb ik zondag gezien, en is vele malen mooier dan welke fotosoep dan ook... kom maar op met die pics Axel.
Jan 🙂

Hallo medeplakkers,

Helaas sommige pics zijn niet echt scherp, mijn camera focust zich juist dan op het gene waar het niet om gaat, so be it.
De eindpics:

0711081.jpg

0711082.jpg

0711085.jpg

0711083.jpg

0711086.jpg

0711084.jpg

071108.jpg

Zondag .a.s is, voor de nieuwsgierige, hij live te aanschouwen in Lier.
Shoot please.

Greetz
Axel[/img]

Ik buig nederig voor deze koning. Alles is al gezegd.
Dus alleen fototechnische tips.
Wat de autofocus betreft kan die niet uitgeschakeld worden?
En misschien wat met de f. factor werken waardoor je meer dieptescherpte krijgt. Hoe hoger het f.getal=diafragma hoe meer dieptescherpte. Het nadeel is dat de belichting langer moet zijn.

Maar dat was in het analoge tijdperk, de principes zullen nu ook nog wel gelden. Toch?

Cheerio, Arno

Hoi Alex,

je setting is prachtig uitgepakt, ik heb het te Eindhoven kunnen bewonderen...

Wat betreft de foto's, inderdaad iets meer afstand en inzoomen zou al kunnen helpen. En als ik onbescheiden mag zijn 😳 probeer ook eens een zwarte achtergrond; te Eindhoven was er een zwarte wand en ik vind dat nog net wat onheilspellender:

DSCN5113b.JPG

Eric

uiteindelijk een mooi dio maar ik vind de weathering op het model zelf ondermaats, dat had gerust een stuk meer gemogen, ik ben er niet helemaal gek van...het is alsof je jezelf er rap wou van afmaken !

sorry geen oh en ah deze keer...

cheers
Dom

de kritiek is zeker niet negatief bedoeld, ik mis eigenlijk wat close ups van het voertuig, een bovenaanzicht van de koepel, op deze fotoos mist het model wat diepte , vooral dan het koepelgedeelte, ik kan me vergissen natuurlijk 8)

cheers
Dom

Echt, ik zou zweren dattie bewoog! Echt waar!! 😱

Ik vind het geheel gewoon goed in elkaar gezet.
Goed gebouwd, goed van compositie, goed qua verwering het focuspunt ligt goed en bovenal is het geheel dynamisch goed.
Misschien had de muur naast de plek van impact wat meer mee mogen hellen om het geheel nog meer beweging te verlenen, maar dat is echt muggezifterij mijnerzijds.... 🙄

Terug
Bovenaan