Bouwverslag 9K35M2 "Strela-10M2" wordt een 30mm...

Hoi!

Alles is nog verre van klaar. Op de hull moeten er nog een paar kleine dingetjes gebeuren maar dan komt de Strela launcher. Maar hier zie ik wel een beetje tegen op omdat de kit parts echt waardeloos zijn.

00118_4373657.jpg

We zien wel 😀

Jurjen

Hee Bas! 😀

Ja in Groningen is alles goud. (zoals ze dat hier zeggen 🙂)

Ik kom de laatste tijd helaas zeer weinig aan bouwen toe. 🙁 Druk met studie en werken enzo. Vandaag wilde ik de PT-76 van Trumpeter kopen voor een tussendoor project maar die hadden ze helaas niet.

Maar om eerlijk te zijn, ik zit een beetje tegen de Strela aan te hikken. Als ik zie wat voor moois hier allemaal voorbij raast wordt ik hier een beetje stil van... 😳

Misschien moet ik gewoon de draad weer oppakken en kijken waar het schip strand. Kom je trouwens ook naar de MasterClass workshops in maart? 😀

Oke! School is in ieder geval belangrijker, dus wat dat betreft 😉 Gewoon lekker verder gaan met de Strela als je er zin in hebt. Bij mij liggen de projecten ook wel eens een tijd stil, kun je er ook niets aan verprutsen 😀 Dit gaat een hele mooi worden....

De workshops sla ik over, wordt tijd om weer bij te praten. Ik stuur je tzt nog een mail 😀

succes met alles!

Bas

Hoi Hoi!

Deze thread kon onderhand wel weer is een *bump* gebruiken. 😀

Na 4 maanden praktisch niet te zijn bezig geweest wat betreft modelbouw ben ik nu eindelijk weer begonnen met de Strela. Komende week ben ik lekker vrij dus ik ga een flinke inhaalslag maken.

Momenteel ben ik bezig met de cockpit van de missile launcher. Dus ik hoop spoedig weer een update te hebben.

Jurjen
🙂

Hoi!

Afgelopen 2 dagen ben ik bezig geweest met de cockpit. In eerste instantie dacht ik er makkelijk vanaf te komen want ik wilde er geen interieur in hebben. Maar toen ik alle foto's bekeek blijkt er nergens een kap oid overheen te zitten, dus ik zal wel moeten,... 🙁

Maargoed, dit is de eerste opzet:
Strela.jpg

Groetjes!

Ziet er goed uit hoor, Jurjen. Goed om te zien dat je weer terug bent! Als ik zo een beetje naar je model kijk lijkt het wel of ze Bas Hermsen hebben gekloond 😉

Een kleine update van de cockpit en de lanceerarm. Er gaat echt een hoop tijd inzitten om de launcher goed te krijgen maar we zetten dapper door. 🙂

De volgende foto's zijn nog de basisvormen. Alle details komen er nog op zoals de boutjes, bedrading etc etc. Het interieur van de cockpit is ook klaar. Weliswaar eigen fantasie maar het ziet er naar mijn mening realistisch genoeg uit.

Strela004.jpg

Strela003.jpg

Tot de volgende!

Jurjen

Hoi!

Nieuwe update. Het bouwen gaat niet zo snel maar ik heb geleerd dat haastige spoed zelden goed is, dus we ploeteren rustig verder. Ik heb nog wat details gemaakt naast de cockpit zelf. Net toen ik foto's wilde maken brak de onderste ruitenwisser af, ik heb hem vast gezet met een styreen plaatje in de hoek maar deze ga ik er weer af halen. In eerste instantie had ik het draagrek gesoldeerd maar achteraf bleek dat ik me 2 mm had vergist in de breedte ervan. Ligt nu in de prullenbak 😕

Anyway, ik denk dat ik nu op zo'n 60% van de bouw zit, het echte detaileren moet nog gebeuren in de zin van boutjes, lasnaden, andere kleine detail dingen, structuur aanbrengen etc etc. Het enige grote onderdeel wat ik nog moet aanpakken zijn de rakethouders. Degene van Skiff zijn een regelrechte ramp dus ik zal ze zelf moeten maken, jammer dat ze keer 4 moeten, doh!

Strela-076.jpg

Strela-084.jpg

Jurjen

Als ik dit zie moet ik direct terugdenken aan je t62, `maar bas, ik kan echt niet scratchen hoor, dat kan ik nooit....` 😀 sadist 😉

geweldig werk, kan gewoon niet beter :!:

Hey

Hey Jurjen

Langzaam maar zeker zou ik zeggen 🙂 Nee echt pracht van een kit word dit. Alleen jammer dat ie al eens heeft moeten wachten. Ik heb het zelf ook al meegmaakt door een model te veel te willen detailleren dat je begint op te zien tegen al het werk en hij in een vergeethoekje terecht komt....
Toch blij te weten dat er modern builders zijn 😀 Ik hoop hem zo snel mogelijk af te zien.

Groeten Roel

60% ? Met dit tempo ? 😱 Erg strak werk Jurjen. In Eindhoven zag 't er allemaal nog beter uit ! Ik verwachte maatje LVTP op basis van de foto's, maar werd ietsje kleiner 🙂 Mooi hoor !

groet Frank

Hoi! 😀

Ik ben blij dat jullie het wat vinden. Als ik de raketboxen klaar heb dan hoop ik er wel sneller doorheen te gaan. Detaileren kost ook wel tijd maar niet zoveel als scratchen, waarbij je alles uiteindelijk toch weer een keer overnieuw moet doen. 🙂

Anyway, ik hou jullie op de hoogte natuurlijk.

Jurjen

Deze avond bezig geweest met de launcher array. Alle onderdelen liggen er nog los op. Er gaat een transport doek overheen waarmee ik ongeveer 70% mee wil bedekken. Ik heb niet de zin om de launcher helemaal te detaileren. Uiteindelijk komt deze op de MAZ trailer terecht.

Strela003-1.jpg

Groetjes!

Ziet er goed uit Jur!

Je had het alleen ff eerder moeten zeggen dat je hiermee bezig was; dan had ik mijn foto's van dit apparaat ook op het CDtje kunnen zetten. 😉

Nog wat extra details, voorals je het rustig aan wou doen 😉
DSC08156.JPG

Dit is hem in zijn geheel:
DSC08165.JPG

De man in het IDF pakje op de achtergrond is Olaf Kievit 🙂
Die overigens ook een aardige hoeveelheid foto's van het beestje gemaakt heeft op dat moment!

ja, het wordt een mooi ding, alleen een beetje jammer dat je je er met een jantje van leiden afmaakt door een doek over de launchers te gooien, dat doet eigenlijk afbreuk aan de kwaliteit van de rest van het ding, ik zou zeggen: kallum an de rest ook afbouwen, 't is geen aangenomen werk, en het zou zonde zijn als ie niet af achterop de maz komt te staan!

Timo

Ik heb een keer in een russisch onderhoud en transportboekje van dit voertuig gelezen dat er nooit een doek overheen mocht, iets met de veiligheid. Oftewel je moet hem verder detaileren. Niet afhaken nu he.... 😈

Doh 😛 Ik zal er dan nog eens over nadenken. Alleen vier rakethouders gaan me niet lukken want op de een of andere manieren passen ze niet helemaal op het rek :S Nja, 2 mag ook voldoende zijn...

We blijven er maar rustig verder aan prutsen 🙂

JW, als je nog meer foto's hebt van het draagrek? Ik heb namelijk geen foto's die het rek van bovenaf laten zien dus alles is welkom. 😀😀😀

hallo allemaal,

mijn post was ook nergens op gebaseerd 😈 maar je moet Jurjen wel dit werkje laten afmaken, enige "stimulering" is dan wel op zijn plaats...

succes Jurjen!

Stimulering heeft zijn resultaat gehad! 😉 😀

Ik heb deze zondag besteed aan het maken van twee rakethouders. Mijn eerdere pogingen zijn de prullenbak in gegaan. (jammer dat er zoveel tijd in heeft gezeten) Maar wat ik nu heb daar ben ik tevreden mee en de houders zijn nu klaar voor verdere details.

Maar ik heb eindelijk dit struikelblok overwonnen en ben blij dat ik nu weer verder kan.

We komen er wel,......

🙂

Hoi!

Ik heb een slechte mededeling. Ik heb besloten het Strela project te cancelen. Waarom? Het model was erg beschadigd op de terugreis vanuit Mol (B) en ik heb niet meer de zin en de motivatie om er mee verder te gaan. De launcherarray is te tijdrovend om netjes te bouwen. Ik heb besloten om een 30mm canon op de MT-LB te zetten. Dus niet getreurd! 🙂

Ik was iig een hele goede srcatchbuild ervaring en ik heb er een hoop van geleerd. Met name dat je de lat niet te hoog moet leggen..

Anyway, hier een foto van de 30mm. Het komt van een Zvezda BTR-80A. Heeft iemand toevallig een Modelpoint 30mm loopje over? 8) De foto laat de basis zien. Het is redelijk detail arm maar er moeten hier en daar nog wat kleine dingetjes toegevoegd worden. Niet al teveel werk,... 🙂

foto.jpg

Brand maar los 😈

Terug
Bovenaan