Bouwgroep Zeeland?

Walter Jonkers

(Bijna) geen detail te gek …
Moderator
Regiocoördinator Zuid-West
Lid van de TWENOT
Interesses
Nederlandse militaire voertuigen vanaf jaren zestig zowel in 1:1 als 1:35.
Schalen
  1. 1:35
Nu bezig met
AMX-13/105mm, NEKAF-TOW groep, Centurion Mk5/2, Dodge WC54, YP408, VW T2a KMAR
Ik gooi het balletje maar op: Is er belangstelling voor het oprichten van een bouwgroep(je) in Zeeland?
5B0F9F91-A6A8-4B8C-B244-098A7A5765B9.jpeg

Mooi initiatief. Laat maar weten als we vanuit de vereniging op enige wijze support kunnen leveren.

Succes!

Ik zie het wel zitten en zal zeker langs proberen te komen — met de proviso dat ik van de fiets en het openbaar vervoer afhankelijk ben, waardoor voor mij eigenlijk alleen Walcheren en die delen van Zuid-Beveland met een station in de buurt, goed bereikbaar zijn.

Mooi initiatief. Laat maar weten als we vanuit de vereniging op enige wijze support kunnen leveren.

Succes!
Er zou een oproep in De Tank kunnen worden geplaatst. Ik heb idee dat Forum maar door klein deel leden wordt bekeken. Niet dat al de leden modelbouwers zijn …maar we missen wel deel van de doelgroep. Zelfde geldt bij FB.

Artikel in de Tank is geen probleem. Stuur maar een berichtje naar Kees Blijleven. Het helpt als er concreet een datum, tijd en locatie beschikbaar is, al is het maar om even kennis te maken.

Je zou kunnen informeren of je met het bevrijdingsmuseum iets kunt organiseren, meestal hebben die wel oren naar activiteiten die extra bezoekers kunnen trekken en vanuit daar kun je verder je plan trekken.

Ik zal een link naar dit topic in de Feestboek groep plaatsen.

Gr Bas

Artikel in de Tank is geen probleem. Stuur maar een berichtje naar Kees Blijleven. Het helpt als er concreet een datum, tijd en locatie beschikbaar is, al is het maar om even kennis te maken.

Je zou kunnen informeren of je met het bevrijdingsmuseum iets kunt organiseren, meestal hebben die wel oren naar activiteiten die extra bezoekers kunnen trekken en vanuit daar kun je verder je plan trekken.

Ik zal een link naar dit topic in de Feestboek groep plaatsen.

Gr Bas
Dat is probleem, ik heb pas zin om er wat energie in te steken als ik weet dat er minstens 5 mensen (6 totaal dus) belangstelling hebben. Tot nu toe 1. Het moet vrij spontaan gebeuren en geen trekken en sleuren om het van de grond te krijgen. Nu al datum, tijd en plaats heeft geen zin omdat het in dit stadium om behoefte peiling gaat.

Ik heb wel interesse. Maar zal wel afhangen vd lokatie. Ik woon in Breskens.
Dank je ! Dan zal de veerboot de bepalende factor worden vermoedelijk. Ik kijk naar de spreiding van de belangstelling en wat handige plek is om eens bij elkaar te komen.

Laatst bewerkt:
Ik woon in Tholen, heb zeker interesse en ben niet afhankelijk van OV. Ik zou er niet voor naar Hulst of Sluis rijden, maar bijvoorbeeld Goes, Zierikzee of Vlissingen is goed te doen voor mij.

We zitten nu op 5,5 personen inclusief mijzelf. Gaat de goede kant op dus!

Met een artikel in De Tank lijkt me dat je toch zeker meer interesse moet krijgen. Even een snelle blik werpend in de ledenlijst zie ik er zo gauw al in Tholen (Rob niet eens meegeteld), Terneuzen, Vlissingen, Oost-Souburg, Middelburg, Hansweert, Meliskerke en meer. Ik krijg wel een beetje de in druk dat Tholen TWENOT-centraal is in Zeeland …

Ik ben wel bereid om éénmalig mijn zolder open te stellen voor een Zeeuwse kennismakingsmeeting. Beetje kletsen, hapje, drankje en dan kijken of er animo is om dit vaker ergens te doen. Ik ga trouwens per 1 april in Goes werken, dan ben ik al weer halverwege het eiland

Ik ben wel bereid om éénmalig mijn zolder open te stellen voor een Zeeuwse kennismakingsmeeting. Beetje kletsen, hapje, drankje en dan kijken of er animo is om dit vaker ergens te doen. Ik ga trouwens per 1 april in Goes werken, dan ben ik al weer halverwege het eiland
Top idee Rob! Tholen is het toch? Ik ga al de belangstellenden eens op een rijtje zetten of “oplijsten” zoals ze het in Vlaanderen zeggen en dan gaan we wat plannen

Ik krijg wel een beetje de in druk dat Tholen TWENOT-centraal is in Zeeland …
Dit ontgaat me toch een beetje Jakko , mij lijkt Goes eerder het hart van Zeeland vanwege de centrale ligging :

9qGXKcr.png

Als het gaat om Twenot leden die buiten Zeeland wonen dan heb je met Tholen natuurlijk gelijk.

Voor een eerste ontmoeting lijkt mij persoonlijk een bezoekje aan het Bevrijdingsmuseum en/of een terrasje op een mooie dag een goed idee. Voor de laatste suggestie heb ik ook een tip (Het Loze Vissertje aan het Sas in Wilhelminadorp, prachtige typisch Zeeuwse omgeving en een berg gratis parkeerruimte).

Groet,

Arjan

Dit ontgaat me toch een beetje Jakko , mij lijkt Goes eerder het hart van Zeeland vanwege de centrale ligging
Ik bedoelde „TWENOT-centraal” in de zin van: er lijken, kijkend naar de ledenlijst, in Tholen-stad al bijna meer TWENOT-leden te wonen dan in de rest van de provincie samen.

Dit ontgaat me toch een beetje Jakko , mij lijkt Goes eerder het hart van Zeeland vanwege de centrale ligging :

9qGXKcr.png

Als het gaat om Twenot leden die buiten Zeeland wonen dan heb je met Tholen natuurlijk gelijk.

Voor een eerste ontmoeting lijkt mij persoonlijk een bezoekje aan het Bevrijdingsmuseum en/of een terrasje op een mooie dag een goed idee. Voor de laatste suggestie heb ik ook een tip (Het Loze Vissertje aan het Sas in Wilhelminadorp, prachtige typisch Zeeuwse omgeving en een berg gratis parkeerruimte).

Groet,

Arjan
Keuze stress dus…. Goes ligt inderdaad centraal in Zeeland… denk, denk, denk…

Mogelijk is het ook slim om tijdens de modelbouw beurs in Goes hier aandacht aan te geven. Ik neem aan dat de doelgroep hier ook rondloopt. Twenot is via bouwgroep Zuid-Holland - Zuid vertegenwoordigd, maar ook overige Twenot leden zijn uiteraard van harte welkom.

Gr Bas

Ik was eigenlijk ook wel van plan om weer eens een dagje op de stand te gaan zitten, ga me aanmelden bij die mensen.

Daar had ik eigenlijk ook wel zin in…..

Bij wie moet ik me melden om mee te kunnen doen in de TWENOT stand in Goes binnenkort?

Heb ik ook gedaan, en Bas verwees me door naar Willem Plaisier

Hoe bereik ik Willem? Op dit forum heeft hij geen account (?) zo te zien. @Bas Slaats wat moet ik doen?

OK, dit is een beetje doodgebloed, en op de beurs hebben we er ook niet meer aan gedacht.
Daarom dit voorstel:
Ik schrijf een stukje voor in de komende "De Tank" om dit te delen met de leden. Aan de hand van de reacties kunnen we dan een datum prikken. Waar en hoe kijken we dan wel weer, maar als het bevrijdingsmuseum wil meewerken: waarom niet?

Ik zou eens even m’n contacten daar een mailtje kunnen sturen 🙂

De afspraak ligt er dat het Modelbouw Collectief Zeeland (stond ook op de beurs in Goes) een uitnodiging zal sturen voor de TWENOT geïnteresseerden van een bouwgroep in Zeeland. Dat zal komend najaar zijn in Bevrijdingsmuseum Nieuwdorp. Uiteraard hoeven we daar niet op te wachten …

Uiteraard hoeven we daar niet op te wachten …
Dat denk ik ook niet: we kunnen ook gewoon kijken wat een geschikte datum ergens in het voorjaar is, en waar we terecht zouden kunnen. Zoals ik zei kan ik het Bevrijdingsmuseum benaderen, en een andere locatie die wat mij betreft geschikt is, is het Polderhuis op Westkapelle. Dat ligt wel wat minder centraal voor de meesten onder ons, denk ik, maar allerlei andere hobbyclubs e.d. houden er ook dit soort middagen/avonden, dus het is niet alsof het een ongewoon verzoek zou zijn.

Bevrijdingsmuseum ziet er qua locatie wat mij betreft prima uit! Ik zal morgen een stukje schrijven hier laten zien

Graag jullie reactie voor ik het doorstuur naar de redactie: uiteraard zal in de Tank het gewone email adres komen te staan

Interessepeiling: Bouwgroep provincie Zeeland

Op het Twenot forum is er een topic ontstaan waarin een aantal mensen uit de provincie Zeeland het een leuk idee lijkt om te kijken of er voldoende mensen te vinden zijn voor een Bouwgroep Zeeland.
Wat houd dat in?
Het plan is om zo nu en dan bij elkaar te komen op een locatie waar het mogelijk is om gezamenlijk wat te modelbouwen, informatie en technieken uit te wisselen, van elkaar te leren maar waarbij het vooral ook aangenaam vertoeven moet zijn.
Dat samenkomen is dan uiteraard geheel vrijblijvend maar we moeten aan de andere kant er ook op kunnen rekenen dat er voldoende mensen samen komen om het initiatief levend te houden.
Daarom bij deze de oproep om te laten weten of je interesse hebt, hoe vaak je zou kunnen deelnemen, waar je voorkeur dan ook ligt (Door de weeks ’s avonds of bijvoorbeeld maandelijks een zaterdag middag) en of je wel of niet een bijdrage in de eventuele onkosten zou willen leveren.
Het idee is om de eerste keer een “proefmeeting” te houden in het Zeeuwse Bevrijdingsmuseum te Nieuwdorp en dan van daar uit dit verder te ontwikkelen.

Dus woon je in Zeeland (Of net daar buiten) en lijkt dit je wat? Laat dat dan svp even weten via een email aan: dinges apenstaart provider punt nl
(Let op dit is niet het officiële Twenot email adres maar een email adres uit de tijd dat ik de website nog beheerde)

Laatst bewerkt:
Prima wat mij betreft!

Dat denk ik ook niet: we kunnen ook gewoon kijken wat een geschikte datum ergens in het voorjaar is, en waar we terecht zouden kunnen. Zoals ik zei kan ik het Bevrijdingsmuseum benaderen, en een andere locatie die wat mij betreft geschikt is, is het Polderhuis op Westkapelle. Dat ligt wel wat minder centraal voor de meesten onder ons, denk ik, maar allerlei andere hobbyclubs e.d. houden er ook dit soort middagen/avonden, dus het is niet alsof het een ongewoon verzoek zou zijn.
Ik ben eens wezen polsen hier ( Kamperland ) in het dorpshuis , die hebben een dagdeel beschikbaar voor 35,- totaal. Misschien niet zo centraal maar er zijn vast meer dorpshuizen en dan lijkt me die prijs prima te doen.

Nu de Westerscheldetunnel tolvrij wordt over 3 dagen is het tijd om het idee voor een Bouwgroep Zeeland weer nieuw leven in te blazen. Ik heb binnenkort een overleg bij het Bevrijdingsmuseum in Nieuwdorp. Ik zal daar direct eens polsen naar mogelijkheden. De vorige peiling en met wat ik weet van wat mensen zouden er 7 personen belangstelling hebben.
Grootste probleem is dus een centrale plek. Als je uit omgeving Hulst, Oostburg, Tholen komt dan is een centraal punt in de provincie zo 40 a 50 minuten rijden. Maar dat valt dan weer op te lossen door de smart te delen en meerdere “vaste stekken” te kiezen waar we in een roulatie neerstrijken. Frequentie is ook bepalend. Iets om te bespreken als groep bij een eerste bijeenkomst.

Ik zou graag meedoen, maar het Bevrijdingsmuseum is voor mij ook te ver reizen, gelet op dat ik afhankelijk ben van fiets en/of OV.

@Walter Jonkers
Is dit een optie om eens bij elkaar te komen in het najaar? Ik zou dan bijvoorbeeld mensen tussen Tholen en Goes Station kunnen oppikken

Maar we moeten inderdaad een knoop doorhakken!

Goes en Nieuwdorp lijken mij het meest geschikt voor regelmatige bijeenkomsten maar dat hoeft éénmalige activiteiten natuurlijk niet uit te sluiten. Zo wil ik best een dagje Oost Zeeuws-Vlaanderen organiseren met een bezoek aan het Gdynia museum in Axel. Bij mij in de schuur en op het erf ruimte zat. Op zaterdag 2 augustus a.s. is bv. een bezoek aan het museum gratis 😉 :

Arjan

Terug
Bovenaan