bouwavond 5 augustus

André Jonker

Voormaling Regiocoördinator Noord-Oost
Lid van de TWENOT
Dame en heren,

op 5 augustus hebben we weer onze maandelijkse bouwavond.
zoals gebruikelijk zijn de eters vanaf half 7 welkom en kunnen de bouwers vanaf 7 uur de zaal in.

André

Hallo lijmfanaten,

Ik zal mij ook weer melden voor voedsel en plaksel. Als tenminste de straten van ons geliefde Groningen niet zover onder water staan dat ik moet zwemmen. Want daar heb ik een hekel aan. Leve de zomer.

Jan Coen

Hallo plakgenoten,
Ik laat deze keer verstek gaan
Wij vertoeven op een camping in de Achterhoek. Is effe te ver weg.
Heb in een modelbouwwinkel een heeel aparte bouwdoos gevonden van de firma
Ding-Hao van een M3A3 met een duitse Flak 38 gebouwd
en gebruikt door Tito's partisanen in Jugoslawie

oe, dat lijkt mij ook wel een mooi bouwdoosje. als ik beschik over de correct en juist ingelichte bronnen, gaat het om een ondermerk van AFV-club.....

op dinsdag 5 augustus vond alweer de 8e bouwavond van het jaar plaats. ondanks de zomerse tijden, kwamen er 5 eters/bouwers op de avond af. aangezien de eetgroep wat groter was dan normaal moest uitgeweken worden naar een iets grotere tafel. dit zorgde er enpassant voor dat het avondschema van een heleboel andere mensen ruw overhoop gehaald werd. zo bleek er bij de vaste groep van die tafel ook een blinde te zijn en de goede man begreep niet wat er aan de hand was...hadden zijn vrienden hem in de steek gelaten, was hij in de war met de dag, of liet zijn feilloze richtingsgevoel hem in de steek.....?
gelukkig bleek het antwoord wat simpeler. er waren echter ook dapperen onder hen, die zich niet van hun gewoontes af lieten houden, die schoven vervolgens bij ons aan.
de voorgerechten waren prima, 2 hadden een soepje, al dan niet met bamislierten. en 3 hadden een heerlijk visje. de hoofdgerechten volgden al snel, de varkenshaas leek superieur, maar de doner-kebab-schotel viel enigszins tegen. Om dit euvel op te vangen besloot Gert om als nagerecht een 2e hoofdgerecht tot zich te nemen. dit zorgde er echter voor dat ook de dg voor het personeel behoorlijk ontregeld werd. na 3x vragen en lang aarzelen kwamen daar eindelijk de desserts, inclusief de varkenshaas voor Gert. Nadat de laatste gang verobert was, gingen de bouwers vol en voldaan richting kelder voor de bouwwerkzaamheden. In de kelder hadden kort te voren stucwerkzaamheden plaatsgevonden, wat zijn sporen nog naliet op de muren...en de tafels.

er werd flink doorgebouwd, onder het genot van koffie met erg vette boterkoeken, die koeken lieten gele vlekken achter op het papier waar ze op lagen, waren dus vast wel gemaakt met echte boter. jancoen werkte aan een grote pak 43, war hij al tijden mee bezig is, de bouwdoos blijkt duidelijk nagemaakt te zijn van een overlevend exemplaar, dat niet meer compleet was, grappige constatering, maar ook een gebrek in de research van de ontwikkelaars.
Kees knutselde aan zijn neubaufahrzeug, wat er al aardig op begint te lijken. Johanna legde de rupsen om haar panzer 4, waarbij ze er constant op moest letten of ze de goede kant wel op draaide. Andre harkte een m103 van de blacklabelserie (niet de whisky maar de bouwdozen die in het onduidelijke programma van deze nieuwste dragonlijn opgenomen worden, wat na ampel beraad en lange voorbereiden tamelijk matige modellen op lijkt te leveren) in elkaar.
En gert was bezig met het superdetailleren van een 1/72 chevrolet van de lrdg. hij gaf aan dat dit de bouwdoos is die hij waarschijnlijk het vaakste aangeschaft heeft, als hij hem ergens tegenkomt, koopt hij hem altijd. de bouwwinkels zullen blij met hem zijn. Vooral het stuurwiel en krikke, die deze column natuurlijk ook lezen weten dat ze hun inkoop hier op aan kunnen passen....
De andere bouwers wren bezig met verhuizen, waren op de camping (al dan niet in een ver en koud buitenland) of waren ergens aan het oefenen.

de avond vorderde zoals altijd gestaag en werd passend begeleid met zoetsappige mede. Hoewel het nog lang warm bleef gingen de bouwers toch weer terug naar hun huizen..... ergens rond half 12 verlieten de laatste bouwers de globe. en hoewel het een prachtige heldere zomeravond was, zijn ze niets noemenswaardigs tegengekomen op weg naar de verre buitenwijken waar ze resideren........

dit was het weer, op naar de volgende keer.

Uit achteraf naonderzoek dat na het publiceren van het verslag plaatsvond bleek dat de voornoemde heer Wijnstock wel gesproken heeft over zijn Pak 43, maar niet gebouwd heeft aan zijn Pak 43. Waarvan acte....

Terug
Bovenaan