Bouwavond 4 december

André Jonker

Voormaling Regiocoördinator Noord-Oost
Lid van de TWENOT
Dame en heren,

Op 4 dezember zullen we dit jaar alweer bouwend afsluiten in de kapel.
zoals gebruikelijk eten vanaf half 7 en bouwen vanaf 7 uur.

pepernoten zijn toegestaan.

André

Ik zal mij zoals meestal weer aan de eet- en plaktafel scharen. Moeten we ons voor de plechtige afsluiting nog in galakostuum hullen of volstaat een Sinterklaaspak? Van pepernoten houd ik niet zo, de voorkeur gaat derhalve uit naar tarte tatin met room. Of cognac met een sigaar, maar dan zonder sigaar omdat ik niet rook. Jullie lezen het al ik heb weer eens niets beters te doen dan onzin spuien. Ach ja, zondag.

Jan Coen

nou op zondag is het anders doorgaans de dag van beschouwelijk overzien van de week, het jaar en het leven.
dat zal per saldo de facto onzinnig kunnen zijn. dus eigenlijk doe je niets anders dan andere mensen....
je geeft er alleen een ander waarde oordeel aan.
cognac zijn we nog te jong voor, dat is meer iets voor mensen dik boven de 30.
Dus dat stellen we even uit. maar voor de sigaren wordt wel iets anders bedacht, wat er wel bij zou kunnen.

Je hebt natuurlijk groot gelijk André. Ik had daar even niet bij stil gestaan. Het kan nog jaren duren voor we daar aan toe zijn. We beperken ons lekker tot drankjes voor jong volwassenen. Laat die oude meneren en mevrouwen maar eens proberen of ze ons in kunnen halen om die oren te wassen. Jij bent in ieder geval flink aan het trainen, zij kunnen geen rollator meer betalen. Mijn excuses voor het trappen op tenen van 30-plussers, ik heb natuurlijk niets tegen oud volwassenen. Behalve dat geleuter over pensioenen en waardestijging van huizen die niet onder water zijn komen te staan. Een goede remedie is volgens mij in een hoog gelegen krimpregio van Nederland gaan wonen. Daar heeft de stijging van spiegels geen vat op. En je woont er goedkoper. De lucht is er schoner, net zoals de groente en het bier lekkerder. Leve de krimp, ik ben per slot van rekening niet voor niets modelbouwer van formaat.

Met jonge doch volwassen groet,

Jan Coen

jan coen wijnstok zei:
...en het bier lekkerder...

Ik begrijp dat je verhuis plannen hebt richting Drenthe?
Niets zo lekker als een Drentsche Schans... 😈

Ze zijn daar ook bezig met Whisky stoken, voor als jij als jong volwassene straks toe bent aan de sigaar met een mooie borrel na een avondje bouwen en bomen in Grun... 🤣

Veel plezier morgen bij het bouwen,
ik hoop een keer in de buurt te komen...

Rico 😉

Rico,

wij jongvolwassenen drinken wel whisky hoor. (sterker nog, we hebben whiskyclub groningen).

whisky wordt trouwens ook gewoon in Oost-Groningen gestookt.
Ook bestaat de groninger vaatjesclub die een aantal vaten (momenteel 5) heeft liggen bij Glenglassaugh, waar we afgelopen zomer op het dak hebben staan dansen, maar dat is weer een ander verhaal 🤣

Terug
Bovenaan