bouwavond 2 september

André Jonker

Voormaling Regiocoördinator Noord-Oost
Lid van de TWENOT
dame en heren,

op dinsdag 2 september 2014, vind alweer onze 9e bouwavond van het jaar plaats.
de vakanties zijn zo goed als weer ten einde, dus kan er vast weer volop gebouwd worden, al dan niet aan nieuwe aanwinsten.
zoals gebruikelijk beginnen we met tafelen rond half 7 en zal de bouwzaal vanaf 7 uur betreden kunnen worden....

André

Ik zal mij ook weer met genoegen melden aan eet- en bouwtafel. Hoewel ik in tegenstelling tot wat het verslag beweert de vorige keer wel gepraat heb over maar niet gebouwd heb aan de Pak 43, zal ik toch mijn nieuw gebouwde kanonschild meenemen. Ik ga denk ik wederom een kleine stap maken met de bouw van een WC 57. Met whisky wordt steeds meer gespeculeerd vernam ik uit mijn dagblad. Hoog tijd dat dat ook met gebouwde modellen gaat gebeuren. Als de ene vorm van verregaande onzin gebruikelijk is, waarom niet de andere? Dan levert de verzameling nog eens iets meer op dan plezier. "Drink yer whisky, build yer models without remorse and with much pleasure", zoals een oud Schots gezegde ons leert.
Vanwege werkzaamheden de volgende dag zal ik mij op een eerder tijdstip moeten terugtrekken voor welverdiende slaap.

Jan Coen

ai, deze openbaring zal in het verslag bijgevoegd worden.....
enne, tsja dat gespeculeer is voor de echte liefhebbers lastig in die zin dat de flessen duurder worden. maar aan de andere kant stimuleert het de producenten meer te ontwikkelen, qua diversiteit en verdieping. Uiteindelijk varen ook de liefhebbers daar wel bij, zij het dat ze toch iets dieper de buidel in moeten. 🤐

op dinsdag 2 september vond de 9e bouwavond van het jaar plaats. de zomer is voorbij, hoewel het nog wel redelijk aan de temperatuur was.
het was naar omstandigheden druk. toen uw schrijver aan kwam zaten er al 4 man aan tafel. de gang van zake was dit keer weer licht chaotisch, maar alles kwam bijna goed. Hoewel de voorgerechten er wat onfijn uitzagen, er flink geschoven en getrokken werd met de burritos, gert zijn hoofdgerecht 3x werden veranderd en hij uiteindelijk een kindermenu voorgeschoteld kreeg was het toch zeer gezellig. wel duurde het door alle omstandigheden langer dan gebruikelijk. Toen de grootste helft nog een dessert tot zich wou nemen, schoot de avond dan ook al aardig op. gelukkig was de koffie wel klaar toen we aan de bouw gingen... de kelder was zowaar aardig vol en hierdoor was de koffiekan erg snel leeg. gelukkig was er bourbon.......

Uiteindelijk verschenen er 8 bouwers aan tafel. Jancoen werkte aan erg kleine onderdelen van de versnellingsbak van een wc-57. hiernaast had hij enkele zelf gemaakte onderdelen voor een pak-43 bij zich (die pak-43 waar hij de vorige keer dus niet aan heeft gewerkt). Kees was bouwende aan een panzer 2, de vintage versie van tamiya, met veel extra gaten en holtes....ach, wie is er niet groot mee geworden. Johanna werkte aan de vernellingsbak en bovenplaat van een marder. André was bezig met het schoonmaken van rupsen voor zijn object 704. Dat duurde de hele avond, omdat meneer trumpeter het nodig vond om alle schakels op 6 plaatsen met het gietraam te verbinden, dit om te voorkomen dat ze er uit kunnen vallen. Han, die heel lang met 1 bakje koffie deed, werkte aan een pak-40. Manfred had zijn flakpanzer-stuart bij zich. mooi bouwdoosje van een ondermerk van afv. Gert had een heel klein sas-jeepje bij zich, maar werkte aan een grote jagdpanther. Bram werkte aan een kleine puma, waarvan hij zo op het oog alleen de kuip gebruikt heeft en de rest heeft bijgemaakt.

de avond vorderde gestaag en na wat rumour op de gang bleek het hele gebouw al om half 10 donker te zijn. geruime tijd nadat zo`n beetje alle andere bouwers vertrokken waren had uw schrijver eindelijk al zijn schakels uit hun gietramen. na nog wat opruimwerk verlieten de laatste bouwers rond de klok van 11 het gebouw. Fietsend naar huis werden hier en daar nog wat vreemd uitgedoste studentikoze types gezien, wat een teken zal zijn dat de ontgroeningsperiode voor het nieuwe studiejaar begonnen is......

dit was september, nu snel door naar oktober....

Terug
Bovenaan