Bombing up

Rudericus, denk dat je de hoeveelheid sneeu echt moet beperken tot het bare minimum.
Stuggie staat in een overdekte hal en alle ruiten vd hal zijn nog intact (toch?).
Dan komt er serieus weinig sneeuw binnen. Tenzij het stuifsneuw is, die zich dan tegelijkertijd beperkt tot de ingang.
Maar de ingang zie je niet, dus mijn wijsheid is beperk het echt tot het minimale.
Tenzij je het dak nog serieus beschadigd, dan maakt het een bepaalde hoeveelheid sneeuw binnen nog plausibel.

my 2 cents.

Grtz
Axel

Voor een echt koude uitstraling was ik al begonnen met een andere basis Ruud. Meer somber kleur gebruik. Er zijn altijd wel dingen toe te voegen maar het is maar net wat je als eind resultaat voor ogen hebt.

Neemt niet weg dat met je nu hebt staan nog veel verder kan natuurlijk 😅

63460326-2C4C-40CA-A1C1-2233600C0060.webp
83DB8DCD-3C2E-42E5-A14B-CFF260E778C4.webp

Lol druif. Die met dat ijs en ijspegels kan wel, rijp en aanvriezing ipv sneeuw

mooi werk Ruud.
Ik zou des te hoger je komt in het gebouw, des te minder doen.
des te hoger in het gebouw, des te hoger is ook de temperatuur en dus des te minder sneeuw dan wel ijs zal er zitten.

in short, niet op alle hoogte dezelfde hoeveelheid toepassen. De variatie oogt ook een stuk interessanter denk ik.

De kristallen zien er wel erg overtuigend uit btw. Mooi werk.

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi hoor!
Alleen zou ik de vloer rond de tank wel voorzien van minder vlakke sneeuw maar meer voorzien van loop-, sleep- en voetsporen. Er wordt gewerkt daar.

Mooi!, maar euuuu ...
Die glasparels, hoe blijven die dan zitten?

Bij mij werkt dat prima met verdunde houtlijm.

Ik heb steeds een klein schepje snow sprinkles (da's pasta) in een napje gedaan. Daar twee schepjes microballoons bij. Je krijgt dan een vrij dikke pasta. Dan met een oud penseel/x22 een klein beetje oppikken en op z'n plek leggen. Dan met x22 wat in model/hoek duwen. Nog 'n beetje x22 erom heen en dan weer wat microballons strooien. Voor meer/dikker na drogen nog meer x22 en microballoons. Ga vanavond eens zien wat x21 (flat base) doet. En voor dikke lagen sneeuw kun je ook twee componenten epoxy met snow sprinkles mengen. En micoballoons er weer overstrooien. Voor vieze drab meng je er wat pastelpoeder door. Voor gesmolten drab doe je er wat epoxy over .enz. enz.

kijk eens aan het heeft al een beetje gesneeuwd in Kharkov!😉
Mooi effect van de glasparels tegen het raam!👌
Voor wat de sneeuwlaag betreft deze zou van mij wat dikkere lagen mogen hebben,dit is eigenlijk waar je mee moet beginnen en vervolgens de microballloons er overheen sprenkelen (oppervlakte eerst beetje vochtig maken!)
Ik mis dit produkt bij jou:
IMG_3927.webp
Dit is om dikkere sneeuwlagen te creëren.
Kun je ook eenvoudig blenden met een vochtig penseel.
Wat je nu hebt aangeschaft is eigenlijk alleen voor dunnere lagen sneeuw na te bootsen.

Hier een voorbeeld waar ik dit spul heb gebruikt
IMG_3928.webp

Terug
Bovenaan