BMW R75 Feindbild im Schnee

Tini Hendriks

Lid van de TWENOT
Interesses
van Little Willie tot Leopard A4A1
Schalen
  1. Waar ik maar zin in heb
Nu bezig met
PLASTIC

Dit model nam deel aan FOC 27: Shelf Queens maar kwam daarin niet af.

Ik neem deel aan deze FOC met een BMW R75 met Ostfront berijders van Mantis.
Toen ik de hobby hervatte in 2019 bezocht ik SMC te Veldhoven.
Diep onder de indruk van al dat moois en al die vernieuwingen kocht ik daar onder andere deze Great Wall kit met Mantis berijders.
De diepe modder, de kou en de sneeuw brachten mijn fantasie op hol.
Wat aan het bakje gerommeld, een beetje resin verwijderd en toen kwam al gauw het besef dat ik veel te hard van stapel liep.
Ik was nog lang niet klaar voor al die nieuwe verf- en verweringstechnieken en omdat ik vond dat het verdiende om een overtuigende vignette te worden werd het project aan de kant geschoven. En zo werd het een shelfqueen, of eerder een verhuisdoosrat, want zoveel queens heb ik (gelukkig) niet.
Mijn doel is vooral om het schilderwerk, om de zware natte modder, de sneeuw en schapenjassen goed uit te beelden.
Met tips & trucs natuurlijk want ik vind het nog steeds eng om een model zo in natte smurrie te drukken.
(Net als het gebruik van resin water, maar dat is een ander project 😉

A4F2F926-109D-4ED2-AA23-9384ABFDE696.jpeg686E0FB2-652E-4F04-90BF-22803FF9FF1A.jpeg
0B17EC75-58A8-4E7A-BDBF-4B58579EC264.jpeg

Laatst bewerkt door een moderator:
Gaaf model Tini! Heerlijk om helemaal uit te detaileren en dan in de drek te drukken😜image.jpg
Gebouwd zonder sidecar….

Klinkt goed Tini... en ja, het kan zo eenvoudig overkomen... motorfietsje + 2 bikers, klaar om te verven + ondergrondje met wat blubber...

Motorfietsjes vallen in de categorie filigraan wat mij betreft... beetje als spinneweb op schaal bouwen,
Figuurtjes overtuigend schilderen is ook niet voor beginners,
Een overtuigende Raspoetitsa is ook echt ander werk dan een stoffig paadje..
Al met al dus een project met best wat uitdagingen...

Maar wat ik tot nu toe van je gezien heb echter doet me geloven dat je van deze ingrediënten zeker iets moois kunt gaan maken 👍

Wat plaatjes ter inspiratie ?

Biker_portrait_02.jpgBiker_winter_01.jpgBiker_winter_03.jpgdeep_mud.jpgmud_ww2_09s.jpgmud_ww2_17.jpgmud_ww2_19.jpgmud_ww2_25.JPGmud_ww2_28.jpg10(2).jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Tini,

Het geheel is lekker klein, maar je wilt, kunt er weer genoeg in stoppen.

Succes, Jan

Tini,

Leuk dat je er weer bij bent, deze FOC. Dit lijkt me ook een prima project....haalbaar binnen de tijd, maar ook voldoende om te leren qua technieken en bouw. Sowieso een mooi kitje trouwens.....ik ken alleen de Tamiya versie van vroeger....met die "houten" spaken.
Net als het gebruik van resin water, maar dat is een ander project 😉
Dit is 1 van de onderwerpen waar ik in een toekomstige FOC wat mee wil doen, maar laat dat je er vooral niet van weerhouden om dat al eerder aan te pakken

Tini, keurig brommertje...mooi spaakjes!...........en goed om te zien dat je weer een stapje verder bent. Trouwens wel grappig om te zien dat het figuur en de motorfiets nagenoeg dezelfde kleur hebben, terwijl het toch echt verschillende artikelen en materialen zijn.

Mooi Tini 👍
Maar zie ik nu nog een naad (die er uitziet alsof-ie nog gevuld wil worden) op de neus van dat bakkie ?

Je hebt gelijk, Peter. Gaan we oplossen! Bedankt voor den scherpen blik 🤓

(wat was nou gebeurd, na het spuiten te drogen gezet. Daar was ie gevallen, maar de schade was nihil (dacht ik).
Behalve dat scheurtje dus, dat me niet meer opgevallen was)

Laatst bewerkt:
Best jammer dat de bak straks de motor aan deze zijde minder zichtbaar maakt.

De verflaag zit er netjes op. Heb je al een highlight gespoten of komt dat door de verlichting?

Licht en schaduw op de figuren geeft al een mooie basis. Bij mij staan er ook twee zo klaar, daar wil ik binnenkort mee aan de slag.

Groeten, Jan

Je hebt hem een nette en strakke basis gegeven. En ik ga je volgen met de glazing.

Groeten, Jan

Dat zier er goed uit Tini 👍 vraagje : heb je het zijspan lampje met opzet ongemoeid gelaten ?

Okeej ik was weer eens te snel... mijn excuses 🤐

Helaas gaat het mij ook niet lukken om het Sneeuwvignette af te krijgen.
De BMW en de berijders zijn wellis waar zo goed als af, aan modder en sneeuw ben ik nog niet toegekomen.
Voor ik op vakantie ging begon ik met goede moed met DAS klei te boetseren, maar het was een beginnersfout om niet eerst de houten ondergrond te lakken, zodat de boel de volgende morgen helemaal krom stond. Weer wat geleerd!
Ik vond het zonde om in de paar dagen die me restten tot mijn vakantie het proberen schnell schnell opnieuw te doen.
Wat ik net zo erg vind is dat ik er morgen niet bij kan zijn. Ik was er heel graag bij geweest…
Ik zit nog in de Steiermark te genieten van mijn vakantie en kom pas in de loop van de week thuis.
Natuurlijk zal ik mijn FOC model van 2021 het volgende weekend meebrengen naar WME 2022.
Ik wens jullie een hele mooie dag toe in Nieuw-Vennep!
Tot volgende week!

4D90BD22-93CF-4B1A-8A24-07EA1C995CFB.jpeg

Jammer dat het misging met de klei. Ik heb er ook wel eens plastic tussen gedaan, na droging lijmen op het hout. Nu doe ik er vaak eerst schuim tussen, dat isoleert en geeft iets volume.

Groeten, Jan

En geniet nog van je vakantie!

Ach, je bent toch een heel eind gekomen niet dan ? 👍

Maar als ik de foto bekijk valt het best mee met de kromming van 't ondergrondje... ziet er eerlijk gezegd wel smakelijk uit zelfs 😛🤣

Geniet van de Steiermark en aufwiederschnitzel Tini 🙂

Zo, dat was ‘m. Waarom ie nou niet op tijd klaar was voor de deadline…? 🤷🏻‍♂️
Het was leuk om te doen, de materialen waren zeer gebruiksvriendelijk.
Gebruikte materialen:
VMS Wet Mud, VMS Smart Mud 1.0
AK Still Water
AK Snow Terrain
AK Snow Sprinkles
AK Snow Microballoons

4B1A0A30-CF05-44A7-A05D-5F87613B7BC2.jpeg9610B981-576F-4B87-9748-21DDE1EED000.jpeg350A3D99-45DF-4435-8372-F074A19C77E3.jpeg

Terug
Bovenaan