Bladlood of Loodfolie kopen?

Hallow modelbouwers,

Ik ben opzoek naar loodfolie of blad lood. Ik heb gelezen dat je het in viswinkels zou kunnen krijgen maar de winkels hier in de buurt van heerlen en kerkrade verkopen dat niet meer... Iemand een suggestie waar ik dat spul vandaan kan halen?

Grtz Remi

Ik ben een paar weken geleden bij een viswinkel bij mij in de buurt geweest. Die verkoopt het ook niet, maar gaf als tip de bouwmarkt. Stukje lood voor afdichting bij schoorstenen of ramen nemen, werd me gezegd. Dat is dan wel te dik, maar kun je uitkloppen tot de gewenste dikte.

Ik denk zelf dat ik maar eens bij een loodgietersbedrijf binnenloop om voor een paar euro een reststukje op de kop te tikken 🙂

Zoals Albert al aangeeft is de bovenkant van een wijnfles bruikbaar.
Alleen wel even opletten dat je de goede aanschaft want er zijn er ook met
een dikkere variant wat niet zo mooi werk als de dunne.

Zou zeggen zet de BBQ aan, huppel naar de winkel en 2 vliegen in één klap 😀

Gr.Martin

De apotheker eens vragen naar ongebruikte zalf tubes, als je deze openknipt heb je een mooi rechthoekig stuk metaalfolie.

Ik maak er van alles van.
Van geweerriemen tot hoedranden.
Van teugels tot stijgbeugelriemen.
Van zadeldekens tot aangepaste kledingstukken.

Kun je zo gratis ophalen, de meeste apothekers zullen het wel een leuk idee vinden als je verteld waar je het voor gebruikt.
De mijne in ieder geval wel 🙂

Goed allemaal dank voor jullie bruikbare ideeën. Ik heb zelf ook eens wat zitten rond zoeken op Ebay en vond daar dat verlinden een hoeveelheid lead foil verkoopt om te gebruiken voor diverse doelen. Ik heb voor een kleine 5 euro zo'n doosje gekocht. Ik verwacht dat het komende week ergens in m'n brievenbus zal vallen.

Grtz Remi

Remi, wil je al dit soort vragen de volgende keer graag in de reguliere nieuwsgroep plaatsen. Dit deel van ons forum is voor het laten zien van modelletjes in aanbouw of gereed!

JW

Terug
Bovenaan