Bijna klaar voor de spuitcabine

Maarten Weers

Lid van de TWENOT
Interesses
Britse leger 1944
Schalen
  1. 1:35
Nu bezig met
RAM MkII Kangaroo
Hallo allemaal,

Zoals sommige al gelezen hadden in mijn voetnoot ben ik al enige tijd bezig met een Chutchill MKIV Avre met SBG. Traditiegetrouw kan ik jullie nu wel garanderen dat dit model zeer binnenkort als spuitgiet model op de markt zal komen. (Ik denk even aan mijn Cromwell, Crusader AA, Achilles, Dukw en Staghound. Allen door mij in resin gebouwd. 🙁 )

Als basis is het bekende Tamiya model. Toren is van Legend, SBG van Resicast. Friul tracks komen er ook nog bij. Daarnaast veel evergreen en messing gebruikt. Omdat ik er geen spatborden op wilde plaatsen (Ik vind die rupsen zo stoer! 🙂 ) moest de gehele zijkant van de romp opnieuw opgezet worden.

dsc4662tj7.jpg

dsc4663kl1.jpg

dsc4664db4.jpg

dsc4665ni2.jpg

dsc4666cg2.jpg

dsc4667jd4.jpg

dsc4668ug7.jpg

dsc4680dy4.jpg

dsc4681ss9.jpg

dsc4682vt9.jpg

dsc4683nn3.jpg

dsc4684jt0.jpg

dsc4685fc8.jpg

Hier nog twee foto's van het geheel. De tank moet behoorlijk stevig worden vastgeschroefd op zijn toekomstige grondplaat!

dsc4669ro1.jpg

dsc4670xl0.jpg

Ben momenteel bezig met de laatste voorbereidingen betreffende het takelwerk. En dan kan ie de spuitcabine in.
Een verslag van de bouw zal tzt in de TANK verschijnen.

groeten Maarten

Maarten, velen zullen je dankbaar zijn dat deze kit binnenkort in plastic verschijnt 8)
Het geheel ziet er indrukwekkend uit, mooi scratchwerk. Je mag wel een flinke vitrinekast hebben om deze te plaatsen!
Jan 🙂

Indrukwekkend,

Ik sluit mij wat dankbaarheid aan bij Jan .Kan ik eerdaags er een in plastic bouwen.Hoef ik deze niet te scratchen.
Maar even 1 ding,de 3 plaatjes op de lucht inlaten zijn zover ik weet van latere types op de MKIV is hij glad.Ben benieuwd naar z'n kleurtje.
Succes.

cheers, Tom

Indrukwekkend

Wat een mooi werk Maarten.

Alleen die knijper is volgens mij niet op schaal 😉

Hoe zo'n lelijk voertuig toch zo mooi kan zijn.

Succes met het spuiten/verfen en verweren.

Groet

Marcel 😀

't is een schoonheid geworden!

ik heb em ook nog liggen, eentje met enkel friuls en een PE setje, en eentje met een AVRE conversie, die heeft resin tracks. de bedoeling was om de eerste om te bouwen naar een III, maar met de aankondeging van een plastic versie is de moed me een beetje in de schoenen gezakt, misschien bouw ik em nog wel eens, 't blijft namelijk een vet monster.

wat zit er op het luik voor (ik neem aan dat het de bestuurder is, maar je weet het nooit met die engelsen), een beetje schuin onder de petard? is dat een laad hulpje ofzo?

Timo

Mooi wark Maarten!
Maar gebruik svp Karayah kabeltjes voor je ophanggebeuren

🙂

Waanzinnig!

Een legendarische mix van plastic, PE, evergreen en ijzerwaar. Hoeveel uren/maanden/jaren zitten er in?

Ik neem aan dat die roep-toeter op de koepel een loop is... was dat nog practisch? Kon hij/zij/het na het leggen van de brug er zelf meteen overheen rijden? En hoe gebalanceerd was dit voertuig? Schuine helling en het helde meteen gevaarlijk over...?

Vragen van een niet-Bruckenleger-expert...

Eric

Hallo allemaal,

Ten eerste bedankt voor alle reacties!

@Jan Peters: Het is meer een hoogte- dan een oppervlakteprobleem. 🙂 Maar hij past erin.

@ tom de kruijff: Op ML ben ik er ook op gewezen. Snel naar boven gerend en in de bieb gedoken. Klopt helemaal. Ik begrijp nog niet dat ik dit over het hoofd heb kunnen zien. 🙄 A.s. weekend gaan we een kijken hoe we dit gaan verhelpen.

@MARCEL ZWARTS: wasknijper op schaal? Dat laat ik liever aan jouw over. 🙂

@Timo de Porto: De Petard werd naar boven opengeklapt. (Dus niet naar beneden zoals bij een jachtgeweer) De granaat moest hierdoor van onderen uit in de loop gestoken worden. Standaard heeft de Churchill klaplijken voor de bijrijder. Deze zouden echter in de weg zitten bij het laden. Ze werden dichtgelast (zie mijn lasnaden) en er kwam een klein schuifluikje voor in de plaats. (Zeer engels, een hoog prul gehalte dus. 😉 )
De bestuurder zit rechts, correct voor engelse begrippen, links de boordschutter voor de MG die nu ook het geschut moest laden.

@Rob Plas: Gelukkig dat iemand het opvalt. Anders zou alle moeite die nu nog in het takelwerk gaat zitten overbodg zijn. 🙂 Dit wordt overigens nog een heel gepuzzel. Het juiste touwerk heb ik, nu de juiste afmeting kabelogen nog weten te vinden...

@Eric Reits: De Petard was ontworpen om versperringen op te ruimen. Na het leggen van de brug kon hij er inderdaad zelf overheen rijden.

@Bruce Oomen: Ook ik ben daar erg benieuwd naar... (Het is nl niet mijn sterkste kant van de modelbouw. 🙁 )

@Martin Dogger: Inderdaad Resicast 🙂

Ik ben in april dit jaar begonnen en werk er normaal gesproken alleen op de maandagavond aan. Op deze avond wordt er nog meer geproduceerd in Delden. Zie draadje: http://www.twenot-forums.nl/viewtopic.php?t=17348

groeten Maarten

Indrukwekkend werk Maarten!!
Ik heb weinig verstand van Engels materieel, maar volgens mij jij wel dus denk ik dat het een accuraat gebouwd model is. Tof hoor!!!

mzzls

ha tom en maarten,
de vlakke luchtinlaten komen nog voor t/m de MkVIII,bij vroege MkVII's zitten aan weerskanten van de loop geen bultjes,het viel me op dat bij de tanks die ik op plaatjes heb ,de luchtinlaten dan ook vlak zijn,weet niet of dit altijd zo is,maar is wel een leuke indicatie,
groeten,bert

Terug
Bovenaan