Beute Jeep

Goof Muilwijk

Lid van de TWENOT
Ha allemaal,
Meedoen met een groupbuild/campaign/groepsbouw.... Meestal strand ik in het zicht van de haven en daarom ben ik er maar mee gestopt. Maar eens in de zoveel tijd wordt ik weer verleid om mee te doen. Zo ook op Armorama met een idee van Ron van Wiggen: Christmas-holiday 1/4 ton fast build

Klein onderwerpje, kort tijdsbestek. Dat moet vol te houden zijn ;)

Met de kerst begonnen en dan heb je na een tijdje een aardig gebouwd geheel staan. De oplettende kijker ziet een Duitser erbij staan. En dat klopt dan ook. Het wordt een beute-jeep :)

KM-Jeep-2.jpg

Laagje wat lichte basiskleur:

KM-Jeep-4.jpg


En dan een camouflage. Niks spectaculairs qua opzet: rood-bruin en groen zoals wel meer Duitse voertuigen. Enigszins geïnspireerd op de jeeps die hier staan:

De opzet was niet zo spectaculair, maar het resultaat!!!


Uhm... ja... Tja. Kuch. Euh...... Dat viel wat tegen. Kom je er toch achter dat je daar niet zo goed in bent. Weer een voornemen voor 2022 erbij :(

KM-Jeep-5.jpgKM-Jeep-6.jpg

Ondanks de wat tegenvallende resultaten heb ik gekozen voor de weg van de minste weerstand: doorgaan. Anders eindigt er weer wat in een doos "voor ooit een keer" en dat was nu ook een van mijn voornemens: meer afmaken dan je koopt.

Dus door met wat decals, filters, washes, weathering en dan zien we wel waar het strandt. In de doos kan hij ook als het klaar is ;)
 
Ik had toch een groot deel van de binnenkant groen gelaten en misschien de groene camoflage wel amerikaans groen gelaten, maar hiermee kom je een heel eind. Ik denk dat als je de details als stoelen eens begint te schilderen dat het al meer gaat smoelen, en als ik het zo zie zou ik bvb het dashboard lekker groen schilderen, ik denk niet dat de w compagnie dat mee zou rollen, en zo vindt ik ook de spin in het bruin niet storend, waarschijnlijk wilde het niet helemaal met verven, iets met haastklusjes...
 
Ik heb ook lopen denken of ik de binnenkant groen zou laten. Maar ik heb al een zandgele-met-groene-binnenkant jeep liggen dus heb besloten om dat hier niet te doen. Als ik de foto's van overgespoten jeeps bekijk, lijkt het alsof de binnenkant niet meer groen was. Het is denk ik vooral een kwestie van interpretatie, waarbij we allemaal onze eigen smaak hebben :) De decals is ook zoiets. Die zie je op DAK-jeeps nog wel op foto's, verder niet meer.

Voor wat betreft de stoelen heb je gelijk. Ze zijn geschilderd met khaki. In het echt zie je ook meer kleurverschil. Maar als je het geheel bekijkt valt het inderdaad weg. En als je echte jeeps bekijkt zit er een behoorlijk kleurvariatie in de bekleding en dan is hier een wat groenere tint waarschijnlijk beter ;)
 
Ik dscht dat de bekleding van canvas was en wat groeniger zou zijn maar ik weet ook niet alles, maar ik denk dat wat extra contrast wat extra leven kan geven. Vooral lekker slijtage maken enzo, dan wordt ie nog mooier!
 
Prima toch, de lading achterin trekt de aandacht wat en voegt wat extra kleur toe, helemaal prima, en wat moet je nog meer met die 10cm plastic?
 
Die ziet er heel leuk uit, maar mag ik zeggen dat er een duidelijke naad over de hele lengte van de Panzerfaust loopt?
 
Die ziet er heel leuk uit, maar mag ik zeggen dat er een duidelijke naad over de hele lengte van de Panzerfaust loopt?
Nee, dat mag je niet zeggen ;)

Maar je hebt wel gelijk. Ik zie ook dat de aanhechting op de sprue er nog zit. Er waren met schilderen nog wat meer van die dingetjes die tevoorschijn kwamen. Achteraf klopt dat ook... Ik had ze losgemaakt en was begonnen met schoonmaken en toen moest ik ineens heel belangrijke vader-dochter dingen met 1:35 paarden doen en zo. De volgende dag begonnen met verven en helemaal vergeten om ze verder op te kuisen (mooie uitdrukking toch) :)
 
Terug
Bovenaan