Bestaat deze Chevvie C15 in 1/35?

Rob Plas

Lid van de TWENOT
Interesses
WW II, Vietnam, Falklands KL
Voertuigen en bustes
Schalen
  1. 1:9
  2. 1:16
  3. 1:35
  4. 120 mm
Nu bezig met
1/35 Diorama's Oosterbeek '44 en Duitsland '45, 1/16 M113 ACAV in Vietnam
"Chevrolet C15a, Canadian built in 1943".
D716D9C5-8AF3-4FBD-BFDF-2469F7D0EBF4-72567-00002D760285CC52.thumb.jpeg.edde91039d947e3aec6f9f...jpeg
Bij de BMW GS Club heeft iemand deze, hier gefotografeerd op Omaha beach in juni.
Ik ben nauwelijks bekend met ongepantserde Common Welt voertuigen, maar bestaat hier een fatsoenlijk model van?

Een kleine aanvulling: de IBG kit heeft in de cabine afwijkende verhoudingen. De als eerste genoemde van Italeri (Peerless) is prima. De Mirror models is niet makkelijk meer te verkrijgen.

Groeten, Jan

MIRROR MODELS :
35101 CMP C15A Lorry Van Truck
35102 CMP C15A Van Lorry Truck Cab 13
35104 CMP C15A Water Tank Lorry Cab 11, 12

er staan er een aantal op marktplaats:

Die van Mirror Models hebben een eerder model cabine, met achterover hellende voorruiten in plaats van voorover, zoals hier.

Een kleine aanvulling: de IBG kit heeft in de cabine afwijkende verhoudingen. De als eerste genoemde van Italeri (Peerless) is prima. De Mirror models is niet makkelijk meer te verkrijgen.

Groeten, Jan
Klopt, de CMP trucks van IBG zijn een soort karikaturen van de echte trucks. Zou ik vermijden.

De laatste van Mirror Models heeft Cab 13, dat is wel de goede cabine, alleen zonder het ronde luik in het dak, maar dat heeft de Italeri versie ook niet.
Er zijn meerdere modellen van Mirror models met een cab 13.
Wel een waarschuwing, de bouwinstructies van deze bestaat uit foto's van de bouw van het model, en er zitten PE en Resin onderdelen bij.

De laatste van Mirror Models heeft Cab 13, dat is wel de goede cabine,
Maar die heeft dan wel weer de verkeerde bak; de vol stalen 2B1 bak, die gebruikelijker was voor de Cab 11 en 12's. De C15A van de foto heeft een 2H1 bak, een combi tussen staal en hout en demontabel.

Het dichtst bij uit de doos is de C15A van Italeri, die heeft ook de juiste bak. Wat anderen al aangaven, dit is nog steeds een goeie kit en zeker wat moois van te maken. Als je echt de wagen van de foto wil namaken zal je inderdaad een rond gat in het dak moeten maken met "houten" heupring (overigens matcht dat ronde gat niet met bouwjaar 1943), een andere reservewielsteun moeten fröbelen, trekhaak weglaten en links een treedplank maken met een 3D print Chore horse van Jan van Harn. In feite heb je dan nagenoeg de wagen van de foto.

De Chore horse generator werd toch alleen gevoerd voor bijvoorbeeld een radio set? Op een GS heb je hem naar mijn idee niet nodig?

Groeten, Jan
Klopt helemaal, Jan....Hij "hoort" alleen op een Wire-3 om de accu's van de 19set op te laden. Echter, bij dit exemplaar zit er wel degelijk een Chore horse aan de linkerkant.
Een vorige eigenaar zei dat er vermoedens waren over een geschiedenis als Wire-3, maar ik vermoed eerder dat de Chore horse er tijdens restauratie op is gezet, of mogelijk tijdens Wo2 in het veld, want de truck beschikt namelijk niet over de overige Wire-3 kenmerken of gaatjes/restanten daarvan, zoals antenne mast, kasten en tafel in de bak etc. Ook komt de plaatsing van de Chore horse, en het type Chore horse, niet overeen met de Wire-3.
Dat neemt overigens niet weg dat het een heel mooi autootje is!

IMG_20230910_135511.jpg

IMG_20230910_135630.jpg
IMG_20230910_135646.jpg

Ik ga voor de Italeri kit
Hoi Rob,

Ik heb er nog een liggen, deels gebouwd. Maar zo weinig dat je alle details die je zou willen toevoegen, nog kunt toevoegen. Stuur me maar een pb bij interesse.

Groeten, Jan

Dank je Jan maar ik heb er al eentje binnen

maar bestaat hier een fatsoenlijk model van?
Ik kan die vraag wel voor je beantwoorden (beetje laat)

Ik heb van alle WO2 kits (1/35, 1/30, 1/32 ) Pdf's gemaakt.
Het is niet mogelijk om deze Pdf's hier te plaatsen.

Dan maar een plaatje.

Schermafbeelding 2024-07-26 164641.jpg

Het is niet mogelijk om deze Pdf's hier te plaatsen.
Het is wel mogelijk om PDF’s in het algemeen als bijlage bij een bericht te doen, maar zoals elke bijlage moet het bestand wel niet groter zijn dan 512 KB. Als je een PDF vol afbeeldingen hebt, lijkt het me heel erg sterk dat je onder die grootte kunt blijven 🙂

Wat je wel kunt doen, is het bestand ergens anders uploaden en er hier dan een link naartoe plaatsen.

@Melchior Kremers
Niet alle kits die je laat zien zijn Chevrolets de F15 trucks zijn Ford trucks
Klopt helemaal Paul 😉

Maar anders krijg ik nog meer onderverdelingen. (alle voertuigen/geschut van alle jaren is uiteindelijk heel veel !!)
Ik houd het daarom maar bij de uiterlijke overeenkomsten van een voertuig.
Ik heb bijv ook de cabines niet in een aparte verdeling onder gebracht.
Het levert zodoende wel een mooi overzichtje per voertuig en merk.

Nog een voorbeeld de GMC (wel cargo versie) met stalen cabine/open cabine/met MG mount etc.
(let op: bijv. Heller met 8x verschillende box-art)

Schermafbeelding 2024-07-26 212209.jpg

Terug
Bovenaan