Berliet T12 tanktransporter

Een tijdje geleden ben ik begonnen met een Berliet T12 tanktransporter van het Franse leger :

Als basis heb ik een kit van Heller gebruikt:

Echter is deze zo slecht dat daar eigenlijk alleen de cabine bruikbaar van is, dus de rest moest maar zelf gefabriceerd worden :

En inmiddels in de eerste kleuren :

7291439.jpg

7291446.jpg

7291453.jpg

7291462.jpg

7291473.jpg

7291477.jpg

Hoi Carol,

Dit ziet er zeker leuk uit !
Zoals Goof zegt; dit is een apart voertuig en dat spreek aan ! Dit soort Franse koekblikken vind ik geweldig !

Wel denk ik te zien dat je in de bouwfase wat meer aandacht zou mogen besteden aan de verschillende items;
- uitboren van uitlaten
- mooi passend maken van 2 helften (cilindervorm / lier)
- vliegende wielen op het diorama
- evt. toevoegen van messing / koper beugels aan de zijkant, zoals te zien op je laatste orig-foto

In de verffase zou dit prachtvoertuig een pre-shading niet misstaan ! Wat ik zelf nog zou doen :
- laklaag (zoals gamesWorkShop)
- wash (zoals in de grill voorop)

Dan nog een klein ding : heb je bewust WH-nummerplaten gebruikt ?

groetjes Frank

Geweldige trekker 😛 Mooi stuk modelbouw Carol !

Maar ben het ook eens met de puntjes die Frank aanhaalde.
En volgens mijn oog zie ik nog blauw aan de binnenkant van 't voorwiel ?

plezier met de laatste loodjes !

vrolijke groet 😀
Peter

Dank je voor alle complimenten, voor wat betreft en op en aanmerkingen die zijn opgeslagen en inmiddels al een aantal van uitgevoerd. Zal er eerdaags nieuwe foto's van plaatsen.

Pre-shaden is niet echt mijn ding, ben er geen held in maar het zou wel beter staan inderdaad..
uitboren van uitlaten is gedaan, maar slecht te zien op de foto's helaas.
-mooi passend maken van 2 helften (cilindervorm / lier) , ik wou at ik die passend kon krijgen is een blok witmetaal en zijn geen twee losse helften helaas, fout in de mal..
vliegende wielen op het diorama, goed gezien hij stond niet goed op het diorama de wielen vallen normaal in kuiltjes die ik in de heuvel gemaakt heb opdat hij er niet afrolt slordigheid van mij had ik naar moeten kijken voor ik de foto's maakte.
evt. toevoegen van messing / koper beugels aan de zijkant, zoals te zien op je laatste orig-foto, zitten er inmiddels op en is inderdaad een goede toevoeging maakt de boel net iets meer af.

Volgens mijn oog zie ik nog blauw aan de binnenkant van 't voorwiel ? 😳 binnenkant vergeten in de kleur te zetten, inmiddels opgelost.

- laklaag (zoals gamesWorkShop) Ik heb werkelijk geen idee waar je het over hebt sorry... 😳

Dan nog een klein ding : heb je bewust WH-nummerplaten gebruikt ? Nee luiheid, ik had geen witte Franse kentekens meer alleen deze en hier weet iedereen dat het Duitse kentekens zijn, maar in de verdere wereld ziet niemand er iets aparts aan 😉

Terug
Bovenaan