Berichten aangepast door moderator?

Bas Hermsen

Lid van de TWENOT
Ik zie best wat berichten met kleine tekst bewerkt door moderator. Waarom is dit? Dit gebeurd ook in mijn eigen topics en zie de meerwaarde er niet van in...

Bijna altijd omdat er óf excessief geciteerd wordt, óf omdat er foto’s middenin regels tekst staan.

In het eerste geval is het meestal dat het hele bericht erboven geciteerd wordt, wat nutteloos is want dat is toch al gelijk bij het antwoord te lezen, of omdat er een lang bericht geciteerd wordt maar maar echt antwoord gegeven wordt op een zinnetje ergens in het midden ervan. In deze gevallen pas ik het bericht aan door het citaat weg te halen of in te korten.

In het tweede geval treden er onhandige verschuivingen op (bijvoorbeeld één woord aan het einde van een zin, dat links onderaan de afbeelding belandt), die het moeilijk kunnen maken om de tekst te lezen. Dan zet ik de afbeelding(en) even op een eigen regel, zodat de tekst goed loopt.

Daadwerkelijke aanpassingen aan de tekst komen zo goed als nooit voor, en in de zeldzame gevallen dat ik dat wel nodig acht, geef ik dat ook op als melding bij de wijziging. Maar voor kleine redactionele ingrepen zoals hierboven laat ik de melding weg, omdat ik niet denk dat dat veel nut heeft.

Ik realiseer me dat ik de derde reden vergeten was: foto’s die alleen als bijlage in het bericht staan. Daarbij zet ik de foto’s erín, zodat je niet op de miniaturen hoeft te klikken om te zien wat er op de foto’s staat.

Hoe je ze aan je bericht hangt maakt niet uit. Wat je „moet” doen, is ze ín het bericht zetten door op het miniatuur onder je bericht op Invoegen (klik voor de opties) te klikken en daar dan te kiezen voor Volledige afbeelding. Of, als je een hele rij op dezelfde plek in je bericht wilt, klik dan op de knop Meerdere invoegen onder de miniaturen, klik dan op de afbeeldingen die je in wilt voegen en daarna op de knop Volledige afbeelding onder het bericht.

Terug
Bovenaan