Bergepanzer 3. Update 30-03

Eric Vogel

Lid van de TWENOT
Hoi
Hier weer enkele foto's (Jan Peters nogmaals bedankt voor de moeite 😀 ).Dit project was in kleine winterslaap geraakt 😕 ,inmiddels ondergrondje afgemaakt wat nogal tijd in beslag nam qua verwerking vd sneeuw.
Was al begonnen met aanbrengen van wat sneeuw op voertuig maar dit is"ruw"aangebracht en wordt nog verder verfijnd...
Bak met nokkenas en kop vd motor(op de olievaten)worden verder opgelicht,hiernaast komen nog 2 figuren evenals een los motorblok.
Groeten,
Eric

dsc02158qb2.jpg

dsc02156px5.jpg

Vulslang op het vat is gemaakt van ijzerdraad waar dun soldeerdraad omheen gewonden is.

dsc02165qq9.jpg

Zijkant nog verder afwerken(oa met sneeuw)

Mooi gedaan Eric. Echt een mooi stukje werk! Ik krijg het er koud van.

Slechts één opmerking. De wielen aan de linkerzijde zijn opvallend vrij van sneeuw terwijl de rechter zijde juist wel besneeuwd is. Voor de balans zou ik die linkerkant ietsjes sneeuw geven. Geen bakken, gewoon een licht laagje. Dat zou ik ook doen met de inhoud van de bak. Die is nu schoon wat in contrast met de rest staat. Ik zou er een heeeeel klein tikkeltje sneeuw in een paar hoekjes of zo doen zodat de details van de bak niet verloren gaan maar de balans met je tank en ondergrond weer gelijk is.

Groetjes en prettige dagen,
Marcel

PS: Foto's van de achterkant?

@ Marcel:
Was al begonnen met aanbrengen van wat sneeuw op voertuig maar dit is"ruw"aangebracht en wordt nog verder verfijnd...

Ik denk dat het wel goed komt met die sneeuw...🙂

Ziet er heel mooi uit!
Recovery voertuigen vindt ik zo wie zo interessant en deze is heel mooi uitgevoert!
En het ondergrondje vindt ik ook goed geslaagt!
Heb je deze zelf gebouwt of het setje van Cmk gebruikt of een ander merk?
Mooi,Grt Jelle.

Eric, als je foto's van zulke mooie modellen plaatst wil ik je wel 1000x helpen 😉
Super mooie bergepanzer :!:
Wat gebruik je om de sneeuw mee te maken?
Jan 😀

.

Hoi,
Bedankt voor jullie reacties...

Marcel: Wat je zegt over de linkerkant en de bak klopt,er moet idd nog wat sneeuw opkomen maar ik had hier nog even mee gewacht omdat er op een aantal plaatsen nog een drybrush moet komen.Ik had foto's vd achterkant gemaakt maar kwamen onscherp over 😕 ,ik moet dat nog overnieuw doen.

Dominique: de sneeuw die ik gebruik is van Scale line,dit is makkelijk in aanmaak.....met water en houtlijm maak je soort van papje die je met bv een tandenstoker op de tracks aanbrengt,met natte penseel werk je 't af.
Voordeel is dat als het hard is en het geheel niet bevalt dit makkelijk te verwijderen is.....eigenlijk kan het niet fout gaan.Om de boel nog beter te fixeren kan je er nog matt/satin overheen doen met de airbrush...

Roy
Ik denk dat 't Amersfoort 2008 wordt 😛 ...mijn bouwtempo is wat aan de lage kant 🙄

Jelle renze: dit is idd de conversieset van CMK,er is ook een ombouwset van Precision model(als ik t goed heb) maar hoe de kwaliteit daarvan is weet ik niet..

Jan:
wil ik je wel 1000x helpen
...weet je het zeker? 🙂 ,je weet hoe goed ik ben in het kwijt raken van aantekeningen 😉
De sneeuw is van Scale line..

Ps boris:

Eric Vogel schreef:

de sneeuw die ik gebruik is van Scale line,dit is makkelijk in aanmaak.....met water en houtlijm maak je soort van papje die je met bv een tandenstoker op de tracks aanbrengt,met natte penseel werk je 't af.
Voordeel is dat als het hard is en het geheel niet bevalt dit makkelijk te verwijderen is.....eigenlijk kan het niet fout gaan.Om de boel nog beter te fixeren kan je er nog matt/satin overheen doen met de airbrush...

Du hast recht... ik heb niet alles gelezen.
Dank je!

mzzls

Hoi Eric,
Alles is al gezegd, maar ik wil toch ook mijn bewondering hierover uitspreken. Graag meer foto's, want dat verdient dit model zeker.
En Amersfoort 2007 kan toch wel 😀 , Dan laat je hem in 2008 nog eens zien.
Het gaat niet altijd om de wedstrijd, hoewel andere daar anders over denken 😈
Zou het leuk vinden deze in het echt te zien 😉

.

Hoi,

Wederom bedankt voor de reacties....

Rob: tuurlijk neem ik hem mee naar Amersfoort,levert altijd gespreksstof op....zelf heb ik nooit een idee wanneer een model af moet zijn,bouwen moet leuk blijven en ik heb er nog wel eens een ander project tussendoor lopen 😀 ..Ik zal wel wat meer foto's plaatsen de komende tijd..

Iedereen een goede jaarwisseling en een gezond 2007
Groeten
Eric

Heej Eric

Leuk om deze af te zien, al geef je zelf aan dat iets nooit af is. Ik zou hier verder niet veel meer aan doen, echt mooi geworden. Zelf vind ik die halve boom mooi, niet zown stronkje maar net wat groter.

Tot de volgende bouwavond, dan mag je um van mijn part ook al laten zien hoor 😛

groeten

Jochem

.

Hallo
Na een kleine onderbreking weer eens verder gegaan met dit project.
Van TankWorkshop een opengewerkt Maybach motorblok naast de tank geplaatst en hierom heen het geheel verder opgebouwd.
De gereedschapskist wordt binnenkort gevuld,steeksleutels,tangetjes enz worden geverfd.Rondom op de grond komt nog wat "rommel" te liggen zoals bekabeling en vuile poetsdoeken.Er zijn hier en daar wat naden te zien tussen de oliekannen,kisten en de grond,dit wordt nog afgewerkt.Binnenkort figuren erbij(ben er nog niet helemaal uit welke) en verdere afwerking vd tank

dsc03950sh2.jpg

dsc03938xi7.jpg

dsc03979lk1.jpg

Aantal technische handboeken erbij(met dank aan Roy Schurgers voor't schrijven van het voorwoord 🙂 )

dsc03994le1.jpg

Het blok zelf (is iets overbelicht op foto)

Bij volgende update zal ik meer aandacht gaan geven aan de foto's 😳 (belichting enzo)
Op/aanmerkingen zijn welkom
Eric

Dit is mooi zeg! Het is net alsof ik naar een echt blok sta te kijken! De verwering van alle andere (grote en kleine) atributen is ook zeer geslaagd... het mag de 'even' duren voor hij af is..... de kwaliteit is er dan ook naar! 😉
Jan 😀

Het duurt allemaal wat langer, maar dan heb je wel wat Eric!
Knap om toch een strak beleid te voeren in het rommeltje van tools e.d.
En nogmaals... dat houtwerk op foto 3 is het beste wat ik ooit heb gezien. 😱

Meesterlijk. Je ziet aan ieder detail dat er goed over nagedacht is. Niets is 'zomaar' gedaan. En dat maakt dit werk zo bijzonder aangenaam om naar te kijken. Ik zou het graag eens van heel dichtbij willen zien.

En meer kan deze sterveling niet zeggen...

Groetjes,
Marcel Jussen

Erg mooi,

De houten opbouw vd Pz III is idd prachtig.
Je werk is ook een schoolvoorbeeld hoe belangrijk het is om ieder item met dezelfde aandacht voor detail te maken.

Prachtig!

Hey Eric,

Ga mee naar Folkstone en laat zien dat Nederlanders ook kunnen plakken 😉

Net zoals Marcel zegt, en dat viel mij ook op, over ieder detail en plaatsing ervan is nagedacht zodat het logisch over komt.

Top!

Groeten

.

Hoi
Bedankt allemaal voor de reacties.
Over de plaatsing van de diverse onderdelen (motorblok enzo) heb ik eigenlijk niet zo lang hoeven na te denken.In een grijs verleden een poosje aan vliegtuigmotoren (don't shoot me) gewerkt en ik probeerde altijd overzicht te houden bij het sleutelen(buiten het werk is het soms wat anders 🙄 ).Je krijgt als het ware een plaatsingsvolgorde vd onderdelen.In het veld met haast en snelle reparaties heb je andere omstandigheden en dat wil ik eigenlijk combineren met elkaar.

Marcel: ik kan hem wel meenemen naar de KMK demodag.
Bas: Folkstone staat dit jaar nog niet op het programma ivm wat hikingtrips en een verhuizing..... in 2008 zeker 🙂
Groetjes
Eric

Prachtig! Ik ben erg onder de indruk van het gereedschap en de assesoires op de grond! Ik hoop hem eens in het echt te mogen zien! 😀

groetjes!

Terug
Bovenaan