Dit is mijn 2e project. Ga deze bouwen als de befehlstiger van 503 rond 1943.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Erik de Bont zei:He Richard,
Ik kan ze zelf wel zien maar heb het probleem soms ook bij andere topics. Hoe plaats jij de foto's?
Gr. Erik.
peter van dijk zei:Op sommige loopwielen zie ik nog wel duidelijk sprue-resten en "putjes".
Mijn idee over loopwielen met rubber banden :
-Niet te dicht op het loopvlak uit de sprue willen knippen. (dat lukt alleen mooi met een Xuron Sprue Cutter.... geweldige knippert!!)
-Te dicht erop of met een grove tang knippen kan het loopvlak beschadigen (kijk hier filmpje over sprue knippen)
Beter klein stukje sprue overlaten en dat dan met vijl en schuurpapier in de rolrichting vlak maken.
-Dan rondom licht schuren en controleren of loopvlak mooi egaal is. (putjes is niet zo erg 😉)
-Daarna (naar wens) slijtage en/of schade aanbrengen
(putjes is niet zo erg 😉) Daarna (naar wens) slijtage en/of schade aanbrengen.
Dank je Richard. Ik heb deze via de PC erop gezet en de andere via de telefoon, mooi dat jij nu ook mee kan kijken 🤣@ Erik: weet niet of je de foto's nu op "mijn" manier hebt geplaatst, maar nu zie ik ze wel 😀 . Mooie voortgang zo!
Prima Erik, ik had me een verhaal kunnen besparen door eenvoudig te vragen waarom je het zo had gedaan 🤣Erik de Bont zei:Dat is voor mij ook een rede Peter om dit onderdeel niet heel precies te doen, en daarbij valt er uiteindelijk veel weg achter/onder de tracks 😉(putjes is niet zo erg 😉) Daarna (naar wens) slijtage en/of schade aanbrengen.
maar dat Neemt niet weg dat ik soms ook iets te gehaast te werk wil gaan, zeker bij de wat saaie onderdelen van de bouw 🙂
Ja Peter. Een befehltiger had 3 antenne's waarvan er een in de koker zat opgeborgen. Er zat een verschil in de lay-out van de achterkant met een late versie. Bij een early en mid prod. zat de antenne links en bij een late rechts.Mooie toevoegingen weer en ik zie iets wat me niet eerder opgevallen is op een Tiger 1 : die antennekoker.
Was dat specifiek voor de Befehl-uitvoering ?
Was de "Stern" niet van plat metaal?
Zie
http://planetarmor.com/forums/showthread.php?t=4878