Bedford QLB vervolg op 100210

Tom de Kruijff

Lid van de TWENOT
Interesses
veel te veel
maar nu,LCA ,Daimler ,Leyland retriever .
Schalen
  1. 1:9
  2. 1:16
  3. 1:35
Nu de CMP z'n verfje krijgt ben ik aan het volgende project begonnen.
Had de doos en de dichte cabine (plusmodel) al een eeuwigheid liggen.
De bofor van Bronco is er ook al (nog in de doos) .
Dus ben begonnen met het frame in te korten ,lier trommel en de schijven te draaien.
Ook al wat evergreen versneden.
DSCF0074.jpg

DSCF0075.jpg

DSCF0076.jpg

DSCF0078.jpg

DSCF0080.jpg

DSCF0083.jpg

Gelijk maar een vraag,heeft iemand fotoos van het bemannings gedeelte?Ik heb wel
een aantal tekeningen van de layout maar de enkele foto die ik gevonden heb geeft een bankje waar volgens tekening 2 stoelen staan.
word vervolgt.

cheers,Tom

Re: Bedford QLB start 240110

Hoi Tom,

Dit belooft weer heel wat te worden! Eerlijk gezegd moest ik even Googlen om te zien wat je nu eigenlijk aan het bouwen bent 😳. Maar zie dat maar als een gebrek! Ik kijk uit naar meer!

Groet,

Erik

Re: Bedford QLB start 240110

tom de kruijff zei:
Gelijk maar een vraag,heeft iemand fotoos van het bemannings gedeelte?Ik heb wel
een aantal tekeningen van de layout maar de enkele foto die ik gevonden heb geeft een bankje waar volgens tekening 2 stoelen staan.
word vervolgt.

cheers,Tom

Tom Je hebt ze vast al maar :

http://www.wheelsofvictory.com/Brit%20index14.html

attachment.php

attachment.php

(tekeningen met dank aan http://www.mapleleafup.org/forums/showthread.php?threadid=5823 )

Ik gaat dit 'draadje' zeker volgen, wil zelf ook nog zo'n versie maken...(ja heb een Portee, Plus models CAB en Bronco bofors al klaar liggen 😉)

Grz,

Sam.

oplossing voor een probleempje

Ik ben ook tussen door nog bezig geweest met de QLB en kon de achterste kisten niet goed krijgen.
Maar na het maken van malletje,duurde even voor ik er op kwam, zijn die nu ook in de maak
DSCF0089.jpg

DSCF0100.jpg

2 kisten klaar
DSCF0105.jpg

DSCF0106.jpg

En 2 v/d bergkisten
DSCF0108.jpg

DSCF0110.jpg

Alle kisten zijn af op wat schuurwerk na
cheers, Tom

Re: Bedford QLB vervolg 200210

DSCF0116.jpg

Na een aantal stukken dun aluminium (0.3mm) te hebben gekregen even een experiment
gedaan om een spatbord te maken.Met een iets beter malletje gaat dat wel lukken denk ik.
DSCF0117.jpg

Ook het dak v/d crewcab is hier uit gemaakt.
DSCF0118.jpg

De wiel keggen zijn ook gemaakt.
DSCF0114.jpg

En de houweel koppen
DSCF0113.jpg

Zo ook de geleiderollen voor de lierkabel.
Tot de volgende update.

cheers, Tom

DSCF0123.jpg

DSCF0120.jpg

DSCF0122.jpg

Na een week vechten met de resin cabine De pas vorm van de plusmodel delen is niet geweldig zullen we maar zeggen,ook nog wat details gemaakt voor de ammokisten en de laadbak.grond anker en een schildpad blok.
cheers,Tom

Tijdens het drogen v/d eerste kleur begonnen aan de Bronco Bofor die er achter komt

DSCF0124.jpg

Erg mooi model zelfs de PE valt mee .

DSCF0125.jpg

DSCF0126.jpg

De QLB komt ook steeds verder,moet nog wel de mickey mouse cammo aanbrengen.

cheers, Tom

Hoi Tom,

Je Bedford QLB ziet er erg mooi uit nou is mijn vraag wat voor kleur heb jij hem in gespoten Ik moet zeggen dat ik met veel plezier jou bouw verslag volg.

met vriendelijke groeten,

bernard

dank u heren ,ik heb moeite met zitten door al die veren.
Martin ,Eindhoven weet ik nog niet zeker.Ik heb net gezien dat F1 Australië om 7 uur s' ochtends begint dus de kans dat ik toch kom is wat groter geworden,alleen sta ik niet op de stoep als de tent open gaat.
Bernard,ik heb humbrol 75 gebruikt als basis er komt nog een MM patroon cammo op in een zwart/bruine kleur.Meer zwart dan bruin.

cheers, Tom

Hoi Tom,

Ik ben erg benieuwd hoe het nu is met de Bouw van de Bedford heb jij jou model al helemaal gespoten of moet je dat nog steeds doen, Ben benieuwd na het eind resultaat,

vriendelijke groeten,

bernard van Laar

ps mijn vraag aan jou is Binnen kort komt van Bronco die 17 ponder kanon uit. Welke engels voertuig trokken die 17 ponders Ik heb wel eens een foto gezien van de slag om arnhem dat zo morris trekker de 17 ponder achter hin ,

ha bernard,
als trekker voor de 17 ponder werden morris trekkers gebruikt ,dit waren voormalige 2-pounder-gun portees,deze werden ook gebruikt door airlanding anti-tank regiment bij arnhem,om ze lichter te maken werden er kisten ed afgehaald,andere mogelijkheden zijn de crusader gun tractor,of versies van de field artillery tractors,ram-kangaroo en torenloze shermans ,ook de international half-tracks werden als tractor gebruikt,alle combinaties konden voorkomen met de limber zoals ook gebruikt voor de 18/25- en 25-ponders,je moet wel even in de gaten houden in welk operatiegebied je het voertuig wilt plaatsen,want het verschilt wat men waar gebruikte,
groeten,bert

Hoi Bert.

Bedankt voor jou reactie eerst maar even afwachten wanneer die 17 ponder kanon van Bronco bij de modelbouw winkels te koop is, Wel jammer dat geen één bouwpakket merk een morris truck in hun programma heeft zitten, Verder hoop ik eigelijk dat merken zo als Tamiya , Miniart , Italeri eens wat meer Engelse Legervoertuigen willen uitgaan brengen in 2011 Wel schijnt er dit jaar nog van IBG één bedford QL uit te gaan komen waar ik natuurlijk op zit te wachten misschien dat zij in de komende jaren wat meer Engels gaan uitbrengen , Ik zelf had een lijstje gemaild naar Italeri met diverse voorstellen van Engelse of Canadese voertuigen waaronder één Morris quart , Humber IV verkenningsvoertuig Otter zou ik ook wel erg leuk vinden als die uit zou komen of zo GM manschappen voertuig de Bernhard Karzerne in Amersfoort heeft zo GM rijdend. en zo canadese Dodge 1/2 tonner of 3 tonner met zo ronde neus en Fordson 3 tonner.

groetjes van bernard

Hoi Bernard,
Om de waarheid te zeggen, het ligt al een hele tijd stil.
DSCF0480.jpg

Ik ben halverwege het schilderwerk maar ben toen afgeleid door een nieuw idee.
Waar ik flink werk aan heb en toen 5 weken vakantie dus ik hoop eerdaags het weer op te pakken.
Voor de 17pdr. heb ik nog een crusader liggen om tot trekker om te bouwen.
DSCF1236.jpg

Bedankt voor de belangstelling,zo gauw ik weer wat verder ben plaats ik fotoos.

cheers, Tom

Re: Bedford QLB vervolg op 270910

Een kleine voortgang de Bed ford heeft wat camo gekregen.

DSCF0045.jpg

De 40mm Bofor is klaar voor de spuit.
DSCF0044.jpg

Sinds vrijdag heb ik ook nog de Bronco 17pdr at gun gehaald.
DSCF0041.jpg

Ik kon het niet laten en ben hem gelijk gaan bouwen.
DSCF0042.jpg

Tot zover

cheers, Tom

Terug
Bovenaan