Baptism of Fire, Klaar!!!!!.

Mooie Andrea's Axel 😉
Je SiG vind ik zeker het mooiste model wat je gemaakt hebt. De wheatering is goed gebalanceerd en past uitstekend bij de setting. Misschien mag het figuur nog wel iets meer contrast in de diepe gezichts plooien.

Groetjes

Hey Axel,

dat ventje is inderdaad mooi geworden.

Heb je nu al wat bedacht om de naam te schrijven ? Is potlood wat geworden, of niet?

Ik zat later nog te denken: maak desnoods een mal (stencil?) en kladder daar dan wat verf/potlood tussen. Het is een vlak vlak waarop je de naam wilt schrijven, dus wellicht werkt het.

Mark

Hallo medeplakkers,

Als dank voor jullie positieve antwoorden, alvast een sneak-peak op het einde.

Sneak-peak.jpg

Greetz
Axel

d

Hey Axel !

Ziet er goed uit, mooi gedetailleerd onderstel, prima opbouw en een perfecte setting !

O ja.....en die SIG stupa is ook zeker niet slecht 😈 8) 😉

Grtz,
Dan.

beauty...

Hallo Axel,

Veel aktie in die ene foto, dat belooft wat....

Bij de weg: ik schreef niet dat het model monotoon was, enkel de foto's kwamen zo een beetje bij mij over. Net of je een blauw filter voor de lens had. Kan ook aan de achtergrond van de foto's liggen. Model is prima, wat zeg ik; een beauty 😀 !

groeten, Richard.

Zeer overtuigend

De laatste dagen zie ik hier een paar diorama's die mij wel kunnen bekoren en daar valt deze dus ook onder. Ik vind zowel de SIG als de gehele setting meer dan OK. De SIG draagt echt de sporen van actie in stedelijk gebied, oftewel krassen en veel stof afkomstig van puin.

Toen ik van boven naar beneden scrolde dacht ik eerst te maken te hebben met een echt vervallen dak. Misschien dat het gebroken glas in de ruiten ietsie te dik is, maar dat is dan ook het enige wat ik kan bedenken.

Axel Repping RHvS zei:
Hallo medeplakkers,

Jeroen- je gaat toch niet op mijn meissie schieten hé 😉 .

Ze is voor 95% af.
Ik moet alleen de naam nog doen, maar goed.
Zeg hallo tegen

Mooi hé!!

Nee, nu ga ik niet meer schieten 😉 Smaak heb je zeer zeker en niet alleen in de modelbouw vrind 😀

Die sneak-peak is om te smullen!!

Gr,
Jeroen

Hallo medeplakkers,

Even een aantal reacties.

Boris- thanx mate.

Danny- thanx, lekker is ze hé 😉 . En idd, over mijn SIG ben ik ook wel tevreden.

Richard- thanx, ik weet ok niet waar het evt aan zou kunnen liggen. Vwb bbelichting neem ik altijd dezelfd stand aan, dus daar kan het niet aan liggen.

Johnny- thanx. ,aareh niet gezien? Baptism of Fire? 😉 Ik vond hem goed, het is igg een typische Hollywood film 🙂

John- thanx idd géén enemy at the gate, maar Baptism of Fire.

Kristof- thanx, Modelforce zal hij zeker aanwezig zijn. ik ben benieuwd wat onze zuiderburen er zoal van vinden 😉 De foto's volgen snel.

Vincent- thanx, maareh, even een klein geheimpje. Het is een echt vervallen dak. Wat je met fotoshop zoal niet kunt doen 😈 .
Nah, geintje, maar het is wel een echt vervallen dak (maar dan op schaal 😉 ).

Boudewijn- thanx.

Jeroen- thanx. Het schijnt dat mijn vriendin ook smaak heeft.
Dat kan aan twee dingen liggen. Aan mij, of aan mijn modellen.
Ze vindt beide iig erg prettig om naar te kijken. ( en niet alleen kijken) 😉 .

Zoals ik al zei, de eind foto's moeten nog even op zich laten wachten.
Die post ik pas als het helemaal, maar dan ook helemaal af is.
Ik wil dit project vooral niet te gehaast afmaken.
Hoeft ook niet, want ik heb toch nog niet voldoende inspiratie voor een volgend project 😳 .
Misschien dat ik eens een oude shelf queen af ga maken.

Hmmm Axel, welk project heb jij niet afgemaakt dan 😉 ????

TBC

Greetz
Axel

Hallo medeplakkers,

het 'Baptism of fire" is op zijn eind.
Met andere woorden, it's finished, done, fertig, af, fini, completo, färdigt.

Dit project is voor mij een geweldige leerervaring geweest
Een hoop geëxperimenteerd, nieuwe technieken uitgeprobeerd, gruwelijk veel geleerd over vanalles en nog wat.
Maar alles boven alles, ik heb genoten van dit project zoals nog nooit te voren.
Ik hoop dat jullie het ook plezant vonden.
Dit is nu zo'n project dat precies geworden is zoals ik het in mijn koppie had.

Ik bedank jullie allen voor de positieve, vriendelijk en opbouwende kritieken en antwoorden.

Al met al, dit is het resultaat van vijf maanden fun.
Geniet ervan, dat doe ik wel in ieder geval.

Final.jpg

Final1.jpg

Final2.jpg

Final3.jpg

Final6.jpg

Final7.jpg

Final9.jpg

Final8.jpg

Final4.jpg

Final10.jpg

Final11.jpg

And now, shoot please.
Greetz
Axel

Geweldig Axel!
Wat een mooie voorstelling, leuke details, veel technieken en zelfs beweging en spanning. Prachtig.

Ik heb wèl een vraagje/puntje (nu die af is 😉 ), maar moet er geen gat in het rechter-achterspatbord zitten? Dan kon je het opklappen en bleef het achterlicht/reflector toch zichtbaar.

ptr

Grandioos, Axel!

Het is echt een mooi stukje werk geworden en de problemen met de gesmolten vloer waren ook uiteindelijk snel verholpen! Heel mooi werk en veel leuke details om te bekijken op het diorama.
Alex

Vet! Overtuigend neergezette actiescene in een mooie, orginele setting.
En die rim van dat ene loopwiel eraf is kicke!

Chapeau,

Anne

Hoi Axel,

Zoals Jan peters al zei.

Ook ik heb hem in stilte gevolgd. laat al het commentaar en advies meestal aan anderen over. Maar nu is het tijd me te melden 🙂

Super: Wat een voorstelling!!!

opnieuw is het je gelukt om een verhaal in een dio tot uiting te brengen met veel aandacht voor detail. 😉

Jammer ... was je zo mooi bezig en lever je dit af .... 😉 Geintje 😀 🙂 Prachtig staaltje modelbouw. Tank - 10+, Dio - 10+ ... afwerking ... zou het gras nog even nakijken, op de foto lijkt het wat los te zitten (?) .. toch een 10 hoor 😀

Deze moet ik 'live' zien volgens mij .. dan pas zie je hem zoals je hem zou moeten zien. Hoe mooi de foto's ook zijn ... in het echt ga ik er alvast eerst maar bij zitten voordat ik om ga vallen 😉

Gr,
Jeroen

Jamie Hector Cruz zei:
Dat het mooi is mag wel duidelijk zijn na de vorige posts, maar ik wil graag even melden dat ik me bescheurd heb om de poster van Stalin!

Das inderdaad een hilarische toevoeging 😈 . Bijzonder stukje werk heb je neergezet Axel. Geweldige en (in mijn beleving) originele actiescene. Ik heb niets meer toe te voegen.

hoi axel,

dit is een wel heel erg mooie dio geworden, respect voor het vele detail en het tot een geweldig samen smelten van alles.

😀 😀 😀 😀 🙂 🙂

Hey Axel,

SCHITTEREND!!! Hij is echt geweldig geworden. Alles is in balans en klopt, echt een modelbouw hoogstandje. Mooi detail zijn ook de figuren bij/ achter de muur. Super! Gefeliciteerd! 😀

Groetjes

Ferm gedaan Axel !

Het ziet er goed uit. In elk hoekje is iets te zien en te beleven.
Je setting van het voertuig en de figuren vind ik zeer geslaagd.
Good job !

Op Modelforce ga ik het eens van dichterbij bekijken.

Keep it up !

Grtz

Kristof

BOAHH!! 😱

't Is inderdaad weer een "Repping-special" geworden.

Je hebt wel gelijk; deze is helemaal AF!!

Hallo medeplakkers,

laat ik beginnen met iedereen te bedanken voor de replies en feedback die ik gedurende dit project gekregen heb.
Zo, nu gaan we iedereen even individueel af:

Peter
- Thanx, het linkerspatbord is eraf gerukt. Wat je hier ziet is de beschermkap onder het spatbord. Dit zit vast, hij kan dus niet bewegen.

John- Thanx, klopt, je hebt gelijk voor wat betreft de vulopening. Bij mijn weten heeft zwavel een reinigende werking. Ook tegen oxidatie, vandaar.

Jan-Cees-
Thanx, kijk uit voor je rug.

Alex- Thanx, gelukkig is het inderdaad met de vloer allemaal goed gekomen, ik was er even bang voor. Dit gaat me dus ook geen tweede keer meer gebeuren.

Johnny, Maarten, Jurjen
- Thanx

Anne- Thanx, dat zijn nu net die kleine toevoegingen die een model interessant maken.

Bas- Thanx, ik heb nog geen flauw idee wat het volgende zou moeten worden. Ben op de een of andere manier inspiratieloos. Ik denk dat ik me eens op figuren ga toespitsen. Dient nog het een en ander aan gesleuteld te worden. Ideeën 😉 ?

Jacco, Boudewijn- Thanx, blij dat jullie het leuk/mooi vinden, dan wel er blij van worden.

Mike- Thanx, ik hou wel van een beetje aktie, dynamiek, drama in een dio.

Jamie- Thanx, humor in een diorama doet het in mijn ogen altijd goed, zeker als het een hidden feature is.

Jan- Thanx, doet me goed dan je em goed vind. Ik vroeg me al af wanneer je eens een keer ging reageren 😉 .

Nick- Thanx

Rob- Thanx, hoezo opnieuw? Dit is pas het eerste dio waar ik van a tot z de uitvoering die ik in m'n hoofd had neergezet heb.

Jeroen- Thanx, 😀 😀 😀 😀 . Zoals de meeste projecten is deze life inderdaad mooier. Komt dat zien de komende welbekende beurzen.
Een valhelm doet ook wonderen 😉 .

Benjamin, Steven- Thanx

André- Thanx, misschien een idee om dat samen te doen. Ik heb nog geen nieuwe projecten op de rol staan. Suggesties 😉 ?

Boris- Thanx mate! Leuk he, die hidden features?!

Kristof- Merci, dit wordt dus een trio op modelforce, André, jij en ik 😉 .

Nico- Thanx, ik denk de kameraad-commissaris ook niet als hij erachter komt dat Ivan mogelijk zijn hal in de fik gestoken heeft. 😉

Ron- Thanx, blij je te verblijden met wederom een special zoals jij dat noemt.

Ik ga binnenkort nog wat meer foto's maken met andere invalshoeken, dus er volgt meer.
A.s. zondag is hij life te zien in Heiden, ben benieuwd wat eruit gaat komen, dan wel wat onze oosterburen ervan vinden.
Zoals al aangehaald heb ik geen inspiratie voor nieuwe projecten. En ga me dus storten op mijn achilleshiel. Figuren en de afwerking daarvan.

Greetz.

Axel

Hey

Hey Axel

Ik moet even zoeken wat ik erop ga zeggen.... Ik vind hem gewoon top en ben blij dat ik hem eindelijk terug thuis met snel internet kan bekijken (zonder een half uur te moeten wachten voor ik foto's zie).
Zoals al aangehaald zit er veel leven in je dio ik vind de opstelling echt prachtig! Hanz-Peter gaat niet content zijn met zenne kado! Die poster van Stalin is een leuke toevoeging 🙂
Ik zal deze zeker eens komen bekijken op modelforce in de hoop dat je komt natuurlijk!

Wat word het volgende 😛

Grtz Roel

Hallo medeplakkers,

Roelke- thanx, blijdat ge weer heel terug zijt in het land.
Goede tour gehad???
We kletsen tijdens Modelforce wel even bij, even ervaringen uitwisslen enzo.

Eelke- thanx, zoals ik al zei, tijdens Modelforce kun je hem live aanschouwen.
Je komt toch ook?

Anyways, tijdens de euro-Model-Expo in Heiden vorig weekend was het de Scale Model Factory die de show stal.
Het zwarte t-shirts gehalte was hoog, zéér hoog.
Bij de dio's waren alle prijzen voor de Nederlanders, iets wat de Duitsers niet zo grapping vonden.
Moeten ze maar beter hun best doen 😈 .

Eens kijken wat Modelforce gaat doen.

Greetz
Axel

Terug
Bovenaan