Baptism of Fire, Klaar!!!!!.

Nice! Ik ben benieuwd wanneer de nieuwe versie van Dragon uit komt 😈
Je kunt deze ook bouwen voor de FOC trouwens.... 😉 😉
Jan 🙂

Hi Axel,

Dat is een leuk voertuigje , speciale vorm ... geeft heel wat weatheringspotentieel.
Welke word de basiskleur by the way ?

Waarom ga je het voertuig niet op en top detailleren ? Dat komt je dio alleen maar ten goede.

Ben benieuwd.

Grtz

Kristof

Hallo medeplakkers,

Boris- thanx mate, wat bedoel je met een set voor de gevechtsruimte? En ja, er komt nog structuur op het plaatwerk, maar daarvoor ga ik eerst even expirimenteren 😉 .

Richard- thanx,idd erg spectaculair is het nog niet, maar het is een begin 😉 .
Vwb die gevallen op het achterdek kan ik alleen maar zeggen dat het volgens mij ( help PZIII kenners 😳 ) vanaf ausf F of G verticaal gedaan werd. Ik heb ook géén idee waarom die verandering trouwens.

Sebastiaan- Thanx, als je een knie blesure hebt dan vier je niet echt hard vasteloavend 😉 .

Jan- thanx, je blijft leuk 😈 🙂 NOT 😉
Mhhh FOC, mhhh, ideetje, mmhhhh, dillema, mmhhh, tijdsdruk 😉 .
Ik zal er eens over nadenken.

Kristof- thanx, idd genoeg potentieel voor de weathering.
De basis wordt panzergrau met een leuk patroon van saldgelb.
Op en top detaileren? Ik weet niet, ik gooi er nu al bijna de hele Eduard-set, een AM-loop en fruils tegenaan. BTW ik wil hem graag voor Modelforce af hebben, zodat die Belgen eens een bbeetje competitie in de wedstrijd krijgen 😉 😉 🙂 🙂 ( Hmm, klinkt erg arrogant 😳 😳 ).
Het komt allemaal goed.

Ik hou jullie op de hoogte.

Greetz
Axel

Hallo medeplakkers,

weer een kleinupdeetje, maar eerst.

André- thanx, tis idd een leuk gebakske hé.
Toch maar iets meer pimpen dan eigenlijk de bedoeling was (of niet, Kristof?).

Weer wat kleine dingetjes gedaan.
-Een grovere structuur op de pantseplaten aangebracht (op de ref-pics is een heel erg grove structuur te zien, ik hoop dat het niet te overdreven is).
-Wat klemmetjes achterop.
-Het geschut is klaar.
-beschermrooster rond het periscoopdeksel.
-en een gedeelte van Fritz, die nog probeerd zijn luik dicht te trekken, geplaatst.

De pics:
25-02-09.jpg

25-02-091.jpg

25-02-092.jpg

25-02-093.jpg

Close-up van Fritz die zijn luik dicht aan het trekken is, voordat hij in de fik staat 8) .
Ik kan hem er onmogelijk later inzetten, vandaar dat hij nu al zijn laatste rustplaats heeft gekregen.
25-02-094.jpg

Shoot please.

Greetz
Axel

Hoi Axel,

Je laat tot nu toe geweldig mooi werk zien 😱

Ik vind de structuur niet te grof, het is gewoon realistisch zo.
Hij gaat zekers te weten goed staan in de hal. Ik zie het eindplaatje al helemaal voor me.

Veel succes verder,

Maarten

Hallo medeplakkers,

bedankt voor de reacties en zeker de complimenten.
Dat doet me goed.

De PzIII is bijna klaar voor de spuit.
De PE-set van Eduard werkte niet helemaal mee (veel weggesprongen onderdeeltjes 😳 en een behoorlijk mindere 😈 pasvorm).
Dus het pimpen is niet helmaal zo uit de verf gekomen zoals ik gehoopt had.
Lang leve de scrapbox, dan maar.
ik zal vanavond of ander morgen nog eens wat foto's plaatsen.

TBC

Greetz
Axel

Patrick Kamsma zei:
...
Alleen je spatbord rechtsachter lijkt een enorme pinmark te hebben.
...

Ik dacht dat de spadborden van PE waren. De 'afdruk' zie ik ook, maar zal dan geen pinmark zijn. Misschien moet er nog wat op geplaatst worden?

groeten Maarten

...die een complete no-no is op het gebied van duitse voertuigen

Volgens mij is dat geen pinmark maar een sparing om de reflector vrij baan te geven als het spatbord omhoog staat.
Linksachter is hetzelfde het geval, alleen dan een rechthoekige uitsparing om de verlichting te sparen als het linkerachterspatbord (3x woordwaarde) rechtop staat.

Just my € 0,02

Groet,
Peter.

Klopt

Die uitsparing is inderdaad daarvoor bedoeld. Wel een mooie bak ja, en die Fritz die het luik alvast dichtgooit geeft een mooie dynamiek.

Hallo medeplakkers,

Patrick- thanx, De structuur is gedaan met en dremeltool met een heel klein freesje geplaats. Idd afgewerkt met mr Surfacer 500.
VWB die spatborden, zie Peter zijn antwoord 😉 .

John- thanx, ik heb Games Workshp chaos black gebruikt.

Maarten- thanx, ze zijn ook van PE, goed waargenomen.
Mss wordt het eens tijd dat je je in het Duitse spul gaat verdiepen 😉 .

Peter- thanx you're right.

Vincent- thanx, dito.

En toen was er verruf.
Eerst geprimed met Chaos Black van Games Workshop. Erg fijn spul moet ik zeggen.
Toen de verschillend grijs en blauw tinten erop gegooid.
In de volgorde:
Basis XF 63 German Grey, daarna de boel een beetje uitgediept met XF 50 field blue, en als laatst XF 18 medium blue om het er nog meer uit te laten komen.

De foto's:
Geprimed model.
28-02-09.jpg

28-02-091.jpg

De basis kleur erop.
28-02-092.jpg

28-02-093.jpg

Field blue eroverheen.
28-02-094.jpg

28-02-095.jpg

En als laatste Medium Blue.
28-02-096.jpg

28-02-097.jpg

28-02-098.jpg

Op de foto's ziet het er allemaal vele malen lichter uit als in het eggie, maar goed.
Ik zit nog te denken over een camopatroon dat bestaat uit kriskros lijnen in Desert Yellow.
Jullie gedachten daarover aub.

TBC
Shoot Please.

Greetz
Axel

Ik zit je project al een tijdje in stilte te bewonderen 😳 En ik moet zeggen dat je echt heel snel én netjes werkt.
Veel details etc. , super 😀 Over die desertyellow strepen...
dat was ik ook van plan op mn Stugje 🙄 ..

Gr.

Wijnand

Hoi Axel,
Het ziet er inderdaad erg netjes uit. jammer dat de foto's de werkelijke kleuren geen recht doen.
Als je gaat voor gele strepen, zou ik kiezen voor een soort tijgerprint. Ik denk dat het patroon anders te chaotisch/storend zou kunen worden en het totaalplaatje in onbalans zou kunen brengen.

succes verder met deze "Repping-special"!

😉

Hallo medeplakkers,

Wijnand en Ron- thanx.

Ik heb er even een foto bijgeplaatst met ander licht (echt daglicht).
Nu komen de kleuren veel beter naar boven.
En ja, alles wordt nog gedowntoned.

Vwb die strepen, na allerlei adviezen op verschillende fora, heb ik besloten om géén gele striping toe te passen.
Het geheel zou anders echt te druk worden, waarbij de aandacht teveel afgeleid zou worden door een camopatroon.

De foto met beter licht.

29-02-09.jpg

Op naar de verwering 8) .

Greetz
Axel

Hoi Axel,

Mooi gespoten Sig 😱
Je hebt een mooie basis voor de verwering.

Zit het figuurtje al vast geplakt in de tank? Anders kan je er bij het schilderen misschien niet meer goed bij.

Veel succes verder,

Maarten

HI Axel,

Eerst en vooral je textuur op je pantserplaten vind ik erg geslaagd en netjes uitgevoerd.

Je spuitwerk is ook prima alleen vind ik het wat aan de blauwe kant.
Het is panzergrijs ipv panzerblauw he 🙂 Je weet vast wat ik bedoel.
Ik zou er enkele grijze filters opzetten en geen camouflage.
Wel veel stof daar is je basiskleur erg geschikt voor.

Grtz

Kristof

Hallo medeplakkers,

Maarten- thanx, en ja, goed gezien. Het figuur zit al vast in het voertuig.
Vwb dat schilderen, dat zal wel loslopen.

Kristof- thanx mate. De structuur daar ben ik idd erg tevreden over.
Vwb dat Panzerblauw 😉 , ik heb de kleuren van een collega bouwer, en ik moet zeggen dat zijn in progres foto's er bijna net zo uitzien als de mijne. Het eindresultaat daarentegen zag er veel minder blauw uit.
Nu maar hopen dat dat bij die van mij ook zo wordt 😉 .
En anders was panzergrijs in de fabriek gewoon even op en hadden ze alleen nog maar blauw (OK k*tsmoes, maar je kunt het ook dichterlijke vrijheid noemen) 😉 .

Ik heb er gisterenavond de eerste filters opgezet (en het is al minder blauw 😉 ) Nog een paar locale filters en dan is hij klaar voor de verwering.
Ik heb van altijdgroen wat testplaatjes (incluis de structuur) gemaakt, en die hebben inmiddels dezelfde behandeling gehad als het voertuig zelf.
Ik wil de fading middels de olieverf eens gaan proberen en dat ga ik natuurlijk niet op de bak zelf doen 😉 .

Ik zal van het weekend eens wat foto's van de verschillende technieken de revu laten paseren.

TBC

Greetz
Axel

Mijn hemel...

je kunt ook niet ff een weekje op vakantie of je loopt gigantisch achter met dit te volgen. Ik ben nu weer bij en ga dit weer met stijgende verbazing bijhouden.

Ik vind het erg jammer dat ik deze nog altijd niet live heb kunnen aanschouwen (ik weet het, moet ik af en toe eens op de bouwavonden komen 😳 ).

Psssst Axel: je bent Fritz z'n hoofd vergeten 😀 .

Groeten!

Mark

Hoi Axel,
Wat goed spuitwerk en filters al niet kunnen doen.
Wat voor verf heb je gebruikt voor de filters?
en welke kleuren gebruik jij voor panzergrijs?
Trouwens het staal effect ziet er overtuigend uit.

Greetz Jacco, die ook niet moe wordt van deze SBS 😀

Hallo medeplakkers,

weer eens tijd voor de beloofde foto's, maar eerst...

Mark- thanx, tja, dat heb je hé, als je op vakantie gaat.... dan mis je een hoop. Daarom ga ik ook nooit op vakantie 😳 .
Het wordt idd weer eens tijd dat je langskomt, het wordt een beetje saai om altijd tegen dezelfde mensen aan te kijken 😉
Ennuh, zijn hoofd, dat ligt hier op hem te wachten 😉 .

John- medestrijder, thanx, je vleit me 😳 .

Jacco- thanx. De filters zijn gewoon uit een potje van MIG (P241 en 242)😳 .
Ik heb besloten eens lui te doen, en er voor de verandering eens niet een zelf te mixen.
Geintje, ik wilde het gewoon eens uitproberen.
VWB de panzergrijs kleuren, effe een pagina of twee terug scrollen.

Marcel- thanx, zie Jacco.

Boris- thanx. Nou nou, directeur ben ik nog lang niet. Mss ooit een keertje Generaal....NOT 🙂 .

Maarten- thanx, maareh, het stof enzo moet nog 🙄 .
Voor je antwoord, zie Jacco (sorry, ik ben in een luie bui 😳 ).

Anyways, het fading proces is afgerond.
Ik heb op een mock-up wat ge-experimenteerd met de oils van 502 Abt, en ik moet zeggen,
Ik ben er niet helemaal sappelig over.
Ik krijgt het gewenste effect maar niet voor elkaar 😈 .
Ik weet niet wat ik verkeerd doe, iemand ideëen 🙄

Daarna aan de slag gegaan met pigment fading, en dat leek er al meer op.
Uiteindelijk het experiment op het voertuig voortgezet.
Het is niet helemaal geworden wat ik in gedachten had maar goed.
Der is toch nog genoeg werk aan de bak.

De foto's.
Btw het voertuig is nog een beetje nat, dus het kan zijn dat eea vreemd overkomt.

07-03-09.jpg

07-03-091.jpg

07-03-092.jpg

07-03-093.jpg

07-03-094.jpg

Shoot please.

Greetz
Axel

Hallo medeplakkers,

Kristof- thanx, is goed gekomen met opdrogen.

De zooi is droog, dus tijd voor een update.
Ik heb vanavond even wat aangeklooid met meer fading, stof, pinwashes en chipkes.
Alles tegelijk???
Yep, ik ben een beetje een chaosschilder aan het worden dus...

Nog een lange weg te gaan, maar goed.
De pics.
12-03-094.jpg

12-03-091.jpg

12-03-092.jpg

12-03-093.jpg

12-03-09.jpg

Shoot please.

Greetz
Axel

Ha Axel,

Ziet er wel goed uit, maar pas op dat de chippings niet te dik/ grof/ veel worden. Zelf denk ik dat ik heel dunne (en weinig) chippings met olieverf had gemaakt, maar dat is slechts mijn keuze 😉

mzzls

Hallo medeplakkers,

Boris- thanx. de chipkes zijn nu een stuk fijner. Ik was er blijkbaar (Na een kleine aanwijzing van jou 😳 ) nog niet helemaal klaar mee.

Anyways.
Het voertuig is voor zo'n kleine 80% klaar.
Ik moet de tracks, het figuur, de spullekes op het achterdek en de uitlaten nog doen.

Dit is waar ik nu ben, een lekker stoffige bak 8) .
15-03-09.jpg

15-03-091.jpg

15-03-092.jpg

15-03-093.jpg

15-03-094.jpg

ik zit nog te peinzen om een mooie Duitse meisjesnaam toe te voegen.
Ideëen iemand (géén clichenamen aub 😉 )
Ik hoor 't wel.

Shoot please.

Greetz
Axel

hmmmm..... wat dacht je van Rosalinde??

Stoere bak, dit. Ziet er heel geloofwaardig uit, niet "over the top".
Houwen zo!

Erg mooi Axel,

Het voertuig past erg goed bij de ondergrond. Chipping is idd goed gekomen. Wel jammer van die kringen rond de bouten voorop. Naam? Misschien heel toepasselijk Eva... 😉

Mzzls

naam

Hallo Alex,

Precies juist dat stof, niet te veel of te weinig. Foto's zijn naar mijn mening wat monotoon, ik denk dat 'ie "in real life" nog beter tot z'n recht komt. Kan verder geen aanmerkingen maken want er valt niets te klagen 😀 !

groeten, Richard.

O ja, mijn tweede vriendinnetje ooit was een blond Duits meisje. Haar naam? Michaëla...

Hey dude,

al aan "Andrea" gedacht? Toegegeven, qua uiterlijk niet de beste vergelijking, maar wel een Duits-achtige naam

Gegarandeerd weer urenlang modelbouw-qualitytime toegestaan na zo'n actie. En niet vergeten om erbij te zeggen dat je het helemaal spontaan zelf hebt bedacht 8)

Deze tip was gratis. Tot morgen!

Robert

Hallo medeplakkers,

even kort wat reacties.

Andy- thanx voor de link, Maareh, Natascha klinkt niet echt Duits, toch?

Patrick- thanx, zoals gisteren al besproken, Michelle, mmm, leuk, maar ook niet echt Duits. Maar goed, vwb die naam ben jij dan ook niet geheel objectief, toch 😉 .
Btw, nog gefeliciteerd met St. Patricks Day 😉 .

Ron- thanx, leuke naam, maar een beetje lang voor de plaats waar ik hem wil zetten.
Hij moet op de bestuurdersperiscoopbeschermdesksel ( 3 x woordwaarde) komen.

Jacco- thanx, de pigmenten zijn voor een deel gefixeerd, en voor een deel droog.

Boris- thanx mate. die kringen daar zie je in real life niets van. Het zal aan de belichting liggen. De daglichtlamp hangt zo'n 10 cm boven het model...

Richard- thanx, less is more zullen we maar zeggen. Vwb die monotoonheid, daar ben ik het niet helemaal met je eens. Er is geen enkel vlak op het voertuig wat dezelfde behadeling heeft gehad.
Maar goed, zoals je zelf al zegt, de meeste modellen zien er in real life altijd anders of beter uit.

Robert- thanx, ik had het zelf niet beter kunnen verzinnen, maar goed, daar hebben we het gisteren al over gehad.
Vwb die qualitytime, tja, die heb ik toch wel 😉 . Je hebt Andrea al eens mogen aanschouwen toch??? Mooi, dan hoef ik niets meer uit te leggen.

Al met al nadert de bak de eindfase.
De tracks liggen er op, de naam moet nog komen, maar daarvoor wil ik eerst even experimenteren.
Het figuur heeft al een paar behandelingen gehad, en de uitrusting staat ook al in de basisverf.

Ik zal asap wat foto's plaatsen, zodat jullie er op kunnen schieten 😉 .

TBC

Greetz
Axel

200% jaloezie en maar 1 antwoord.......
dit heeft toch niks meer te maken met "ff een bouwpakket maken"?
dit is in mijn ogen de realiteit in 1:35 namaken.
geweldig en prachtig maar gaat mij te ver.
mss tot ik ook in de buurt kom?sprak hij ietwat jaloers 😛

Hallo medeplakkers,

Gerwin- thanx. Gewoon voel oefenen, bouwen, tips opdoen en uitproberen, dan komt alles goed.

Jeroen- je gaat toch niet op mijn meissie schieten hé 😉 .

Ze is voor 95% af.
Ik moet alleen de naam nog doen, maar goed.
Zeg hallo tegen Andrea.

IM000027.jpg

Mooi hé!!

En dan nu Andrea in schaal 1/35.
Het figuurtje zit er in, ik moet alleen de ogen nog even bijwerken.
21-03-09.jpg

21-03-091.jpg

21-03-092.jpg

21-03-093.jpg

21-03-094.jpg

De kleuren van het figuur lijken monotoon, maar in het echt zit er veel meer kleur en variatie in.

Shoot please

Idd.... Hallo Andrea!

Mooi kleurgebruik en de vormen komen ook goed uit de verf...
En gelukkig nog niet geweathered en gechipped zoals dat tankgevalletje van je...

Over dat tankgevalletje... Uitermate bewonderenswaardig!

Hallo Axel,

Ik vind hem erg mooi geworden. Je zou kunnen denken wat een groot saai grijs ding wordt dit, maar je hebt um echt tot leven gebracht. Vooral die leuke details zoals een loopwiel zonder rubber e.d. maken het model interessant om naar te kijken. Nu de fabriek in met dat ding!!! 😉

groeten,
Jan

Terug
Bovenaan