Baptism of Fire, Klaar!!!!!.

Hallo medeplakkers,

hier weer eens een update.

Thanx voor de positie reacties op de SBS.
Wesley, wat ben ik vergeten dan???

Dan, HET DAK ZIT EROP 8) . Pfffffff.
Wat een priegelwerk zeg, maar ik ben tevreden.
Ik moet alleen nog wat bevestigingspinnen plaatsen, en dan is het klaar.

De foto's
1612-081.jpg

Close up.
1612-082.jpg

Van binnen gezien.
1612-08.jpg

Op naar de rest.

Shoot please.
Greetz
Axel

Complimenten!!!! Gaat er mooi uitzien!!! Die golfplaten zijn een genot om te verweren en gaat een echte blikvanger worden :!: :!: :!:

JW

HE, de een of andere vandaal heeft het dak gesloopt!

komen er in de open delen nog van die glazen raampjes in zo'n 3 hoekige vorm ofzo?

Timo

Jee.... wat een tempo zeg!
En het ziet er goed uit ook! Dit wordt echt een interessant dio Axel!
Ik zou wel in gedachten houden om het niet te donker te maken onder het afdak. Omdat je al veel licht wegneemt zullen lichte kleuren wel belangrijk denk ik.

Groetjes!

Axel,

Erg tof werk, en een goede SBS. Da moe ge vaker doen 8)
Misschien nog een idee om een golfplaat een stuk te laten bungelen, of naar beneden te buigen. Of een elektriciteitskabel die los hangt. Je dak verdient zeker aandacht!!!

Groet, MD

Hallo leute,

thanx voor de positieve feedback.

JW- thanx, ik heb idd erg van de platen mogen genieten, was fun om te doen.

Timo- Nee, niet eoa vandaal, de Duitsers 😉 , maar die waren zowiezo al goed in dingen stuke maken toendertijd.
En ja, er komt nog glas in.

Mike- thanx, graag gedaan, was leuk om te doen.

Maarten- thanx, deze set heb ik al klaar liggen voor het verfwerk, komt goed.

Wesley- thanx, no problem, kan beuren toch?

Boris- thanx, idd het licht, maar dat komt wel goed (hoop ik).

Martin-thanx, de aankleding moet nog komen, maar ik wil er ook niet te veel eyecatchers in gooien, less is more.
Alhoewel, in dit geval, hmmmmmm.

De silo gaat over gespoten worden in een wittige kleur. Dat breekt het geheel een beetje denk ik.

Komt goed, ik hou jullie op de hoogte.

Greetz
Axel

hallo medeplakkers,

aangezien ik nu vakantie heb, wordt het weer eens tijd voor een update.
Dadelijk denken jullie nog dat ik niks doe of zo 😉 .

Ik ben aan de slag gegaan met het roestwerk op de staalconstructie en de verwering van het metselwerk.

Ik vond het roesten een lastig klusje, lanmg leve goede referentiefoto's. Nog bedankt Jan 😉 .
Het roestwerk is grotendeels gedaan met het welbekende sponsje. Een erg arbeidsintensief klusje.

De pics:
22-12-08.jpg

22-12-081.jpg

22-12-082.jpg

22-12-083.jpg

De buitenkant:
22-12-084.jpg

Shoot please.

Greetz
Axel

Jee Axel wat een snelheid zeg!
Ik dacht die is tegen de zomer 09 een keer klaar!
Ziet er goed uit zo! Realistisch verweerd! Ik neem aan dat je later met de stof tinten komt van het puin e.d. ?

mzzls

Hallo Axel,

Het gaat snel zeg! Ik vind het allemaal erg geslaagd en realistisch. Op de foto's lijkt het een enorm groot geval. In het "eggie" is het een heel mooi compact dio. Nou lekker veeel rotzooi maken op de werkvloer. 😉 Ben benieuwd wat je met die deospuitbus gaat doen. Volgens mij zit het hem in de goeie kleur vinden; een beetje contrast met het gebouw en toch goed passend in het geheel. Komt goed! Nu nog de tank..... 🙂 Hoe staat het daar eigenlijk mee?

groeten,
Jan

Die derde foto is geniaal! Net alsof je in een echte hal staat.

Heb op de andere foto's wel het idee dat (en dat kan aan de foto's liggen) er wat meer kleurverschil in mag.

Verder natuurlijk een heerlijk project om te volgen en dromen zelf zoiets te kunnen afleveren.

Gr,
Jeroen

Hi Axel,

Ferme hal die je daar aan het bouwen bent.
Dat begint er knap uit te zien.
Het roest lijkt me goed gelukt.

Toch een kleine opmerking.
Die kogelgaten in de bakstenen muur komen me niet allemaal realistisch over.
Ik ben er zeker van dat er tijdens de kogelinslag wel stukken uit die bakstenen sprongen en dat er barsten in komen.
Dus ik bedoel dat ze hier en daar misschien wat meer mogen beschadigd zijn zonder te overdrijven.

Maar toch ben je sterk bezig !

Grtz

Kristof

Ziet er goed uit, en ik heb een zwaar vermoeden dat ik weet waar Jan die referentie foto's gemaakt heeft.... 🙂

hoi Axel,

Ik ben de topic al van af het begin aan het volgen op de achter grond as het waren, en ik moet zeggen het is echt prachtig aan het worden.

leuk voor te volgen zo stap voor stap 😀 😉

Hallo medeplakkers,

nee, dit keer géén update (ik zou nog eens te snel kunnen gaan, of niet Boris 😉 ), maar even wat reacties.

Boris- Thanx, Ik mag lijen dat in de zomer van 2009 klaar is, zo lang wou ik er niet over doen 😉 .
Idd, de stof en "puin"tinten komen als de hal vol ligt met, noem het maar troep.

Jan- Thanx, echt, die snelheid valt reuze mee. Althans, dat vind ik zelf.
En idd, hij lijkt groot, maar het geheel is kleiner dan een A4tje, het zal de hoogt wel zijn denk ik.
De deobus heeft nu een lekker vuil wit kleurtje, en is klaar voor de verwering. Ik ben er alleen nog niet uit wat ik uit de kogelgaten laat lopen. Olie is al zo afgezaagd. Ik neig eerder naar eoa chemiekalie, iemand ideëen, ROB???
Vwb het voertuig, die staat heel basis in elkaar (de romp met opbouw, zoals op een van de foto's), alleen maar om te zien hoe het geheel eruitziet.
Ik ben van plan om eerst het dio te maken en dan pas het voertuig.
Om uiteindelijk later ze natuurlijk wel in elkaar over te laten gaan.

Jeroen- Thanx, het kleurverschil zit er wel degelijk in. Komt ie hé, het ouwe afgezaagde onbevredigbare antwoord: In het echt ziet het er iets anders uit 😉
Dan, niet dromen, maar doen. Trail and error, zo ben ik ook gekoemn waar in nu ben. En ik heb nog een hele lange weg te gaan, vind ik tenminste.

Kristof- Thanx mate.
Juist het roes baarde me enige zorg, maar goed, het lijkt ergens op.
Dan vwb die kogelinslagen, ze zijn al behoorlijk groot. Ik heb eens gegoogled en daar mijn referentie vandaan gehaald, vwb die barstjes, daar moet ik nog effe aan werken 😉 , komt goed.

Rob- Thanx- Dagtripje met Jan gehad, Rob 😉 🙂 ???

Maarten- Thanx.

André- Thanx, ik vind het wel leuk, stap voor stap iets laten zien.
Zo kunnen mensen die een heldere kijk op het geheel hebben er op schieten. Als je zo bezig bent dan kijk je nogal eens over iets heen, of je vergeet iets.

Nou manne, dat was ém weer, tot de volgende update dan maar.

Greetz
Axel

Axel,

mooie update, heb er zelf niets aan toe te voegen 🙂

voor wat betreft die silo. Kijk eens naar Enemy At The Gates. Daar dacht ik dat er een gifgroen chemicaliën in voor kwam. Mss dat?
my 2cts...

Hallo leute,

op de valreep van het nieuwe jaar nog even een kleine update.
Dalik gaat Boris nog denken dat ik niets meer doe 😉 .

Ik ben de afgelopen dagen bezig geweest met de aankleding van de hal.
Gereedschap en aanverwante artikelen.

Een kleine selectie:
De kolomboormachine.
31-12-084.jpg

De kar met gasflessen.
31-12-08.jpg

Vat met metaalafval.
31-12-083.jpg

Platgereden vat.
31-12-086.jpg

Afval staalplaat.
31-12-081.jpg

Gereedschapskist.
31-12-085.jpg

En een kleine selectie uit de rotzooi wat her en der komt te liggen.
31-12-082.jpg

Shoot please.
En de beste wensen voor 2009

Greetz
Axel

fabriekshal

Hallo Axel,

Dit topic doet me steeds opnieuw verlangen naar een update... Dat is het gevoel dat ik krijg als ik je postings lees.

Om eerlijk te zijn dacht ik bij de eerste posting: hé, weer een Russische fabriekshal, daar heb ik er meer van gezien (o.a. het superdiorama van Louis Pruneau blijf ik een meesterwerk vinden). Maar toch vind ik het een genot om dit topic te blijven volgen. Leer veel van de manier waarop je bepaalde zaken aanpakt en uitlegt.

Ook heb ik een aandachtspunt... Bij de posting van Dominique Vanderschaeghe: "WZ34 met grondwerkje" en de posting van John van Pelt: "Panther ausf. G", geef jij terecht aan dat de fontein en de lantaarnpaal duidelijk op de ondergrond staan. Maar.... dit geld ook voor de "steunbalk" die op de 4e foto van je vorige posting op voorgrond staat. Ik neem aan dat je hier puin omheen gooit?

Ook ben ik benieuwd naar de Brum en de figuren. So: keep on amazing us 🙂 !

groeten, Richard.

Hallo medeplakkers,

Thanx voor de replies.

Jacco- Thanx, bij dit werkje zijn géén pigmenten gebruikt, gewoon simpel edoch tijdrovend sponswerk.

Richard- Thanx, om eerlijk te zijn, heb ik nog niet zo superveel fabriekshallen voorbij zien komen in de diorama's die ik heb mogen aanschouwen.
Vwb die steunbalk, je zegt het zelf al. Camouflage is the word.
Brümm, welke Brümm 😕: ?????

Arno- Thanx, ik denk alleen dat jij iets te groot bent voor mijn halletje.
Ik hoop de hal deze week af te krijgen, wordt tijd ook overigens 😈 .

Ik ben nu met de silo bezig, update volgt snel.

Greetz
Axel

Hallo Axel,

Ik sluit me aan bij de rest: ziet er goed uit!!! 😉
Verder ben ik heel benieuwd naar jouw idee over de inrichting van de hal. Wordt het een enorme bende met puin, ingestorte delen e.d. of blijft het redelijk ordelijk allemaal? Gezien de inslagen in de muur neem ik aan dat de hal toch wel wat "geleden"moet hebben. Enfin, ik hoor het dinsdag wel van je.

Groeten,
Jan

foutje....

Klein foutje Axel..... 😳 . Waar die gedachte vandaan komt, ik weet het niet. Misschien omdat Kristoff P. er met eentje bezig is... Hoe dan ook: ook de Sig zou ik graag willen zien.

groeten, Richard.

Hallo medeplakkers,

Hier weer even een updatetje.
Maar eerst:

Patrick-Thanx, is géén probleem, dinsdag as eenmaal workshop over sponzen 😉 .

Boris-Thanx, dit project leent zich voor, nog beter gezegd, schreeuwt om kleurverschillen en nuances. Erg leuk om the doen.

Maarten-Thanx, ik ben ook erg benieuwd.

Jan-Thanx, en idd, je ziet het dinsdag wel 😉 .

Richard- Zoals de avatar van André Teppers het al aangeeft, shit happens.

André-Thanx. Pffff, effe denken hoor. Alles met Humbrol, uuhhhmmm (ik kijk nu effe naar links waar de potjes staan) 61, 62, 64, 66, 67, 160 en het vloeibare goud 170 ( en die dan heel sumier). Hopelijk helpt het. Zo niet: http://www.twenot-forums.nl/viewtopic.php?t=18112

😉

Dan de update.
Ik ben bezig geweest met het rondliggende puin.

Ik heb alleen het idee dat het iets meer mag, met name aan de voet van de trap.
Youre thoughts please.

03-01-09.jpg

03-01-091.jpg

Shoot please.

Greetz
Axel

Dit is echt een leuk projectje om te volgen.
Er zou inderdaad meer puin mogen liggen. Ik zou het rode poeder ook vervangen. Gebroken bakstenen hebben een donkere kleur. Ik vind dit te roze...

groetjes en succes met het vervolg.

Hendrik

Axel Repping RHvS zei:
Ik ben bezig geweest met het rondliggende puin.

Ik heb alleen het idee dat het iets meer mag, met name aan de voet van de trap.
Je geeft aan dat het rondliggend puin is, dus ik neem aan dat er nog meer komt? Op de trap ziet het er goed uit, goede hoeveelheid.
Ik zou aan het werk gaan net als met weatheren. Beetje toevoegen, tijdje afstand nemen en dan weer met een frisse blik kijken.

Groet, MD

Ik heb het nooit geprobeerd, al lijkt het me wel leuk, maar zou bij zo'n groot gat, door een granaat inslag, de bakstenen niet veel verder weg liggen en juist niet zo dicht bij de trap?

Verder niets dan lof. Bij het zien van zo'n dio kom ik toch elke keer tot de ontdekking dat ik toch wel een dio-mens ben 😉

Gr,
Jeroen

Zorg ervoor dat de bakstenen precies dezelfde kleur hebben als de muur. Anders is het duidelijk 'erbij gelegd.'

Verder kan ik alleen maar zeggen dat dit erg leuk is om te volgen.

groeten Maarten

Hallo medeplakkers,

Bedankt voor de replies.

Hendrik-Thanx, meer puin it is.

Martin- Thanx, ik heb er letterlijk iets meer bijgegooid. Vwb het weatheren, ook dat gaat idd weer beetje bij beetje.

Jeroen-Thanx, Ik heb met mijn leopard op allerlei dingen geschoten, ook bakstenen muren 8) . Vwb het rondslingeren viel dat tot mijn verbazing wel mee.
Veel kleingrut en losse stenen lagen wat verder, maar het gros lag toch direct achter de muur.
De explosie vindt blijkbaar (na onderzoek) plaats aan de buitenkant, en daar heeft de druk meer ruimte om weg te kunnen.
Ik ga er voorzichtigheidshalve even van uit dat men in WOII, om gaten in muren te krijgen, met HE granaten (mits vooradig) schoot.
Dan, leuk hé dio's bouwen 😉 .

Maarten en Dom-Thanx, ben nog niet aan het verfwerk begonnen, komt goed.

Op naar het verfwerk dan maar hé.

Greetz
Axel

Axel Repping RHvS zei:
Thanx, Ik heb met mijn leopard op allerlei dingen geschoten, ook bakstenen muren 8) . Vwb het rondslingeren viel dat tot mijn verbazing wel mee.
Veel kleingrut en losse stenen lagen wat verder, maar het gros lag toch direct achter de muur.
De explosie vindt blijkbaar (na onderzoek) plaats aan de buitenkant, en daar heeft de druk meer ruimte om weg te kunnen.

Moet jeens met een PZH2000 met een HE delay granaat directe richting op een muur schieten 😉

Maar verder, zier super strak uit, ik volg deze met bewondering Axel.

Groeten Eric

Axel Repping RHvS zei:
Jeroen-Thanx, Ik heb met mijn leopard op allerlei dingen geschoten, ook bakstenen muren 8) . Vwb het rondslingeren viel dat tot mijn verbazing wel mee.
Ik ga er voorzichtigheidshalve even van uit dat men in WOII, om gaten in muren te krijgen, met HE granaten (mits vooradig) schoot.
Dan, leuk hé dio's bouwen 😉 .

Kijk das dan ook meteen nuttige info 😉 Dank voor de uiteenzetting. Moet dus goedkomen!

Gr,
Jeroen

Hallo medeplakkers,

hier weer een update.
Wat gaat hij snel, hé Boris 😉 .

Eric-Thanx, wij doen het dan ook liever wat subtieler 😉 .

Jeroen-Graag gedaan.

Dan de update.
Ik heb gisterenavond nog eea gespoten en vanmorgen in de filters gezet.
Ik moet nog het cement en metselwerk, het stof en highlights.

Hier was ik gisteren:
04-01-091.jpg

Hier ben ik nu;
04-01-092.jpg

04-01-094.jpg

Verder heb ik tussendoor nog wat aan de silo gewerkt.
Het eea moet nog afgezwakt worden.
04-01-096.jpg

04-01-098.jpg

04-01-097.jpg

Shoot please.

Greetz
Axel

hallo Axel 😀 ,

zeer inspirerend 😱 😱 , ben deze dioblog gisteren tegengekomen en heb dankzij je foto's en de aanvullende commentaren (ook van anderen 😉)
helemaal zin in een diorama met een fors gebouw. 🙄

Ideetje voor jouw misschien : een propaganda-poster of portret van Stalin.
werkkleding, lasbril, hoed?
Persoonlijk zou ik 't denk ik niet kunnen laten om een paar afsluiters
op de silo (en de pijpleiding daaraan) te fabrieken 😉

Succes en veel plezier (fooral tooorgahn....) 😉 😀
Groet ,Peter

ps : je foto's zijn ook mooi als referentiespul, is't ok dat ik ze
naar een mapje copieër?

Regimentsgenoten...

Hee Axel,

Natuurlijk volg ik dit ook met veel bewondering! Eerlijk is eerlijk, ik schrok even van het puin, maar nu dat het verfwerk gedaan is, zie ik dat het gewoon weer top is. Zeker het puin op de trap ziet er keurig uit. Over de Silo zou ik willen zeggen. Misschien wat meer detail, al is het alleen maar om de grove vorm eruit te halen. Mischien wat leidingen en iets veranderen onderaan de dop. Ondanks dat hij keurig gespoten is, heeft hij toch nog een wat "flessige" uitstraling!

Edoch, keep up the good work, een pareltje in wording!

Groet,

Ronald

Hallo medeplakkers,

Peter en Ronald- Thanx voor de aanvullingen, lasbril en evt extra leidingen zijn goede ideëen, daar ga ik proberen wat mee te doen.
Maar eerst.............

😈 😈 😈 😢 😢 🙁 😈 😈 😈 😈 😈 😈 😈 😈 😈
Godverdegodver, nondedju, shit, damnet, hell and devil.
😈 😈 😈 😈 😈 😈 😈 😈 😈 😈 😈

Het kan natuurlijk niet altijd goed gaan.
Gisterenavond op de bouwavond ging het mis.
Axeltje dacht: laat ik eens lekker met pigmentjes gaan klooien.
Zo gezegd, zo gedaan. Dacht ik tenminste 🙄 .
Na het aanbrengen van de pigmentjes lekker gaan fixeren met MIGs thinner for washes.
Dit spul had ik al eerder gebruikt voor de pigmenten, op het blauwe schuim, géén probleem.
Goed geprimed, genoeg lagen verf, etc.

Wat blijkt nu, als je het op blauw schuim gebruikt kan het géén kwaad, mits je de toplaag van dat spul niet ingesneden of beschadigd hebt.
De toplaag is blijkbaar een beschermende coating.
Wist ik veel.

Na +/- een 20 minuten onstond de eerste kier, 10 minuten later kreeg ik de neiging om de ondergrond mee te laten doen aan de klasieke ondergrondgooiwedstrijd 😉

Gisterenavond laat zag het er zo uit.
070109.jpg

0701091.jpg

0701092.jpg

0701094.jpg

Na een nachtje staan was dit het resultaat.
DSC01785.jpg

DSC01786.jpg

DSC01787.jpg

Balen dus.

In het kader van trial and error, gaan we dus een nieuwe ondelgrond maken.
Met een beetje mazzel wordt deze mooier en beter.
Ik heb tenslotte een keer proef mogen draaien 😉

Kin omhoog, borst vooruit.
Nieuw begin.
070109-6.jpg

Feel free to comment

Greetz
Axel

Axel,

het is in een nachtje inderdaad wel heel veel erger geworden! Balen, maar verder was het gezellig zullen we maar zeggen.
Wel tof dat je direkt opnieuw begint: dat is de mentaliteit! Volgende clubavond klaar?

Damn dat is goed kloten.
Ik neem aan dat je de muur en trap nog kan gebruiken?

Je trial zag er in ieder geval goed uit 😉

Martin

Terug
Bovenaan