"Baby Tiger" update 5-8-09, tank af!!!

Even een work in progress overzichtje...

Dit is Tamiya's nieuwe Panzer III N. Hij komt uiteindelijk op een klain ondergrondje te staan en krijgt de naam "Baby Tiger" mee. Waarom? Omdat deze tank onderdeel was de 502 schwere Panzer Abteilung. Hij diende dus om de de dikkere Tigers te ondersteunen...

Ik ben begonnen met het verweren van de bovenbouw. De onderromp moet nog veel mee gebeuren (bovenop trouwens ook hoor).

Ennieweej, genoeg gebazeld, de foto's.

PICT0502.jpg

PICT0510.jpg

PICT0504.jpg

PICT0519.jpg

PICT0508.jpg

PICT0509.jpg

hoi Jamie

errug mooi de grijs blauwe kleur.een een mooie kit van tamiya zo te zien
was het nog makelijk om deze te bouwen.

je moet niet te veel aan verweren doen dat zal heel jammer zijn van de mooie kleur 🙂

maar zie het wel als hij klaar is. 8)

groeten ronald

Hey Ronald,

Het is ook niet de bedoeling dat de kleur nog veel zal veranderen. Hooguit komt er hier en daar nog een vuilstreepje.

De kit is typisch Tamiya: Gemakkelijk en snel te bouwen en alles past belachelijk goed. Een aanrader, ook omdat er PE schermen en een metalen loopje bij zitten. Vooral het loopje is mooi, er zitten trekken en velden in...

Bedankt voor je input!

He JHC,

Een leuk kleintje heb je daar. Het Panzergrau is goed getroffen inderdaad, en de stoflaag is effectief. Wel mis ik een beetje spanning nog. Er is (nog) geen figuur, stowage, of ander opvallend punt.

Succes in ieder geval met verder afwerking. Komt er ook nog een grote broer bij?

Groeten, MartinD

Hey Martin,

Er komt zeker nog een figuur bij. Zoals gezegd, het model komt op een ondergrondje en ik zal er zeker nog wat rommel op dumpen.

Ik weet alleen nog niet of ik hem nu juist in ruste moet maken, of "rijdend", met een commandant die maar een klein stukje uit het luik steekt...

Netjes hoor!
Mis alleen, en dan vooral op de koepel en zijn luiken, wat highlights maar dat is wellicht ook erg persoonlijk.
Heb je de dusting met pastels/pigmenten gedaan of met oils?

K massel,
Marcel.

Even of topic: verrekt mooie foto's ook jamie!

Bedankt voor de opmerkingen. We gaan lekker verder.

De dusting is gedaan met olieverf. Ik heb wel pigmenten in huis, maar gebruik het zelden voor dusting, vanwege de fragiele aard van het spul. Ik gebruik het wel om aankoek laagjes te maken op de loopwielen van sommige modellen.

Rob, dank je. Ik wou dat ik een systeem had dat altijd werkte, maar ik maak gewoon een enorme berg foto's en hoop dat er een paar goede bij zitten. 😀 Voordeel van de digitale camera zal ik maar zeggen...

Terug
Bovenaan