Ba-3 van begin tot eind start 30/1 ( KLAAR 13 juni 2011 )

Na mijn laatste model ( Is nog niet helemaal klaar, de figuren moeten nog afgeschilderd worden ) ben ik maar begonnen aan een aangekocht model tijdens Ureterp.
Wel eerst nog even bij de Poolse groothandel nog even een P.E. setje van Part aangeschaft.
Ik ben vandaag begonnen met de bouw en kwam echt een heleboel flash tegen.
Ook andere diverse zaken zullen moeten worden herzien maar dat zal later wel volgen in de bouw verslagen alhier.
Eerst maar even de inhoud van de doos tonen.
Enne o ja het was maar een doosje van 15 euries.. 🙂 🙂

DSC05965.jpg

DSC05957.jpg

DSC05958.jpg

DSC05959.jpg

DSC05960.jpg

DSC05961.jpg

DSC05962.jpg

DSC05963.jpg

DSC05964.jpg

ik houd jullie op de hoogte...

mvg

Eric

Re: Ba-3 van begin tot eind start 30/1

Hey Eric,

deze heb ik ook eens ooit gebouwd, wel gewoon recht uit de doos.
Ik baalde als een stekker toen ik er achter kwam dat Eastern er maar een reservewiel in had zitten en er
volgens de informatie toch echt 2 op horen. Ben benieuwd wat jij er van maakt,

Rico

Eric, ik heb de BA-6 van Eastern Express ooit gebouwd en heb toen de wielen in resin gegoten.
Ik ga even op zoek naar de mal (hopelijk heb ik hem nog en is hij nog bruikbaar)
Zo wel/niet dan laat ik het nog weten via een PB.

IK heb de BA-6 van EE net af. Het was best veel werk er iets moois van te maken maar ik kan je de volgende site aanraden. http://www.armchairgeneral.com/rkkaww2/galleries/armored_cars/BA_3.htm

Teven heb ik nog een resin reservewiel over, uit het part updatesetje. Als je je adres even in een pb'tje stuurt zorg ik dat het wiel je kant op komt als je het wil hebben. Als je er een complete resin set onder wil zetten kan ik de wielen van hussar aanraden http://www.perthmilitarymodelling.com/reviews/vehicles/hussar/hussar35031.htm

maak er wat moois van want het is een leuk model.
groetjes stijn

Mannen bedankt voor de angeboden zaken.

Stijn je hebt PB.

Verder ben ik van plan een Spaanse versie te maken zoals rond gereden te hebben in de Spaanse burger Oorlog.

IK houd jullie op de hoogte.

MVG

Eric

Eric, ik zie dat Stijn je al voorziet van het ontbrekende reservewiel.
Ik heb zelf alleen nog een mal voor de velg, zou dus een nieuwe mal voor de banden moeten maken echter kan ook geen van de rubberen bandjes meer vinden. (moet toch eens alles beter organiseren)

groeten,

Willem

Ik ben even gestopt met de bouw aan de BA-3 omdat ik eerst nog even wat andere lopende projecten wil afmaken.
Waaronder de Pink Panter ( met figuren ) en een aantal 1:24 figuren.
Wel heb ik weer even wat zoekwerk verricht op het internet en in mijn digitale boekenkast.

Voor hen die dat interessant vinden heb ik een aantal kleurschema's gevonden en twee leuke foto's.

enjoy

gtrz Eric

19.jpg

1-1.jpg

En dan een aantal leuke kleur schema's..

9.jpg

8.jpg

7.jpg

6.jpg

5.jpg

3.jpg

2.jpg

En voor hem die ook eens wat anders willen hier uit het blad Tank ó Master uit 1998 een afbeelding :

4.jpg

Zo aan de figgies te zien is het een Zaloga afbeelding..
Maar ik wilde jullie hem toch niet onthouden..

Zodra ik weer een goede bouw up-date heb zal ik hem zeker posten..

Cheerio

Eric

Dag mede leden,

Vandaag ben ik begonnen aan mijn BA-3.
Het is een model van Eastern express en voor een prikkie opgekocht de laatste keer in Ureterp.
De contents van de doos zijn verre van goed. Heel veel flash dus een hoop scraap en schuurwerk.
Ook zit het model vol met onduidelijke maat strepen en natuurlijk de vele punches.

Verder ontbreken er een vele essentieële rivets.
Dus heb ik de punch en die uit de kast moeten trekken.

Verder is de pasvorm ook niet echt lekker en heb ik dus al in dit stadium al veranderingen moeten aanbrengen.
Zo paste de voorplaat ( PE ) niet als de radiator erin bleef zitten. Maar geen nood van de radiator zie je toch niets meer terug alsmede de motor.
Ook de achter plaat paste niet ( Hele lelijke kieren ) dus ook daar heb ik verbetringen moeten aanbrengen.

Zoals het karretje er nu bijstaat is het van één zondag werk ( Lekker bij de keukentafel in de lucht van vers gebakken koekjes )

Tot de volgende update.

groet

Eric

DSC06004.jpg

DSC06003.jpg

DSC06001.jpg

DSC06000.jpg

Na vele klinknagels en een bergje P.E. is hier mijn tweede update.
Na de foto's kwam ik nog wat onvolkomend heden tegen die ik nog moet herstellen.
Verder moet de toren nog verder worden afgemaakt.

tot de volgende ronde..

Eric

DSC06013.jpg

DSC06014.jpg

DSC06015.jpg

DSC06017.jpg

DSC06018.jpg

DSC06019.jpg

DSC06020.jpg

DSC06021.jpg

DSC06022.jpg

DSC06023.jpg

DSC06024.jpg

DSC06025.jpg

DSC06026.jpg

DSC06027.jpg

Re: Ba-3 van begin tot eind start 30/1 (update 26/3 )

Vandaag de Spuit maar even gehanteerd.

morgen de rest spuiten...koepeltje ( geel en rood met een witte boven kant en het zwarte kruis. ) en natuurlijk de washes weathering e.d.

even een foto update..

till later

mvg

Eric

DSC06028.jpg

DSC06029.jpg

DSC06030.jpg

DSC06031.jpg

DSC06032.jpg

DSC06033.jpg

DSC06034.jpg

DSC06035.jpg

DSC06036.jpg

Het model bedekt met kinderklei van de Action

DSC06037.jpg

DSC06038.jpg

Klei verwijderd en hier en daar nog uit de hand na gespoten omdat ik niet echt tevreden was met het klei resultaat.

DSC06039.jpg

DSC06040.jpg

DSC06041.jpg

DSC06042.jpg

DSC06043.jpg

ziet er goed uit,Ik ben zelf bezig met een BA-20.weet jij toevalig wat voor kleur de binnenkant is en de vloer?

mvg
andre

Andre'

Ik heb wel wat recensies maar die gaan uitsluitend over de buitenzijde.
Kleur technisch voor wat de binnen zijde betreft ben ik niet op de hoogte alsmede wat voor soort vloerplaten in dit wagentje hebben gelegen.
Maar gezien het bouw jaar denk ik dat het gewoon een ' gladde ' vloer is geweest.
Voor kleur zou ik kiezen voor de kleur 'elfenbein' of een andere lichte kleur.

maar ik zal nog even nakijken of ik nog wat kan vinden voor je.

keep you informed.

mvg

eric

Eric

Bedankt voor de info en voor de moeite. Ik zal zekker jou BA-3 in de gaten houden. ik ben benieuwd hoe hij eindelijk eruit gaat zien.

gr

Andre

Eindeljik, eindelijk heb ik de tijd gevonden om dit karretje af te maken.
Nadat mijn dochtertje van 3 hem drie keer even overgeschilderd had met een mooie rode kleur , wel drie maal 😈 😈
En ik hem dus weer helemaal moest herstellen heb ik dit weekend hem maar eens afgemaakt.

Ik hoop dat jullie het eind resultaat kunnen waarderen.

hier volgen de foto's

DSC00019.jpg

DSC00017.jpg

DSC00016.jpg

DSC00014.jpg

DSC00009.jpg

DSC00006.jpg

DSC00005.jpg

DSC00004.jpg

DSC00003.jpg

DSC00002.jpg

DSC00001.jpg

Op tafel liggen nu nog : Een sryker met slat armour ( deze is voor 85% klaar, alleen de slat armour moet ik nog aanbrengen en da's echt een helse klus al dat PE is niet echt fijn ) , een 1:16 Floryan Geyer met paard , de roze landrover ( maar die heeft mijn dochtertje ook even onderhanden genomen ) en nog wat andere kleine zaken.
Ik ga nu eerst even die dingen afmaken

tot de volgende ronde

mvg

Eric

Re: Ba-3 van begin tot eind start 30/1 ( KLAAR 13 juni 2011

Ik ben niet zo van de pantserwagens, maar deze vind ik heel goed gedaan.

Mooie bouw, nette afwerking, goed geschilderd en verweerd.

Het enige dat ik mis, is wat leven op het dio, maar da's dan ook alles.

Chapeau!!

Ron van Wiggen zei:
Ik ben niet zo van de pantserwagens, maar deze vind ik heel goed gedaan.

Mooie bouw, nette afwerking, goed geschilderd en verweerd.

Het enige dat ik mis, is wat leven op het dio, maar da's dan ook alles.

Chapeau!!

Ron,
Ik heb expres gekozen voor een simpele setting...er ligt hier nog wel een figgie die ik er bij wilde plaatsen maar daar heb ik op het laatste moment van af gezien omdat het gaat om het voertuig en niet om een figuur dat de aandacht van het model weg trekt.
Maar dat ik als ik er zin in heb dit ( heel ) later nog wel eens doe.
Maar voor nu laat ik hem zo..

mvg

Eric

Hoi,

Ik heb dit draadje met aandacht gelezen, je bouwwerk ziet er goed en netjes uit en de rest ook.
Maar wat al eerder opgemerkt is, ik vind het jammer dat het wagentje er nu wat saai bijstaat. Ik snap dat je een simpel ondergrondje wil, maar een beetje meer leven geeft dit modelletje meer cachet ....
Gr Johanna

Ik heb het doitje even een paar dagen weggezet en ben het toch wel een wat eens met het commentaar dat het wat stilletjes over komt.
Ik zal dit weekend het nog wat aankleden om er war leven op te zetten.
foto's komen dit weekend ook weer hier te staan..

nu eerst even verder met het paard van de Florian Geyer ( komen ook foto's van maar dan in het figuren forum )

cheers

Eric

Terug
Bovenaan