B r i t i s h 2 5 p d r. f i e l d g u n

DSCF0001-11.jpg

Rene, in die tijd waren er nog niet zo veel chinese draken, eerder pinups...

Timo-> met een pinup in wording!

😕 hou inderdaad wel van een beetje vaart...
Zijn ook zoveel dingen die ik nog allemaal wil doen joh...
Wat een vraag bij me oproept, maar die bewaar ik voor het twenotcafé.

René

Nee Bert,
Niks teveel.
maar ben er gewoon een beetje bang voor 😳

i k b e n e e n pe-m a a g d

Maar jouw suggesties waren het, die me tot aanschaf, en hopelijk actie, deden overgaan.

René

Kreeg van Jan van Harn een mooie fotoreeks over de 25 ponder.
Het zal me zeker stimuleren.
1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

12.jpg

13.jpg

14.jpg

15.jpg

Lekker zaken voor je uit schuiven,..herkenbaar?
Kan de foto's nu wel op meerdere plekken mijn brein laten stimuleren 8)
Bedankt Jan,

René

zo.
Uur 'U' is aangebroken, Eagles op de achtergrond, biertje erbij en de PE-set, in combinatie met het kanon, twee handleidingen en een open mind benaderen.

In mijn desertversie heeft het geschut géen muzzlebreak, en dus ook geen contragewicht.
Zal het moeten wegvijlen.

René

René, tipje van mijn kant met m.b.t. PE! Als het je eerste x is gebruik dan niet gelijk het totale setje maar ga eens beginnen met onderdelen die makkelijk te doen zijn en onderdelen die je met het blote oog kan aanschouwen. Bouw het pe gebruik stap voor stap op en maak bij een volgende project telkens wat meer onderdelen. Bouw het op@!!!!

JW

Ach beste Jan Willem,
zó denk ik al in de basis.
Substitutie is wel wenselijk gebleken bij nadere inspectie dikte schild.
Heb me het setje ook echt aan laten raden om juist in het oog springende zaken op te vangen.
En ja, tip van Bert mbt de te bouwen versie, sóms ook iets wéghalen 😀

Moet inderdaad wel leuk blijven!

René

nou.

Wat een klus 🙁

Ik ben lichtelijk ongedurig soms, heb gelukkig wel fijne vingers 🙂
Het schild moet gewoon totaal in pe opgezet worden.
Ik hou mijn hart vast als ik bij het vizier uitkom 😱

Eduard, míjn ding! Maar volgende keer liever iets minder omslachtig...

René
DSCF0002-7.jpg

Mijn advies: koop een glashaarpenseel en een soldeerbout. En een potje blanke lak.
En laat de CA voor wat het is: paardemiddel in de groentela van de koelkast. En haal het er alleen uit als het echt niet anders kan.

Maar ach, een hoge noot kun je ook laag spelen, of andersom, net hoe het uitkomt. En: elk vogeltje leert zijn liedje van horen zeggen. Vraag is of je een vogeltje wil zijn.

René, ik wens je van harte succes in dit leerproces: kijk, luister, ervaar - en kies je eigen weg.

Kanne

En zó hoort het! Goede kritieken en tips!
Tuchtigen, die pe-maagden!

In mijn eigenwijsheid heb ik inderdaad ondervonden dat secondelijm conflicteert met de differentiatie der materialen.
Je aangedragen lak, Kanne, goed idee. Deed metaal/plastic met vloeibare lijm, en het hield best.
Ijzer op ijzer met de secondelijm.
Mijn hoogste respect gaat uit naar lieden die in dit proces een soldeerbout betrekken, én dit alles ook nog eens 1/72 herhalen.
Ik was angstig, hoopte gewoon dat 's ochtends een kaboutertje de hele mikmak voor me in elkaar had gezet, zette stoutmoedig het mes erin en kwam tot een conclusie.
Doordat ik conceptueel ingesteld ben, er toch al weinig uit mijn handen komt, beroep ik me gaarne op mijnen leescht.
Ondanks dat ik ook een vogeltongetje niet wil versmaden 😉
Ik merk gewoon dat ik tijdens het bouwen al fantaseer over afwerking mannetjes en ondergrond.

René

neen, dat ziet er compleet niet verkeerd uit, maar ik mag met een lach mededelen dat het lastigste nog moet komen. het dusdanig bewerken van het metaal dat er zonder enige moeite verf op gesmeerd kan worden. ik zie nu namelijk nogal een aantal plekjes met wat lijm, dus zoals door de heer Berends reeds aangeraden: koopt een glasvezelstift!

Timo

Hey Rene,

Dapper! Ben zelf ook bezig met PE en ik vind het lastig, vermoeiend en tijdrovend... maar je moet het meegemaakt hebben 😀 . Het ziet er in ieder geval goed uit. Ik heb gelezen: glasvezelstift. Wat is dat?

Groetjes
Jeroen

ja dat vraag ik me net ook af ? glasvezelstift ?

@Rene, voor een PE beginner raad ik je aan lijm te nemen in GEL vorm, die kan je perfect doseren en loopt niet uit, breng het aan met een tandenstokertje !

cheers
Dom

Glasvezelstift, glashaarpenseel: twee namen voor een potloodachtig stuk gereedschap, met een "stift" bestaande uit glasvezels, die door draaien aan de dop aan het uiteinde naar buiten gedraaid kan worden.

Ideaal voor het verwijderen van lijm- en soldeerresten op PE, of van verf.

Een beetje voorzichtigheid tijdens het gebruik kan geen kwaad: de glasvezeltjes slijten (lees: breken af) bij het gebruik. Vroeger had Halfords ze wel in de handel (voor verwijderen van roest op metalen oppervlakken), misschien nog wel verkrijgbaar bij de betere automaterialenhandel. Badger heeft er ook in het assortiment.

Groet,

Kanne

Maar wat drommel!

Er is nog iets wat je zei, en wat me herkenbaar voorkomt en daarmee verontrust, gelijk een op bloed beluste wijfjesmug in de nacht...

Conceptueel ingesteld! Dat is het!

De drang iets te beginnen is in een oogwenk gewekt... maar dan? Te droes, aan het werk zeg ik je!

De beloning ligt in de voltooing! Hoe krijg je anders je vitrine gevuld?

Gegroet,

Kanne

vertroebeld door de dualiteit van de afkorting, maar geprikkeld door het recept dat je voorschotelde, durfde ik het toch aan op ook deze fijne link te klikken. Voorlopig is mijn tong geblust 8) .
Is het wijs om te stellen dat de twee Groningers er goed aan deden niet voor de, overigens onvolprezen, viool te kiezen?

Ik was nét lekker bezig Kanne, maar onze luchtdiorama's kosten soms ook tijd...

het lukt best goed 🙂

René

Ach René,

hoe onbedachtzaam van mij je op zo'n onverwacht moment een dergelijk, met onbekende specerijen gekruid, gerecht voor te schotelen! Geen wonder dat je tong geblust is, voorlopig! Excuus, ik zal voortaan met meer bedachtzaamheid te werk gaan.

Uw werk van vanavond aanschouwende, evenwel, duidt er mijns inziens geenszins op dat uw vingers door een lijdende tong beïnvloed worden. Het ziet er goed uit!

Wees zo goed mijn complimenten -voor wat ze waard zijn natuurlijk- te aanvaarden.

Met welgemeende groet,

Kanne

@ Kanne en Rene, sterk spul he die modelbouw lijm 😈 .

Rene, voor iemand die weinig ervaring heeft met pe, vindt ik het er toch heel behoorlijk uitzien.

Bruce

voor de aanstormende 25-ponderbouwers,rene heeft het contragewicht weggehaald net voor de afsluiter ,dit is noodzakelijk als je deze vroege uitvoering zonder mondingsrem bouwt,het contragewicht was ter compensatie van de mondingsrem,
groeten,bert

Met zekere gespannenheid volg ik de voortgang van dit werk! Tot nu toe lijkt het veelbelovend, ofschoon me van het hart moet dat ik me wel eens afvraag waar het heen moet!

Maar het proces zit in het hoofd van de kunstenaar; geduld is het devies voor de aanschouwer!

Succes René!

Groet,

Kanne

Merci beaucoup, Kanne.

De kunstenaar is als een boom wiens gevallen bladeren neerwaarts dwarrelen, en bij ieder blad een stukje van hemzelf loslaten.
Soms zijn de seizoenen bepalend, veelal hoopt hij op een eeuwige herfst.

René 😉

Goed werk Rene, Kan haast niet wachten tot het eind resultaat. Maar als die munitie trailer erbij komt, wordt het dan niet een beetje druk?
En die figuren, die gaan vast goed komen, heb er alle vertrouwen in Rene,

Greetz Jacco

Hey Jacco,
ben ook nog een beetje aan het schetsen.
Pakte wel al bewust een groter plankje om de ziel van de woestijn wat meer weer te geven. Rotsjes kunnen nog alle kanten op, en verdwijnen.
Denk trouwens wel dat ik er wat rotsen in houd, beetje kleurverschil in het dio, met al die zandkleuren.

René

Kijk eens aan! Terug op het strijdtoneel!
Verwachtingsvol zal ik dit draadje weer aandachtig volgen om vervolgens -ongetwijfeld- een wonderschoon eindresultaat te mogen bewonderen.
Ik wens je veel succes met de hervatting van dit moois, met het succes gepaard gaat ongetwijfeld het plezier!

Groeten

Kanne

Terug
Bovenaan