austin tilly

hoj,

na een heerlijk avondje mountainbiken in de duinen wil ik even een klein projectje showen waar ik nu mee bezig ben.
het gaat om de tamiya austin tillly 🙂 ik vind het een heel geinig wagentje.

het word er een van de Pr. Irene brigade (in Nederland) op een klinker weggetje met een uitgelopen knotwilg.

ik ben benieuwd wat jullie van het modelletje vinden (morgen ben ik van plan om het te spuiten)
en van de uitgegroeide knotwilg (is ook maar een probeersel)

DSC00505.jpg

DSC00510.jpg

DSC00511.jpg

DSC00514.jpg

DSC00516.jpg

de boom:

DSC00519.jpg

DSC00520.jpg

DSC00517.jpg

mvg GJ

Ik word van allebei wel blij!

Maar toch doet de wilg een beetje vreemd aan... google eens op "knotwilg", krijg je gelijk wat plaatjes voor de kiezen waarop je kunt zien wat ik bedoel.
En toch, èrg leuk boompje!

Kanne

hoj kanne,

leuk dat een reactie met wat (kritiek) geeft!!!
ik snap wel wat je bedoeld met de wilg, dit lijkt meer op een knotwilg die tijdens de oorlog niet is geknot, een beetje verwaarloosd/vergeten,
ik heb uiteraard gegoogled voordat ik de boom ging maken en ben een beetje op dit plaatje uitgekomen:

Knotwilg-1.jpg

ik kan me jou mening heel goed in denken, want als je aan een knotwilg denkt, denk je aan een boom met een gedrongen stam met een knot en daat rechte twijgen op, maar zo kan een knotwilg er ook uitzien (na vijf jaar oorlog 😉 )

dat is mijn verhaal een beetje

thanx voor jou reactie

gr GJ

Hoi GertJan,

ik zie wat je bedoelt, al denk ik wel dat het iets langer dan vijf jaar geleden is dat die wilg voor 't laatst geknot is, maar dat doet er niet toe. Goed verhaal, mooie wilg, ik neem m'n kritiek terug!
Succes met het verfjasje morgen!

Kanne

Hoi Gert-Jan,

leuk voetuuigje, ik heb 'm toevallig vandaag ook binnengekregen.
Ik moet erdus nog aan beginnen en dat kan nog wel even duren, daar ik op dit moment met een ander project bezig ben.
Maar ik zie dat jij 'm al af hebt.
Daarom effe de volgende vraag: hoe waren je bevindingen tijdens het bouwen van het bakkie?
Ik zal 'm wel blijven volgen denk dat het wel een mooi geheel gaat worden.

Groetjes
Eric

hallo Gert-Jan,

vet bakkie, maar waarmee heb je die takken aan die boom gedaan. ik ben al tijden aan het uitproberen maar het wil er maar niet mooi uitzien.

groeten erik.

hoj jongens,

@ kanne: ja er komt wel nog groen aan de takken, maar wat het beste in de buurt komt weet ik nog niet 😈

@ eric verberne: de bevindingen tijdens het bouwen, 😕: niet veel bijzonders, alles past prima de instructies zijn goed, alleen het loopvlak van de banden vind ik slecht detail en de bestuureder is een typisch tamiya poppetje, niet echt super vind ik die.
ik doe hem er wel in want hij zit toch half verstopt.

@ eric bakker: ik heb met een dremel hele kleine gaatjes in de stam (worlet van een echte boom) gemaakt, en daar takjes zeeschuim in gestoken.
als je dan voordat je hem er in steekt, een beetje houtlijm aan het takje doet, stopt hem in de stam (als je goed geboord hem blijft hij zo staan) niet een te groot gat maken dus!!! en als de houtlijm is opgedroogd zit hij vast 🤣

that's it 😉

gr gj

Hoi Gert-Jan,

misschien een tip, als je 'm al niet kent natuurlijk he, maar Military models and Accecoires heeft heel mooi spul van takken met blaadjes tot losse blaadjes toe. Ideaal voor je boom toch?
link (als ie werkt🙂
http://www.militarymodelsandaccessories.nl/c-471-1ndex-page.aspx
als je op de site zit ga je naar diorama klik op 1/35 en klik op joe-fix je krijgt daneen heel scala aan producten voor o.a. bomen, struiken etc.
Hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes
Eric

Leuk karretje, en een leuke boom ook. Ik vind hem helemaal nog niet zo slecht, ik herkende het meteen als knotwilg. Misschien geen heel knottige knotwilg, maar toch 😀

Yo Gert-Jan,

Ik vind het ook een zeer leuk voertuigje om nog eens te gaan bouwen...bouwt waarschijnlijk makkelijk weg. Altijd leuk om zulke kitjes in een groot diorama te verwerken.

Ben benieuwd naar het ondergrondje...kijk trouwens eens op mijn blog, daar ben ik bezig met een klein vignettje met twee knotwilgen in verwerkt.

Greetz Nico

eey,

bedankt voor jullie reactie, ik heb op het moment weinig tijd om er iets van je te laten zien, maar ik hoop na het weekeind wel!

@ eric: bedankt voor de tip, ik kende dat spul van joefix wel maar ik zal een kijken 8)

@ nico: zoo die knotwilgen van jou zien er heel goed uit 😛 mooi gemaakt, ik vind vooral dat vlak vingetje erg leuk!!

mazzls gj

allied kenners HELP

kan dit wagentje ook in kakhi drab of gewoon een allied green tint, ik heb hem nu zo als tamiya voorstelde in hun tekening (dark brown met lichtere vlekken)
maar ik ben er niet content mee 😈 ik vind het ook niet echt allied er uitzien 😳

dus weet iemand of deze ook in andre kleuren rond reed (wel van de pr irene brigade dan he)

thanx GJ

Ik denk dat je toch gebonden bent aan het bruinige groen dat de Engelse voertuigen standaard hadden... De PIB verkreeg hun voertuigen gewoon van het Engelse leger, alleen de unit markings verschilden.

In het verlengde daarvan, Amerikaans geproduceerde jeeps voor een Brits of Canadees contract waren de gewone standaard Amerikaanse kleur groen, met Brits/Canadese markeringen.

Grtn 😉

David

De (Austin) Tillys werden reden in verschillende kleurschema's rond. Ook over de belettering en markering kan gediscusieerd worden. Verschillende foto's wijzen uit dat er veel variatie was.

Inmiddels is er een boekje uitgegeven over de "tilly colours"http://www.blurb.com/bookstore/detail/1185455.

Ik ben zelf nog niet begonnen aan de 1/35 model, maar deze ligt wel al klaar. Wel veel simpeler dan schaal 1/1 😉

MVG
Arjan van der Hoek

Terug
Bovenaan