Aufklarungspanzer "stummel" Update 21-01

Dag jungs,
De afgelopen twee weken ben ik bezig met de bouw van een aufklarungspanzer, nee niet van dragon. Het is model gebaseerd op de panzer 38 (t). Ik gebruik als basis model de early hetzer van Dragon en de Sdkfz 250/8 "stummel" ook van dragon. Daarbij komen verschillende upgrade setjes: Verlinden Hetzer engine compartment, Verlinden hetzer fighting compartment, Eduar PE Hetzer en Eduard PE Sdkfz 250/8. Als je zo veel er in gooit mogen de fruils niet missen. Ik zit ook te denken aan een radio setje van Tiger models.

Dit moet het worden:
act.sized.jpg

Volgens Achtungpanzer.com hebben twee van deze rond gecrossed. Dus dit is geen paperpanzer, er is zelfs een foto van deze tank. Jawel 1 foto! Maar goed dat mag de pret niet drukken en geeft mij genoeg artistieke vrijheid 😀
Commentaar, opmerkingen, tips en de hele rataplan, alles is welkom!

P7041049.jpg

P7041059.jpg

P7041041.jpg

P7041044.jpg

P7041040.jpg

P7041033-1.jpg

Benjamin,

Dat kan best wat leuks worden. Maar wat een dikke berg vulmiddel zit erop zeg 😱 ... dat zou ik een stuk dunner maken. Dat is heel lastig netjes te krijgen, weet ik uit ervaring.

Succe met de verdere bouw.

MartinD

Een updatetje, ben verder gegaan met het geschut en het interieur. De verlinden interieur is op de schop gegaan en styrene toegevoegd.
@Martin, klopt er zat een dikke laag plamuur op maar is al weer weg zoals je kan zien op de foto's. Ik heb geen hinder ondervonden met het gladschuren er van.

P7111069.jpg

P7111078.jpg

P7111068.jpg

P7111074.jpg

Kijk, dit vind ik nu modelbouw, lekker zagen, plakken en plamuren. Niet mijn model, maar dat wist je al 😉 , toch blijf ik het volgen.
Martin Dogger zei:
...
Maar wat een dikke berg vulmiddel zit erop zeg 😱 ... dat zou ik een stuk dunner maken. Dat is heel lastig netjes te krijgen, weet ik uit ervaring.
...

Daar heb ik ook lange tijd een fobie van gehad. Na het gebruik van oude elektrische tandenborstels met schuurpapaier erop zijn naast het fobie ook de plamuurresten verdwenen. 🙂

zie ook: http://www.nproject.nl/modelspoor/een-electrische-tandenborstel-als-gereedschap.html

groetn Maarten

Ziet er oke uit, mooi project ook dit!!

Spreekt me aan, ben zelf al een maand of 2 bezig met een 'normale' Hetzer van Italeri met als toevoegingen de Modelkasten tracks, een PE set van Eduard, alu loop en Hetzer crew van NWM. Eigenlijk zou ik er eens wat foto's van moeten posten... alleen heeft Andre al zoiets moois neergezet daarmee, ik oefen nog wel even door in anonimiteit 😉

Hoe dan ook, succes met deze!

Heren, dank u voor comment.

@Boudewijn, Hetzer? ik ben benieuwd, ben benieuwd naar je foto's!
@John, dat denk ik wel. Ik heb alleen het geschut "stummel" gebruikt van de dragon kit, de rest gaat de spare box in. Je moet ook rekening houden met "open dak" dus interieur moet er wel in. Ik raad je aan om de tristar panzer 38(t) interieur te gebruiken. Dit omdat het verlinden interieur om te janken is, van tristar is veel beter waaronder de transmissie is zeer mooi. Wil je een motor maken dan ben je als nog op verlinden aangewezen, het interieur van Eduard is ook zeer basic.
Er zijn nog meer versies getekend en/of gebouwd van deze, waaronder met 75mm geschut, een paperpanzer dus weer alle vrijheid 8)

Hello Benjamin,
Een bedenking over de plaatsing van je radio's. Als die op dezelfde manier geplaatst zijn als in een Hetzer kan je misschien deze foto eens bekijken
apgj38in5.jpg

Foto uit de Aberdeen Hetzer
Mooi en interessant onderwerp trouwens

Eddy

Eddy,
Dank je voor de foto, ik heb de site in mijn favo's staan.
Ik heb de radio daar geplaatst vanwege de ruimte, die is onvoldoende in het motor compartiment. Bij de Hetzer bison (sig 33) is ook de het dak er afgezaagd en de bovenste radio verplaatst naar de zijkant. De 80w transmitter is zo groot dat hij niet op deze plek zal passen, te hoog en zou niet passen ivm de benzinetanks in het motor compartiment. De plaats waar de radio nu staat is normaal een zitplaats in de hetzer en ook de bison. Ik heb deze vervangen door de radio plek omdat hier wel voldoende ruimte is, na mijn inzien de enigste plek.
Er zijn geen interieur foto of tekeningen van deze uitvoering dus daarom probeer ik alles zo goed mogelijk te redeneren en speel voor tank ontwerper.
Grtz

Weer een update-tje.
Van dit project heb ik enorm veel geleerd, ik had nooit gescratched, althans niet zo veel. Maar ik vind dat het me nu redelijk goed afgaat al moet ik wel leren netjes te werken.
Het tussenschot heb ik opnieuw gemaakt, vond het niet goed. Dit is al de 5 keer 😕 Elke keer weer bijna goed maar niet helemaal. Nu ben ik wel tevreden.
De foto's:
P1210188.jpg

P1210190.jpg

P1210199.jpg

P1210193.jpg

Ziet er prima uit Benjamin,

Wel jammer dat je de transmissie van Verlinden (denk ik) hebt gebruikt. Deze is iets scheef (van voren gezien rechts) en heeft weinig detail.
Maar verder prima werk hoor (ben ook geen scratch wonder )

mzzls

Terug
Bovenaan