Aufklarungspanzer 38(t) 2cm kw.K.38 update 23-12

eindelijk weer een updatje!
t voertuigje zit inmiddels in een nieuw verfjasje en ik ben voorzichtig aan begonnen met inlinen. filters zitten er ook al op alhoewel ik zelf erover denk ze misschien nog een keer extra op te zetten.
kleine noot: de fotos zijn zeer sterk ingezoomd. het hele kleine randje aan de decal en de naden zijn met t blote oog niet eens zichtbaar! 😱

voor het inlinen:
zijkantvoorinlinennw6.jpg

begin inlinen:
eersteinlineactiead3.jpg

overicht:
overzichtil5.jpg

morgen hopelijk meer! fotos zijn van vanmiddag dus er zijn inmiddels weer vorderingen. probeer morgen weer fotos te nemen.

grtz jeroen

Hoi Jeroen, een tof model dit en deze wil ik zeker ook een keer bouwen.

Ik zie wel dat je behoorlijk wat overspray hebt gehad voor de camo. Als je dit geen probleem vind dan moet je het hier bij laten.
Als je het wel een probleem vind kan je het nu nog redelijk maskeren. Ik heb dit zelfde probleem gehad met mijn 250/9 maar na wat filters en een lichte overspray met Dunkelgelb was mijn overspray niet meer zichtbaar.
http://www.twenot-forums.nl/viewtopic.php?t=14097&postdays=0&postorder=asc&start=20

Ga je sowieso nog filters gebruiken? De camo kleuren onderling vind ik nu vrij hard maar das natuurlijk persoonlijk.

K, succes & de massel,

Marcel.

yes eindelijk reacties! 😀
Marcel: cker een tof model! ik vind alle voertuigen gebaseerd op dit onderstel echt super!
wat filters betreft: (bas en marcel) er zit al een eerst filter overheen en inmiddels ook een 2e en 3e!!
@bas: chipping was ik van plan zo minimaal mogelijk te doen. en ik ken ene kerel uit zutphen die ook stappen in willekeurige volgorde herhaalt en nog ns herhaalt 😉
@dom: zal er aan denken! het contrast is inderdaad vrij hard tussen de kleuren. ik hoop dat dit in de fotos die ik zo post al een stuk minder opvalt!

thnx allemaal voor jullie commentaren!

grtz jeroen

thnx Dom I get the point 😉 zal het zeker nog uitgebreider toepassen op mn volgende model.
hierbij mn update van vandaag. eigenlijk een tweede inline sessie met een andere kleur. Daarvoor eerst een zeer dun filter van deze kleur (burnt umber als ik me goed herinner 😳 ) opgezet en drooggeblazen met de fohn.
hier en daar zijn de randen nog wat hard van de pinwash maar die zal ik nog wat bijwerken.

voorkantbewerktme2.jpg

zijkantbewerktwr9.jpg

achterkatnbewerkted8.jpg

schieten maar weer!

grtz jeroen

Hi Jeroen,

Leuk model dit, en die ultrasoon actie was erg gedurfd en ook leerzaam !
Ik heb er weer iets van opgestoken in elk geval.

Wat het inlijnen betreft: dit komt bij mij wat sterk over.
Wat ik normaal gezien doe bij inlijnen is het volgende:
Eerst de pinwash, en die een kwartiertje of zo laten drogen. Dan een schone penseel met white spirit bevochtigen, dus niet kletsnat maken en de donkere randen naar binnen toe wegkwasten. Daar mee wordt de donkere rand kleiner en wat realistischer, want meer op schaal. Tevens kun je dan als het ware de lichtinval simuleren. Hiermee bedoel ik dat je bijvoorbeeld onder het detail meer schaduw/wash laat zitten dan erboven.
Toegegeven, meer werk, maar het resultaat is dan realistischer.

Nou ja, het is maar een manier van werken. Doe er mee wat je wilt 😀
Ik ben benieuwd naar je verdere stappen en het eindresultaat.

grt
Robert

Terug
Bovenaan