Arnhem Stuh 42. Update.

Gert ten Brink

Lid van de TWENOT
Na lange tijd heb ik, bijna, weer iets af.
Dit is de Revell/Dragon Stug III.

stuh01.jpg

stuh02.jpg

stuh03.jpg

Hij glimt nog, omdat hij vanochtend met matte lak is gespoten.
Er moeten nog attenne's op komen en vast genaakt worden op het plankje.
De rest van de dag heb ik op het net doorgebracht op zoek naar een
foto van een Stuh 42 in Arnhem. Zodat ik hem op het plankje kan plakken.
Helaas zonder geluk.
Maar goed ik kan eerst weer gaan plakken aan de Stuh.
Dat komt door mijn nieuwste aanschaf, een M18 Hellcat.

m18hellcat.jpg

Toen ik haar uit het asiel haalde had ze trouwens een andere naam.
Ik geloof dat de medewerker haar noemde:"Gelukkig, iemand die haar meeneemt." 🙄
Ik noem haar gewoon M18, dat is een stuk korter.
En omschrijft haar gedrag veel beter. 🙁

Ik ga snel weer wat modellen bouwen/herstellen,
Gert.

deze vind ik erg leuk !!

behalve die BLAADJES 😱

PE ? ik vind ze te vlak en te onecht uitzien

daarbij zien ze eruit als herfstblaadjes, ik kan me niet voorstellen dat ze nog zo mooi zouden blijven hangen

verwijderen is niet nodig, probeer ze groener te schilderen en iets meer te plooien

cheers
Dom

He Gert . ik zal mijn kat eens mee nemen kunnen ze mooi spelen met die groote modelen van je 🙄 ziet er wel goed uit in die schaal trouwens , maar je kunt beter 😕: 🙂 iets kleiner
Bennie Kobes die nog iets heeft voor je waar die groote jongens niet op passen :!:

mooie StuH

maar respect voor je "Hellcat"
getuigt van grote moed om een poes/kater uit het asiel te halen
heb er zelf 5 rondlopen waarvan de poes uit het asiel mij heeft uitgekozen ipv ik haar

ze sprong letterlijk van een kast boven op mijn schouder bij mijn bezoek en heb haar daarom gelijk genomen
getuigd van mensenkennis 🙂
ze loopt hier ondertussen al weer 9 jaar in huis en nog geen ene seconde spijt van gehad van mijn Black Cat

Hey,

Mooie Stug idd. Hoe heb je dat prachtige Zimmerit gedaan? Ik heb zelf ook zojuist een Stug in een Arnhem-setting gemaakt, al is die iets minder waarheidsgetrouw ben ik bang. Diotje erbij? Er zijn hele leuke figuren van Dragon (plus) op de markt, al heb ik een ander setje van Dragon gebruikt. Voor foto's is het boek "German Armour at Arnhem" echt een aanrader. Als je nog steeds interesse hebt, kan ik wel een paar foto's inscannen en naa je opsturen. Voor dit type (105 mm) kanon zijn dat vooral foto's van de (welbekende) Stug die in "een brug te ver" staan van Cornelius Ryan. Ik hoor het wel. En idd, de blaadjes zijn een beetje grof van structuur. Ik heb er ook eens van die PE-dingen gekocht, maar ze uiteindelijk maar voor 1/16 gebruikt. Maar goed, het moet te doen zijn om het nog een beetje bij te froibelen. Voor de blaadjes heb ik van Woodland Scenics een soort fijne takjes gebruikt.
2288265438_cba189f149.jpg

http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=13738&postdays=0&postorder=asc&start=20

Deze is trouwens ook wel heel cool:
01g.jpg

http://www.panzer-modell.de/dioramen/gegenstoss/gegenstoss.htm

Groet, Anne

Hey Gert,

Mooie StuH, en moooie keuren. Dat de blaadjes te plat en herfstkleurig zijn vind ik geen min, maar we hoe ze op de takjes zijn bevestigd. Dit had ik iets consequenter gedaan. Verder een mooe StuH!

groetjes

Re: Arnhem Stuh 42.

Gert,
Gert ten Brink zei:
De rest van de dag heb ik op het net doorgebracht op zoek naar een foto van een Stuh 42 in Arnhem. Zodat ik hem op het plankje kan plakken.
Er is volgens mij eentje van zo'n voertuig wat schuilt achter een hangende Britse parachute in een tuin. Of die digitaal te krijgen is, geen idee. Maar een scan is vast mogelijk.

Model ziet er mooi uit zo. Herftachtige blaadjes zijn denk ik juist goed. Als afgerukte een paar dagen op het voertuig liggen, willen de bladeren nog wel eens verdorren.

Groeten, MartinD

Gert,

Zie deze link: http://www.concord-publications.com/7039/7039.htm
Een klein fotootje (helemaal rechtsonder) maar ik dacht dat dat een StuH 42 was. Ik denk dat Marcel het wel kan bevestigen 😉

Groeten, MartinD

Heren, dank u voor het (her-) nieuwe intresse in het model.
Alleen was ik alweer wat stappen verder. Maar had ik nog geen
nieuwe foto's weer geplaatst. Hij is nu al zo ver af, dat er weer
dingen zijn af gebroken...
Ik had hem graag mee naar de Twenot bijeenkomst mee genomen.
Helaas ging dat niet door.
Hij heeft wel mee gedaan aan de Nats in Nieuwegein.

stuh04.jpg

stuh05.jpg

stuh06.jpg

De zimmerrit is gemaakt met Tamiya putty en een zimmerrit
roller van Lion Roar.

Gert.

http://www.concord-publications.com/7039/7039.html
De foto linksonder is ook een Stug 42. De setting is ook ongeveer hetzelfde als op je voertuig. De foto is ongeveer ter grootte van een kwart-derde A-4tje, en kan misschien nog wel iets opgeblazen worden. Ik hoor het wel als ik em even voor je moet inscannen (Gaat namelijk niet zo heel makkelijk bij mij).

Groet, Anne

Ziet er leuk uit dat bakkie, de blaadtjes maken het helemaal af, mooi laten zo. De zimm vind ik ook mooi geworden, zelf maken vind ik nogal een risico en een hoop gepruts. Maar een Atak setje is ook niet alles, met putty geeft veel meer mogelijkheden met beschadigingen enz.

Momenteel ben ik ook bezig met een stuh 42 @Arnhem en heb ook als basis kit de revell Stug. Basis kit? Jup, heb er redelijk veel aan veranderd dat het een basis kit was 😛

De revell kit is een final versie, ik heb een late versie gemaakt. (je moet toch wat met kleine diertjes paren? 😈 ) en nog wat andere troep er aan toegevoegd. Maar binnenkort zal ik wat foto's plaatsen.

Het is nu wat aan de late kant maar ik gebruik het boek van Marcel Zwarts als inspiratie. Het is inderdaad een zeer mooi boek met mooie foto's, het kopen zeker waard! Ik had zelf het geluk het boek over te kunnen nemen hier op het verkoop forum maar was niet de enige die interesse had...
Ook gebruik ik het boek Walkaround Sturmgeschutz III Ausf. G van Squadron, een mooi boek met veel foto's en informatie.
Grtz Bennie

De kist?

Ziet er inderdaad top uit en geeft me weer helemaal een goud van oud gevoel. 😉

Ik mis alleen de kist. De kist, ja die grote kist die alle Stug's van StuG.BriG.280 op het achterdek hadden staan. 😕:
Ik weet dat een beetje aan de late kant ben met deze reactie maar mijn internet tijd is een beetje beperkt en de tijd die ik er al insteek zat de laatste periode in de on-line wedstrijd. 😳

Wat me ook elke keer verbaast is dat idereen die een late StuG. bouwt incl. de grotste topbouwers niet in de gaten hebben dat de toprollers niet goed zijn. Deze ronde schijven horen veel dichter bij elkaar te zitten. Ook ik zelf had deze fout gemaakt maar heb deze later toch hersteld. 😕

De top mierenneuker van de Twenot. 😉

Marcel 😀

Terug
Bovenaan