and now for something completly different 16/04/2012

erg mooi model, maar ik zou wel de touwtjes nog wat verweren, en es goed kritisch kijken naar de rottigheid op de romp, hij lijkt wel een dag of 5 oud nu, als zon ding een half jaar in het water ligt blijft er van de verf vrij weinig over, vooral rottigheid, niks zo aggresief als die rottige zoute buis die werkelijk waar overal tegenaan stuift. ook het contrast met het vrij schone dek tov de wel enigszins verweerde dubbele vickers is vrij groot, vooral het wit verweerd heel erg snel op zee!

maar complimenten voor het originele idee, erg leuk uitgevoerd!

Prachtig model Tom! Het is ook een erg origineel model geworden, wat dat betreft interessanter dan de meeste Schnellboot modellen die meestal een replica zijn van of "Ha-Jü" of "Lang" en de modellen van PT-109. Ik vind de roetvervuiling wat te grof en ik deel Timo's kritiek m.b.t. het touwwerk. Zelf geef ik overigens altijd de voorkeur aan nylon touwtjes boven "echte" touwtjes. Eerstgenoemde ogen minder stug en hebben geen losse "haartjes" die alle kanten uitsteken.

Groet,

Arjan

Tom,

Ik ben van plan om me ook in een dergelijk project te storten. Alleen ben ik een beetje huiverig omtrendt de lengte van deze boot.
Hoelang is dit geval ?

Ik weet zelf heel weinig qua geschiedenis over de PT's maar ik ben momenteel bouwende aan iets bijbehorends maar vindt het alles nog wat kaal en mis de begeleidende essentie waar het om gaat..

Ik ben van plan iets met een kade te voltooien en dan met een PT.

Maar voor ik tot een bestelling over ga wil ik eerst ff een twee tal dingetjes weten:

En wel wat is de lengte ( in CM ) van deze kit.
En hebben dit soort PT's gediend op de Hawaii eilanden ?

heb jij daar enige info over ?
Of kan ik dan beter kiezen voor een ander model ?

help me out..

cheers

Eric

Hoi Eric

De lengte is +/- 70cm
breed 20 en hoog (op de standaard) 28cm.
De meeste squadrons waren in de pacific gestationeerd.
Een andere keus is er niet echt omdat de Higgins boot (nog) niet is uit gebracht.
Deze is even groot overgens.
Wat ik heb kunnen vinden over Hawai is dat tijdens de aanval op Pearl Harbor er er 1 RON aanwezig was,MTBRON 1.Dit zouden dan hele vroege 80' Elco's zijn geweest.
Van 2 andere RON's ,17 &26 is ook bekend dat ze op hawai waren als training ron's maar dat waren Higgins en Huckins boten.

http://www.pt103.com/index.html
http://www.ptboatworld.com/index.htm
Deze 2 sites geven veel info en links naar andere bruikbare sites
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Even een korte update van mijn PT518.
Hij ligt zwaar gehavend in het dok.
Een paar maanden geleden is ie van een 2 meter hoge kast gelazerd en dat is hem niet goed bekomen.
Of en wanneer ik ga proberen hem te herstellen is nog niet bekend.

cheers, Tom

Terug
Bovenaan