Amerikaanse G.I., iets verder

Hallo iedereen,

Eindelijk nog eens tijd gevonden om wat te schilderen en er ook foto's van te pakken. De bovenkant is zo goed als klaar (zijn linkerhand moet nog wat opgelicht worden en de "modder" op zijn linkermouw moet nog ingeblend worden). De rechteronderkant is klaar met schilderen (enkel nog een mat vernisje) en dan nog de modder en sneeuweffecten. Ik heb ook een foto gemaakt van het begin van het grondwerk. De "stenen" hier zijn stukjes boomschors die met verdunde houtlijm zijn ingesmeerd. Deze staan wel nog meer in de basislaag.

Zoals steeds hoor ik zeer graag wat jullie er al van denken.

Vele groetjes,

Gino

upperbodyfinished1.jpg

back.jpg

basestart.jpg

Gino,
Niettegenstaande het menneke ne kop heeft om op te kloppen (lelijk dus) vindt ik het prachtig gedaan.
Je wordt beter met elk figuur. Doe zo verder.

Groeten en prettig week-end.

Dirk

Hallo Gino,

Hij ziet er al mooi uit moet ik zeggen. Grondwerk is nog niet veel over te zeggen maar lijkt veelbelovend. Maar ik heb wel het idee dat je bijvoorbeeld rondom de rand van de jas nog een paar watervlekken moet maken. Je weet, donkerder kleding. Er zit immers modder op zijn mouw en borst, dus dan zou je verwachten dat hij ook wel gewoon sneeuw en/of water heeft gezien.
Verder complimenten voor de kleur van de jas. Voor mij is dat de goede kleur bruin.
Kijk wel even naar het EHBO tasje op zijn webbing. Daar zitten bij de sluiting een paar spatjes zwart. En om het af te maken zou de webbing "US" erop gestencild moet hebben. Die zijn verkrijgbaar van o.a Hudson & Allen of Archer. Als ik me niet vergis stond er een jaar of twee geleden een Belg op Twenot (van ProArt, kan dat?) die een paar sheets H&A mee had. Kan iemand dat bevestigen, want zelf heb ik daar ook wel interesse in.

Groet, MartinD

Terug
Bovenaan