Ambush

Hallo iedereen,

het is al een tijdje geleden dat ik hier wat op heb gepost. Heb ook niet meer veel aan modelbouw gedaan, maar daar gaat nu hopelijk verandering in komen!
Lig al ca. een maand op de bank door mijn gebroken heup en heb eens goed nagedacht. Daaruit kwam het volgende idee:

Een hinderlaag/ambush:

Setting: de bergen van Italië, een half verwoest bergdorpje, net voordat de hel losbarst.
Een geallieerde colone rijdt er doorheen, maar in de huizen zitten de duitsers ze al op te wachten.

Geallieerd:
- M35 met 155mm erachter en mannen erop
- 2 jeep, 1 met staf en 1 als commando uitvoering
- VS/GB soldaten lopen erachter
- misschien meer?

Duitsers:

- Mannen achter machinegeweren
- Snipers in sommige huizen
- Pak 35/36
- Mannen met geweren en Machinegeweren
- Tank, weet nog niet welke
- Halftrack?
- Kettengrad?

Neutraal:

- Bomen en struiken
- Weg
- Hele, half kapotte en in puin liggende huizen
- misschien meer?

Het is best veel, dus gaat ook lang duren. De posts zullen niet regelmatig zijn, maar ik doe mijn best.
Over een paar dagen post over een paar dagen de vooruitgang op de M-35.

Heeft iemand nog tips of surgesties, dan hoor ik het graag.

Luuc

P.S. M-35 is nog niet in kleur en sommige anderen ook nog niet.

Bedankt Peter.

De M-35 is volgensmij gewoon uit WW2 GJ. Het staat op de doos. Het was eerst een M10.
Deze tekst staat op PMMS en in het istructie boekje

'History:
With the planned invasion of Europe beginning on D-Day, the need for adequate transport for the heavy artillery pieces became apparent. Initially, M31s and M32s were converted to prime movers by removing their turrets and installing winches, these being renamed M33 and M34 respectively. Between January and June 1944, 209 M10A1s, which were being used for training, were also converted by removing the turret and internal ammo storage and other fittings to become the M35 Prime Mover.
While AFV Club show their kits of the M59 155mm Canon and M115 8" Howitzer as being towed by the M35 in the instructions, this is not entirely correct. The M35 was used primarily to tow the 8" GUN M1 or the 240mm Howtizer M1, these being different weapons altogether from the kits mentioned. (Thanks to Peter Brown for the good oil here) '

Eigenlijk lijkt me dit geen logische setting; de 155 mm had een vrij groot schietbereik...dus deze was een eindje achter het front te vinden. Dus van waar zouden die duitsers in dat dorp dan vandaan komen? Het lijkt mij dat bij een aanval een dorp en omgeving wel goed zou gezuiverd worden door de aanvallende troepen, en dan zouden de duitsers daar ook nog eens een tank hebben, iets wat je niet zomaar verstopt achter wat struiken...ik denk dat je de M-35 met kanon beter zou vervangen door een M-8 greyhound verkenningsvoertuig en eventueel een m-20 of zo...
pascal

ja, dat is eigenlijk niet zo logisch he. Denk gewoon dat ze verdwaald zijn.
Zet op de weg ook versperringen neer en van de jeep crew staan er 1 of 2 ernaast te leunen.
Ik denk dat ik het gewoon zo laat, van mij hoeft niet alles te kloppen 🙂.

Luuc

Hallo iedereen,

na een tijdje knutselen heb ik dit afgekregen:
Het heeft een tijdje geduurd, maar had het druk met school 😈

German Mortar Team van Tamiya

sl382302.jpg

sl382301.jpg

sl382299.jpg

Commando Jeep van Italeri

sl382285.jpg

sl382283.jpg

Jeep van Revell

sl382282y.jpg

sl382280.jpg

sl382278.jpg

sl382277.jpg

M-35 Prime Mover van AFV Club

sl382276.jpg

sl382275.jpg

sl382274.jpg

sl382273.jpg

Sorry, als de foto's wat onscherp zijn.

Het zijn natuurlijk niet moeders mooiste, ze zijn nog niet geschilderd en je ziet vooral op de jeeps de lijmvlekken. Maar dat vind ik niet zo erg, omdat ik het gewoon leuk vind om te maken en van mij hoeven dus ook geen schoonheidswedstrijd te winnen 🤣 .

Probeer vandaag of morgen nog wat foto's van mijn M115 8 inch howitzer erop te zetten.

Luuc

Terug
Bovenaan