AK Resin Water hulp gevraagd

Interesses
De meidagen '40, m.n. de rol van de 9.Panzer Division + de gebeurtenissen in NO-Brabant.
Schalen
  1. 1:35
Nu bezig met
Vooral spul m.b.t. de meidagen.
In de hoop dat hier iemand is bekend is met het Resin Water van AK...
1770965590058.webp

Ik heb namelijk geprobeerd een watertje te gieten in 3 verschillende lagen met iedere keer zelfde mengverhoudingen, alleen een wat andere kleurtoevoeging en 24hr gewacht tussen iedere laag.
Nu is het alleen zo dat de onderste en bovenste laag goed gehard zijn, alleen de tussenlaag nog heerlijk smeuïg is en ook een andere textuur heeft.
Als ik op de toplaag druk zet zie je het resin er tussenuit gedrukt worden, alsof je op een tompouce drukt en de room ertussenuit bulkt zeg maar.

Nu is mijn vraag of iemand weet of dit te verhelpen is? Kwestie van tijd bv? Of dat ik er mogelijk toch nog zelf iets aan kan doen?

IMG_1468.webp

IMG_1483.webp

Het lijkt erop dat de tussenlaag niet helemaal de goede verhouding heeft gehad waardoor de resin nog niet hard is!
Kan zijn dat deze na een poos toch nog harder wordt,heb dit ook eens meegemaakt!
Als de zijkant straks uitgehard is even licht schuren en Tamiya clear vernis aanbrengen dan oogt het wat beter!
Het blijft altijd spannend werken met resin water,ben er nu ook net klaar mee!😊

Dank Roger! Goeie tip ook van het schuren, ga ik zeker doen!

Ik zal het nog even aankijken, of het spul met extra tijd nog wat meer uithardt.
Anders denk ik dat ik de rand wat ga proberen uit te krabben en die ruimte opnieuw vul met wat nieuwe resin.

Een volgende keer ga ik toch ook voor jouw oplossing m.b.t. de diorand, een stuk eenvoudiger 🙂

Laatst bewerkt door een moderator:
Even oprecht nieuwsgierig 🙂

Aan de zijkant zie je wat kleine tintverschillen in het groen. Maar is het ook zo dat je dat van boven ziet? Ik neem aan dat het een beetje semi-transparant is allemaal. Maar zie je van boven ook echt dat er een tintverschil in zit?

Want het idee is mooi en klinkt ook wel logisch: 3 semi-transparante lagen met iets ander kleuren, dat maakt een mooi diepte-effect.
Ik heb het alleen nog nooit gezien. Meestal worden dunnere lagen gebruikt om de uitharding te versnellen, teveel hitte bij uitharding te voorkomen of bijvoorbeeld vissen te fixeren. En de diepte wordt dan gemaakt door de bodem in meerdere tinten te verven en inderdaad een kleurtje aan de resin toe te voegen.

Als je het niet echt ziet, dan is het gieten in 1 laag waarschijnlijk het makkelijkst. Want daar is ook een mooi resultaat mee te bereiken. En dat voorkomt het soort problemen die jij hebt met een niet uitgeharde tussenlaag.

Waarom ik zo nieuwsgierig ben? Omdat ik misschien ook ooit nog eens een keertje water wil proberen 🙂

Enne, ik ben het met Arne eens. Van boven ziet het er heel mooi uit. Nog een beetje still-water of silicone-pasta of zoiets om in ieder geval lands de waterrand iets levendigheid te creëren 🙂

Even oprecht nieuwsgierig 🙂

Aan de zijkant zie je wat kleine tintverschillen in het groen. Maar is het ook zo dat je dat van boven ziet? Ik neem aan dat het een beetje semi-transparant is allemaal. Maar zie je van boven ook echt dat er een tintverschil in zit?

Want het idee is mooi en klinkt ook wel logisch: 3 semi-transparante lagen met iets ander kleuren, dat maakt een mooi diepte-effect.
Ik heb het alleen nog nooit gezien. Meestal worden dunnere lagen gebruikt om de uitharding te versnellen, teveel hitte bij uitharding te voorkomen of bijvoorbeeld vissen te fixeren. En de diepte wordt dan gemaakt door de bodem in meerdere tinten te verven en inderdaad een kleurtje aan de resin toe te voegen.

Als je het niet echt ziet, dan is het gieten in 1 laag waarschijnlijk het makkelijkst. Want daar is ook een mooi resultaat mee te bereiken. En dat voorkomt het soort problemen die jij hebt met een niet uitgeharde tussenlaag.

Waarom ik zo nieuwsgierig ben? Omdat ik misschien ook ooit nog eens een keertje water wil proberen 🙂

Enne, ik ben het met Arne eens. Van boven ziet het er heel mooi uit. Nog een beetje still-water of silicone-pasta of zoiets om in ieder geval lands de waterrand iets levendigheid te creëren 🙂

Ik zal eerlijk bekennen dat ik de diepte van mijn water vs de benodigde hoeveelheid resin niet helemaal goed had ingeschat. Daarom heb ik nog 2x moeten aanvullen.

Het effect qua tintverschillen vind ik ook minimaal, dat vind ik niet echt nodig voor mijn doel.
Ik had als inspiratie deze tutorial ernaast gehouden trouwens, hij deed het bewust in 2 lagen:

@Roger Hurkmans
En een zelfgemaakte mal zo te zien?
Ik ken het van filmpjes waarin mensen afgietsels van hun handen maken.
Hoe heette dat spul ook al weer, en waar is het te verkrijgen?

Rob,
Ik het silicone spul van Ruud gekregen!
Hij gebruikt het op zijn werk om protes van een gebit mee te maken!
Ik heb het deze keer op deze manier gedaan zodat ik grote golven in het water kon maken!
Eerst origineel gemaakt van plastic en opvulmiddel,daarna mal maken en dan gieten!
IMG_3154.webpIMG_3295.webpIMG_3743.webp
En het eindresultaat!
Het gaat deze keer om een u-boot vandaar dat ik de bouw hier maar niet gepost heb!😉

Hoe heette dat spul ook al weer, en waar is het te verkrijgen?
vergelijkbaar spul hier te koop

Trefwoorden :

Om te gieten​

Epoxy Crystal Clear Pro Mengverhouding 100:40​

Polyurethaan Giethars (niet clear) 1:1 Mengverhouding​

Siliconen Additie 1:1 verhouding​

komt in 3 smaken (om mallen te maken)​

Laatst bewerkt:
Met wat gepruts is het toch gelukt om mijn water wat te fatsoeneren. Ruud’s tip om de rand met epoxylijm te vullen werkte daarvoor uiteindelijk het beste, afgewerkt met het schuurwerk en aflakken wat Roger noemde. Je ziet het randje nog wel enigszins, maar ik kan ermee leven en ben er dan ook content mee!

Via deze weg dan ook dank aan iedereen voor het meedenken en de tips!

Nu kan ik tenminste rustig verder met de rest van mijn dio 🙂

IMG_1520.webp

Ps. Ik kwam later ‘gelukkig’ ook nog een filmpje op joeptjoep tegen waarbij Ome Nightshift hetzelfde euvel had. We’re not alone zeg maar 🤪

Laatst bewerkt:
Hoe moet je die golfjes maken ?

Daar is de airbrush voor te gebruiken!

Terug
Bovenaan