Airborne Jeep (Update 15/09 - Update'je begin ondergrondje)

Hoi heren!

Met trots kan ik u vertellen dat ik eindelijk nog eens begonnen ben en dat ik vastbesloten ben om deze nu in een ruk af te werken... Tot zover dat het mogelijk is met men werk.
Zoals je op de paar foto's kan zien, heeft dit model letterlijk en figuurlijk stof vergaart...
Alles wat je hier ziet is een dry-fit van hoe het allemaal wat ga worden. Niks van de bagage heeft dus al een vaste plaats. Enkel het figuur 😉
Het ondergrondje dient maar als opvulling, maar zoiets in die aard gaat het wel worden (ik denk eerder aan een zandweggetje ernaast ipv de kasseistenen)
Aan het figuur was ik al wat begonnen, maar verder dan de basis en de eerste schaduwpartij ben ik nog niet gekomen.
Het witte papiertje wordt nog vervangen door een map van Arnhem.
Alle tips en hints zijn welkom. Ik kan nog zeer veel hulp gebruiken!

groeten
Wesley

DSC00033.jpg

DSC00034.jpg

DSC00036.jpg

DSC00035.jpg

DSC00037.jpg

DSC00038.jpg

Met dank aan Arno en Leon voor de opvulling van de jeep

Hoy Wesley,
mooie jeep en op dit moment heb ik maar een opmerking.
Een kop thee op een landkaart en ook nog op die manier, BIG NO NO.
Maar ik moet zeggen ziet toch leuk uit.
Ik vindt het ondergrondje toch leuk passen.
Cheerio, Arno

Hoi Arno,
bedankt voor de reactie.
Ik wou de kop gebruiken om de kaart vast te pinnen op de jeep, eventueel nog een munitietas op de bovenkant. Samen met een 'thee-mok-afdruk' zou het wel een mooie noot worden, dacht ik...
Bouwtechnisch weet ik niet of het in orde is, aangezien ik wel hits krijg, maar geen hints... Dus doen we maar verder 😉
Je piat komt er ook nog bij hoor. Wss bij nog wat plunjezakken en geweren op de grond.
Voor het ondergrondje weet ik nog niet of ik dit ga behouden. Mss naar een groter blokje zoeken.

groeten

Die kaart zou ik iig kleiner houden.
Ik heb wel mooie 1:35 kaarten hier, ik kan je wel iets "Arnhems" opsturen als je dat wilt.

Hoi heren,

Om even aan te tonen dat de 'drive' er nog is; een kleine update van het figuur.
Op de laatste highlight na, zitten alle highlights er op, die komt er op na de laatste shadow. Om te kijken waar het nog een beetje meer 'licht'contrast kan gebruiken.
Ik heb zelf nog een beetje twijfels over de ogen, maar dan eerder over de plaatsing van de pupillen. Door de foto's te nemen, heb ik gezien dat ik de linkse pupil onderaan nog wat moet bijwerken.
Vanavond of morgen de eerste schaduwpartijen!!

Commentaar is tevens nog altijd welkom.

Groeten
Wesley

@Jos: Ik was de foto's bij Photobucket.com aan het verplaatsen in een mapje. Ze zouden normaal gezien terug zichtbaar moeten zijn.

DSC00042.jpg

DSC00044.jpg

DSC00045.jpg

Mooi hoor, kan me de versie "the red devils have landed" herrineren. Ken je die versie?
Ziet er goed uit. Ik vind de ogen goed, hij kijkt vrij bruut. Mss de lippen ietsie pietsie roder/paarsig.
Succes verder,

He Wesley,

Mooi werk! Een groter ondergrondje zou inderdaad niet misstaan, maar dit compacte is ook een mooi geheel zo. Missschien even wachten tot alles in de kleur staat ...

Groet en houd de drive vast! 😉

MartinD

Heren,
dank voor de woorden!

@ John: Die versie ken ik niet neen. De enige echte film dat ik ken van Market Garden is de klassieker 'A bridge too far'. En dat was voor mij ook een inspiratiebron. Het eerste idee was om de jeep verlaten te laten, met een duitse soldaat erbij. Dankzij men 'snelle' bouwtempo, kwam er een jaar later het figuurtje erbij, nadat Gino Poppe het gedaan had.
De lippen had ik trouwens nog niet onder handen genomen. Maar echt veel roder/paarser ga ik ze niet maken. Het enige dat me enkel een beetje stoort aan dit hoofdje, is de gigantische neus.
----edit----
John, als je het vignetje van Gino bedoelt, tuurlijk ken ik dat! 😀
Ik dacht even dat je het op een film had. My bad 🙂

@ Martin: We proberen hem vast te houden. Desnoods plakken we hem vast met secondelijm 😀
Als ik een groter ondergrondje ga nemen, ga ik toch proberen spelen met hoogtes, nog een container meer op de grond en nog een figuur... Maar dan vrees ik dat het compacte er snel uit zal zijn.

Groeten
Wesley

Goed bezig

Hoi Wezz,

Al goed bezig zulle. Het probleem met het oog is, denk ik, dat je het onderste ooglid mee wit hebt geschilderd terwijl dit eigenlijk ook in huidskleur moet. Voor de rest ben je goed bezig.

Wat betreft je vraag aangaande riemen maken met MS : probeer eens met Green Stuff. Dit blijft na uitharding iet of wat flexibel en is voor riemen en dergelijke veel makkelijker te gebruiken dan MS.

Groetjes,

Gino

Hoi Gino,

Dat van het oog had ik ook gemerkt bij een andere foto die ik genomen had om de pupil nog eens na te gaan. Dat is opgelost nu. Ben ondertussen begonnen aan de shadows en ik vrees dat ik de linkerhelft een beetje verknoeid heb met de donkerste shaduwpartij. Heb het dan maar zo gelaten en ga morgen als ik terug ben van het WK er eens rustig voor zitten en bekijken. Lippen hebben ook al een eerste kleurtje gehad, die moeten nu nog ff opgelicht worden.

Bedankt voor de tip van dn Duro. Die rekt idd nog wat nadat ie hard is geworden. Eens proberen!! Ge moet maar es laten weten wanneer ge nog es tijd hebt voor een klapeke... dan komk nog es af. Kzit nog in men verlof 😉

Cheers!
Wesley

Hoi heren,

nog een up-date'je van m'n vignetje.
Het gezichtje is zo goed als klaar. Nog een extra highlight als het hele hoofdje gedaan is en dan kan ik verder naar het lichaam en de helm.
Ik ontdekte op de foto's een scheur (?) aan de donkerste shadow van de kaak. Maar ik kan die amper terugzien op het hoofdje zelf. Ik zit nu te twijfelen om ofwel het hoofdje te strippen (voor de 2e maal) of om het andere hoofdje te gebruiken. Dan breekt het wijnrode van de baret de kleuren van de jeep ook een beetje. Wat is jullie mening?
Tevens ook al werk gemaakt van de straps op de voorkant van de jeep. Ik heb er eentje vervaardigd in loodfolie. Iets te grof naar mijn inziens, maar best wel goed gelukt.
De foto's zijn niet bijzonder goed gelukt, er zit iets meer contrast op in werkelijkheid, maar ik wou je ze toch niet onthouden.
Groeten
Wesley

DSC00155.jpg

DSC00158.jpg

DSC00161.jpg

DSC00162.jpg

DSC00163.jpg

Wesley Pauwels zei:
Ik zit nu te twijfelen om ofwel het hoofdje te strippen (voor de 2e maal) ... Wat is jullie mening?
Niet doen! Dat is killing voor de drive 8)
Bovendien zeg je zelf, je kunt hem in real life nie ontdekken. Ik zou er mee verder gaan.

Groet, MD

Martin,
De drive blijft er 😉
Vanavond voor ik men maatje ging helpen met de verbouwingen heb ik het 2e exemplaar nog geprimed en in de basis gezet 😉 Morgenmiddag komen de eerste highlights erop. Dan kan ik nog kijken wat van de twee me het beste bevalt...
2e riem op de jeep is trouwens ook al klaar. Ben nu bezig met een paar geweerriemen. Iemand die daar goede detailfoto's van de bevestigingspunten heeft?

groeten
Wesley

Heren,

deze even van onder het stof genomen.
De bouw en schilderwerken werden weer wat op de achtergrond gezet de voorbije maanden door het teveel aan werk. Maar nu ik door ziekte geveld lig in men 'bed', kan ik toch nog wat verder doen.
Om te schilderen voelde ik me net iets te slecht, dus heb ik maar al een begin gemaakt van het ondergrondje.
Waar de jeep op komt te staan, zou een soort van dijkje moeten voorstellen, waar onderaan een beekje gaat lopen.
Alles komt mooi in donkergroen gras gezet, met wat onkruid en een paar bloempjes. Het moet een begin herfst, gevoel geven.
Graag zou ik ook menselijk effect in die setting plaatsen. Een hekje of een paaltje vind ik iets teveel gebruikt, iemand misschien nog een idee?

DSC00184.jpg

DSC00185.jpg

DSC00186.jpg

DSC00187.jpg

Close-upje van de boom, die een beetje extra hoogte moet geven.
DSC00188.jpg

DSC00189.jpg

En de materialen die gebruikt gaan worden.

Goed, commentaren in deze hele vroege fasen zijn meer dan welkom.
Groeten
Wesley

Wellicht historisch makkelijker te verantwoorden: heide!
De meeste landingsterreinen lagen op heidevelden, dus kleine struikjes met een waas van paarse bloempjes, dor gras en hier en daar een droge dode boomstronk.
En die staat er al 🙂

Rob Plas zei:
Wellicht historisch makkelijker te verantwoorden: heide!
De meeste landingsterreinen lagen op heidevelden, dus kleine struikjes met een waas van paarse bloempjes, dor gras en hier en daar een droge dode boomstronk.
En die staat er al 🙂
Zaterdag ga ik naar de Ginkelse Heide, zal een paar foto's van Airborne jeeps op de heide schieten.
Als er iets anders ook te zien is biedt ik al bij voorbaat mijn oprechte excuses aan 😀

Cheerio, Arno

Heren,
bedankt voor de antwoorden.

@Rob:
Hmm, nuttige info die nog net niet te laat komt 😛
Ik heb al 1/3e van het vignettje met gras bestrooid, kan ik het er terug afhalen 😉
Qua begroeiing kan ik me wel iets voorstellen... Ik heb zelf 3 maand mogen rondlopen in de Hechtelse Heide te Leopoldsburg voor mijn basisopleiding.
@Arno:
Gaarne. Alvast bedankt bij voorbaat. En wat die andere dingen betrof: die hadden we nodig om gedropt te worden 😉
#Niels:
Die zijn met de jaren verzameld. Je ziet de blaadjes van Plusmodel, berkenzaad en die takjes volledig onderaan zijn van Joefix, de bloempjes weet ik zo meteen niet, mss dat je Gino Poppe eens moet PM'en, ik ben via hem daar aan geraakt. De 2 verschillende soorten grassen komen uit een spoorwegmodelbouwwinkel en dan gewoon gedroogd gras. Ik heb dan nog wat soorten zand liggen, soorten steentjes, etc... kan allemaal handig zijn...

Goed, ik ga dan nu het gras er weer afhalen en zand beginnen strooien 😉 Wachten op de foto's van Arno om te zien hoe diep de jeeps erin gingen om de dikte van het zand goed in te schatten...

Groeten
Wesley

Terug
Bovenaan