AHHQ Tiger 1 - 1/16 - transport

Schalen
  1. 1:16
Nu bezig met
Panzer I, Panzer II, Panzer III, StuG III, Panzer IV, Panther, Jagdpanther, Tiger 1, Tiger 2 (1/16)
Beste leden!

Eén van mijn AHHQ 1/16 Tiger 1 heb ik in de transportmodus gebouwd. Dus met de zijspatborden en de buitenste loopwielen niet gemonteerd en de smallere tracks.

IMG_2131.webpIMG_2133.webpIMG_2134.webp

De tracks heb ik 3D geprint bij Panzermeister besteld. Relatief kostbaar maar prachtig. Helaas bleek een leverancier voor de hubs van de gedemonteerde wielen moeilijker te vinden. Tankbrusher via Patreon leek veelbelovend maar ondanks een maandelijks afgeschreven bedrag leek Tankbrusher van de aardbodem verdwenen. Paypal stortte de bedragen terug maar de hubs had ik nog steeds niet.

Via AFV Modeller Limited kon ik naast prachtig gedetailleerde rookwerpers en uitrustingklemmen voor de Tiger 1 ook transporthubs voor de eerste rij wielen bestellen. Deze worden per 2 geleverd omdat ze eigenlijk bedoeld zijn voor Tigers waarvan het voorste buitenwiel is gedemonteerd in verband met vastvriezende modder oid. Ik bestelde 4 sets voor beide kanten.

Noch AFV noch Panzermeister hadden er zin in de ontbrekende hubs te printen.

Nu dus nog op zoek naar 4 extra sets voor de binnenwielen. Zie de foto’s.

Wie heeft er suggesties?

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je de STL's beschikbaar? Evt printen kan ik wel voor je doen.
Helaas heb ik niets.
Eerder contact met Panzermeister leek files op te leveren, maar het is bij een toezegging gebleven; de files zijn nooit ontvangen. Tankbrusher bood files aan om te printen, hij heeft alle hubs, maar sinds april 2025 reageert hij nergens meer op.

Dus suggesties zijn welkom!

Los van de Tiger: een set tracks voor de Trumpeter 1/16 Jagdpanther late en een set voor de Trumpeter 1/16 Panther late zijn ook welkom (2 sets totaal). Het in elkaar plakken van 2 sets Trumpeter Panther tracks is me echt te veel gedoe.

Terug
Bovenaan