Af! ADGZ

Dit model is af!

EricReist

Lid van de TWENOT
HobbyBoss heeft een mooie 1:35 ADGZ maar helaas zonder interieur, terwijl er zoveel boven en onderdeurtjes open kunnen... dus met de spaarzame foto's en ook met hulp van Hilary Doyle aan de slag om een interieur te maken, van motorblok tot de 4 zitplaatsen en eenvoudige koepel. En daarna lekker aan de airbrush, ink washes, olieverf en pigmenten. Dat laatste is nog nieuw voor me, de wielen zijn aardig denk ik maar de achterwand achter de wielen moet ook nog met de airbrush of pigmenten. Edoch de foto's:

modADGZ10a.jpgmodADGZ10b.jpgmodADGZ10c.jpgmodADGZ10d.jpgmodADGZ10e.jpgmodADGZ10f.jpgmodADGZ10g.jpgmodADGZ10j.jpg

Groeten Eric

Ik heb dit voertuig wel eens in een foto gezien, maar er nooit veel aandacht aan besteed. Ik vind het een bijzonder ontwerp. Het laat iets zien van waarover werd nagedacht in de ontwikkeling van verkennings- en pantservoertuigen.

Je hebt hem mooi gebouwd en het interieur voegt echt iets toe. Je verflaag en verwering zien er goed uit.
Dat laatste is nog nieuw voor me, de wielen zijn aardig denk ik maar de achterwand achter de wielen moet ook nog met de airbrush of pigmenten.
Op Themodellingnews staan ook mooie voorbeelden: Rosomak-Themodellingnews.
Met pigmenten is ook mogelijk, maar vaak wil je al een basislaag aanbrengen. Met pigmenten voeg je diepte/variatie toe.
Andere kant is: ik heb foto's van voertuigen in een stoffige periode: dan zie je relatief weinig vuil aan de onderkant, maar juist op de bovenvlakken (stof slaat neer, opwaaiend stof blijft niet plakken). Vuil aan de onderzijde hecht zich vooral of juist als het nat is. Ik bedoel: het is maar wat je wilt bereiken.

Ik kijk graag naar wat je hier laat zien.

Groeten, Jan

Op bovenstaande foto's oogt de uitlaat nogal oranje. Ik gebruik altijd een verroeste houtdraadbout en maak hem op deze manier op kleur. Je ziet relatief veel donkerbruin, oranje is chemisch de versere roest. Het ligt op de bruine laag. Zelf breng ik dit het liefst aan met Humbrol, eerst mengen op een papiertje en de halfdroge verf met een oud penseel erop 'tamponeren'. Een beetje knoeien zeg maar tot het er goed op lijkt.
Hieronder mijn voorbeeld, maar ik zou er een echte bij pakken. Deze ligt gewoon in mijn schilderkist.
IMG_20201231_105003347.jpg

Eindresultaat is van dit voertuig ziet er ook goed uit!
Er had van mij alleen wel wat meer diepte in de banden gemogen! Dit door de banden te drybrushen met Humbrol zwart met een beetje flesh gemixt dan blijft alleen in de diepere delen het pigment zichtbaar!

Groet,

Roger

Eric,

Het is een gaaf ding geworden! Wel altijd zonde dat het voor een leek moeilijk is om te zien hoeveel werk je hebt gestoken in het interieur!
Ik vind de kleuren erg goed, maar ben net als Jan van mening dat de uitlaat wel erg oranje is. De tip van Roger ga ik zelf ook eens toepassen, want mijn wielen zien er net zo uit als die van jou....stoffig, maar net alsof dat laatste stukje diepte mist.

Terug
Bovenaan