Aden Ferret update 25-6-2009 zo goed als klaar

Geert-Jan Meeuwissen

Lid van de TWENOT
Met onderstaande foto als inspiratie ben ik aan deze kit begonnen.

adenferret02.jpg

De kit is de Ferret mk2/3 van Accurate Armour.

Hier de romp zoals die in de door zit.

start1n.jpg

En nadat hij onderhande is genomen met een zaag en mes.

start4.jpg

Een foto met de opbouw en torentje om de ruwe vorm aan te geven.

start9.jpg

En nog een met de romp met en zonder.

start14.jpg

Inderdaad, toch maar meteen een extra romp besteld voor het geval dat het met de eerste fout zou gaan.

GJ

Gister tijdens de bouwavond ( en daarna thuis) weer verder gegaan aan de Ferret en hij is nu bijna af qua bouw.
http://www.twenot-forums.nl/viewtopic.php?t=19258

update1s.jpg

update11.jpg

update12.jpg

update13.jpg

update14.jpg

update15.jpg

Op de voorbeeld-foto hangt de PSP-plaat zoals op de eerste foto maar ik denk dat ik hem doe zoals op de onderste. In dat geval zijn de markings die op de spatborden komen wat beter te zien.

GJ

Deze is voor mij zo goed als klaar, nog een divisie-embleem op de PSP-plaat en dan is hij gedaan. Ik heb geprobeerd met een (pin)wash te werken maar dat is niet echt gelukt. Daarmee zal ik nog eens op een oud model moeten oefenen. Het rechter voorwiel staat iets te hoog. Ik ben bang dat ik daar niks meer aan kan doen, buiten de ophanging eraf te halen en opnieuw te lijmen.

update31.jpg

update33.jpg

GJ

Anders een simpel ondergrondje, is misschien veiliger.
Leuk voertuigje maar wel jammer dat je er niet mee verder gaat.
Er is nog wel met wat hele simpele dingen wat meer uit te halen.

De ophanging bestaat uit een stuk en ik weet niet of ik dat er nog af kan krijgen. 😕 Als dat lukt is het heel simpel een stukje lager weer vastlijmen.

Om verder te gaan moet ik mezelf eerst wat (nieuwe) technieken aanleren. Ik moet me er gewoon eens toe zetten om op een oud model te oefenen.

Hey Geert-Jan,

Je bent weer goed bezig geweest zo te zien. Inderdaad jammer dat je er niet mee verder gaat want er is, zoals reeds gezegd, wel wat meer uit te halen.

Volgens mij hoef je niet eens op een oud model te oefenen voor (pin) washes, filters etc. Er kan namelijk weinig fout gaan, zolang je de verf maar goed verdunt.
Persoonlijk zou ik toch proberen er wat meer diepte in te krijgen. Gewoon even op het forum rondneuzen, staan genoeg voorbeelden en tips 🙂

Groeten,

Eelco

Terug
Bovenaan