achilles van Hat

Na alle complete diorama's een project waar ik al een tijd mee bezig ben. Hat heeft een serie modellen op 1/72 uitgebracht van oa de sherman m4 en m4a3 en ook de M10. Het zijn heel simpele gevalletjes maar wel goed uitgevoerd. het plastic komt wat zacht over maar is prima te lijmen.Ideale modelletjes voor allerlei conversies. Je moet alleen een goede spare-box hebben.
Blér nou niet meteen dat er totaal geen detail op zit, da's nou het leuke. Je moet het allemaal zelf doen.Ik vind dit een heel ontspannend aspect van de hobby, eindeloos proberen, zoeken, kijken en denken. Daardoor vergeet je compleet de stress van alledag. De tijd vliegt en je hebt maar een paar onderdeeltjes gedaan op een avond, maar je hebt een inspannende ontspanning gehad.
Hierbij een paar foto's van de vorderingen.
origineelhat.jpg

Het originele model
rompfront.jpg

De romp opengezaagd en interieur gemaakt. Niet alles in detail, meer om een indruk te geven.Later is er weinig van te zien.
romp.jpg

De andere kant. Aan de zijkant ben ik bezig met de houders van...wat?
rompback.jpg

kulas.jpg

Dit onderdeel kost me de meeste moeite. Het blijft zichtbaar in de open koepel en je moet alles scratchen. Het is nog niet klaar. Heb er vanmiddag aan gewerkt en laat het eerst een paar dagen drogen voor ik verder ga.

M 10

Hoi,

De rekken aan de zijkanten v/d M10 zijn voor de grousers.Zeg maar sneeuwketting voor rupsvoertuigen.
cheers Tom

hallo paul,
de meeste Achilles C's hadden deze rekken niet meer, maar als ze erop zaten werd er van alles aan vast gemaakt wat de bemanning mee wilde nemen .De grousers waar ze voor bedoeld waren zag je niet zoveel in het laatste deel van de oorlog.
groeten,bert

Hoi Paul,

Ziet er wederom interessant uit wat je op deze kleine schaal doet. Ik zat te denken...jij brengt details aan in deze schaal die ik op mijn 1/35 M10 achterwege liet 🙂

Overigens, toffe Pak die hieronder ook hebt staan, leuk diootje. Heb je ook fotos van de bouw van die Pak?

Bouwze!

Jochem

geen foto"s vanPaK

Helaas geen fotos. Ik maak pas sinds kort fanatiek gebruik van de digi camera van mijn zoon. ( Hij blij)Wil het in de toekomst wel doen tijdens work in progress

aanbrengen van de grousers op de achilles

Wat een heerlijk antwoord van bert. Ik zat al te piekeren hoe ik die dingen moest maken. Hang er nu maar benzineblikken aan oid. Heb trouwens een foto gezien van een zwaar gecamoufleerde achilles met héééél veel takken erop en een gelast dakje! Ga ik de andere achilles van het doosje mee doen, hoef ik geen interieur te maken.

Ets sets

Paul,
alweer mooi werk op de kleine schaal, complimenten :!: :!:

Mocht jij naast het fröbelen nog interesse hebben aan direct beschikbare detail sets kijk dan eens op www.hauler.cz Die hebben enkele ets setjes speciaal voor de HAT kits uitgebracht.

Ter info: normaal is Hauler verkrijgbaar via Bert Kesimaat.

Groeten,
Peter.

ha paul,
mijn antwoord vereist enige correctie.Dat de meeste achilles deze rekken niet hadden is niet helemaal juist,wat wel het geval is ,is dat de bouten voor de spaced armour vaak ontbraken.De zijkanten waren dan helemaal vlak met de rekken erop gelast.Als de bouten nog aanwezig waren werd het hierop bevestigd.Ik had dus beter kunnen stellen dat de bouten wegmoeten,rek direct op de romp of evt.weggelaten.Voorop bleven ze gehandhaaft.
groeten,bert

Terug
Bovenaan