Academy M4A3 105mm Sherman with dozer blade

Hallo Allemaal,

ik dacht laat ik ook eens een model showen. Dit is mijn eerste model waar ik verschillende technieken op los gelaten heb. Ik weet dat er nog veel verbeteringen gehaald kunnen worden. Laat me weten wat jullie vinden, want ik wil graag leren en mijn techniek verbeteren. Dit model is straight out of the box gebouwd.

468750893_6_IRPM.jpeg

468751098_6_0ulZ.jpeg

468751280_6_PRKL.jpeg

468751458_6_Dr0V.jpeg

468752117_6_axzL.jpeg

468751903_6_mYPd.jpeg

Groeten Marc

Marc,

touwtje inderdaad weg doen.

Er zit een naad op de plunjezak.
Je bent wat te enthousiast met zilver-/aluminiumverf.
Zand-/moddervegen die je maakt met beige verf zijn niet echt je van het.
Volgens mij mis ik een lampenglas in je zoeklicht ?

Je gesmolten inslagen... ? Daar weet ik niet wat je d'r op moet zeggen.
Ze komen op mij niet als "echt" over. Aan de zijkant zit er een van behoorlijke grote,
maar verder geen krasje in de buurt. Voor in je blad, zitten er diverse.
Maar als je dan naar je tank kijkt, recht uit de fabriek, geen echte battle-damage.

Lees eens wat info door over chippen, verweren, roest, krassen en al wat meer.
Ga het dan eens proberen toe te passen, één stap tegelijk...

Het is verder een mooi model, redelijk goed gebouwd, en kan zeker nog iets beter.
De rest neem je maar mee als tip voor een volgend model.

Rico

(het valt me ook op dat je aan het handschrift op het blad kan zien dat het door één en dezelfde persoon geschreven is... 😉 )

bedankt voor jullie reactie.
Die touwen zijn inderdaad te grof.

@Rico: bedankt voor de opbouwende kritieken. Ik ga dit zeker meenemen in volgende modellen. Soms ziet het er zo makkelijk uit hoe sommige een model schilderen en verweren..... 😉
Blijven oefenen, proberen, nog een beetje oefenen, en dan nog proberen en dan..... Het is gewoon een heel erg leuk tijdverdrijf.

Ik heb toch echt geprobeerd de verschillende handschriften van een foto over te nemen 🙄 Volgende keer maar verschillende mensen laten schrijven 😉

Thanks,
Marc.

Hey Marc hoe is de pasvorm en detail van deze Academykit,vind het een mooi model maar inderdaad zijn er nog punten voor verbetering maar je bent goed op weg!!!
Ga zo door.

Groet Rinke

Marc Stikvoort zei:
@Rico: bedankt voor de opbouwende kritieken. Ik ga dit zeker meenemen in volgende modellen...

En da's al wat je ermee moet doen...
Marc Stikvoort zei:
Soms ziet het er zo makkelijk uit hoe sommige een model schilderen en verweren..... 😉
Blijven oefenen, proberen, nog een beetje oefenen, en dan nog proberen en dan..... Het is gewoon een heel erg leuk tijdverdrijf...

En dat moet het ook blijven,'t is maar een hobby,...
Zoals je zegt, blijven oefenen. Sommigen onder ons, waaronder ikzelf,
zullen nooit verder komen dan de oefenfase, maar als ik bouw, bouw ik nog steeds met plezier. 😉
Marc Stikvoort zei:
Ik heb toch echt geprobeerd de verschillende handschriften van een foto over te nemen 🙄 Volgende keer maar verschillende mensen laten schrijven 😉

Het viel me met name op door de letter i,
d'r is niks mis met je model in mijn ogen, alleen het detail,
maar da's wat je zegt, oefenen, oefenen,... 😉

Veel plezier bij de volgende,

Rico

@Rinke: het is een goede kit. Weinig problemen mee ondervonden en lekker te bouwen (straight out of the box). Ik denk dat deze kit zeker makkelijker te bouwen is dan een resin conversie van verlinden.

@Rico: de touwtjes zijn eraf gehaald. Ik twijfelde al toen ik ze erop deed. En wat ik wel vaker lees op het forum. Bij twijfel: Niet doen!
Wat betreft dat lampenglas. Ik heb het nog even nagekeken in de bouwtekening, maar volgens mij zit deze er niet bij. Er staat nog zo'n model op het forum, waarbij er ook niets in zit. 😕:
Ik heb nog wel een paar modellen liggen waarop ik verder kan oefenen 😉 . Heb laatst ook een airbrush aangeschaft, waardoor het schilderwerk ook wat makkelijker en strakker gaat. 🙂

Groeten,
Marc.

R. Goorts zei:
Volgens mij mis ik een lampenglas in je zoeklicht ?
En dat klopt, want die hoort er ook niet in 😉
Het is feitelijk een koker met daarachter een lampje zonder glas. Dat ding werd normaal sporadisch geplaatst, maar ja, op een model ziet het er natuurlijk interessanter uit.

@Marc: Loop eens met een vers, kritisch oog langs de foto's van je modellen. Kijk wat jou niet bevalt, en ga daar aan werken voor het volgende model.
Mijn tip, let op vingerafdrukken. Volgens mij staan er een paar op de koepel.

Groet, MartinD

@Martin: Verhelderend 😉
Wat betreft die vingerafdrukken, dit zijn krasjes. Maar op de foto zijn het inderdaad net vingerafdrukken 🙂

Ik heb inderdaad zelf kritisch naar de foto's gekeken en ik zie zelf nu ook steeds meer mindere dingen. Ik moet wel zeggen dat het op de foto's extra erg is omdat ze van zo dichtbij genomen zijn. Als je er gewoon naar kijkt van een normale tafel - hoofd afstand, dan vallen heel veel dingen niet op.

Groeten Marc

Marc Stikvoort zei:
Ik moet wel zeggen dat het op de foto's extra erg is omdat ze van zo dichtbij genomen zijn....
Als je er gewoon naar kijkt van een normale tafel - hoofd afstand, dan vallen heel veel dingen niet op....

Tja,

en daar zit hem nou de kneep volgens mij.
Jij ziet het niet, je aanschouwer wel.
Nu zie jij het ook, en de rest ook.
Blijven alleen de vragen,
hoe ver ben je met de bouw?,
kun, of ga je er wat mee doen...

Heel simpel voor mij,
als je geen profi bent, maak je niet druk, 't is voor een volgende...
als je geen profi bent, maar je pretendeerd er één te zijn, aanpassen, elke fout...
ben je een profi,...

Zelfs de echte profi's doen er wat mee,
kijk maar naar Staf Sneyers, Kristof Pullinkx, Rudi Meir, Jan Peters of Axel en anderen,
ze doen wat met wat er gezegd wordt, nu, of met een volgende...

Voor jou gewoon de volgende... 😉

Terug
Bovenaan