Academy 1/35 Tiger m/Interieur

Hoi Melcher,

Ziet er al prima uit! Een Tiger met interieur, dat is al meteen een flinke kluif.
Weinig aan te merken, al zou je wat meer kleuren kunnen aanbrengen, bv de bransstoftank achterin ook primerrood. En straks met wat washes wat meer detail aanbrengen. Het enige dat mij opvalt zijn de naden in de Feifelfilters:

1355002361_5_rcXE.jpeg

Als je daar wat putty op smeert en daarna wegschuurt met een nagelvijltje en dan polijst met een fijn schuurpapiertje + water worden die mooi vlak.

Leuke website ook!

Eric

Ik zie wat je bedoelt, het zijn gewoon giet naden volgens mij.. Ik heb daar niet goed geschuurd..
De benzine tanks heb ik expres metalig geverfd omdat dat in het echt ook zo het geval blijkt te zien (gevonden op Tiger.info)
Filters, heb er al vaak over horen praten, maar hoe werkt dat nou precies? En wat kost zo'n flesje?

Dankje voor de complimenten 😀

Hoi Melcher,

Washes en filters hoef je niet te kopen(dat is alleen voor luie mensen 😉 )Je kunt het makkelijk zelf maken met bijvoorbeeld een donkerbruine tint enamel,olieverf of acrylverf.Deze dien je sterk te verdunnen en op een deel van het voertuig of motor aan te brengen.Zo komt er een hele dunne laag verf op waardoor de basis laag ietswat verweerd lijkt.Je kunt dit heel licht maar ook bij behoorlijk verweerde delen (bijvoorbeeld loopwielen) wat zwaarder aanbrengen.

Succes met het verdere schilderwerk.

Groeten,

roger

Roger, Dankje voor de tip.. ik neem aan dat dat dus gewoon met terpentine kan?

Wat is een goede manier om prut te maken/aan te brengen, dus bijvoorbeeld op het loopwerk?
-maargoed dat komt later wel, morgen zal ik weer even een paar foto's uploaden van wat ik alweer allemaal heb gedaan..

Melcher, het is hier op het forum de bedoeling dat je je volledige voor- en achternaam gebruikt bij het registreren. Stuur me even een pb met je volledige naam, dan pas ik je account even aan.
bedankt, Jan

Ha die Melcher,

Leuk om te zien dat je ook een Academy Tiger met interieur bouwt. Ik heb er zelf een paar jaar geleden ook één gemaakt. Hier vind je het bouwverslag met nog wat foto's. Wanneer je wil kan ik je de andere foto's ook PB'en. Het zijn close ups die ik tijdens het bouwproces heb gemaakt die je laten zien waar de valkuilen zitten.

Veel succes met deze 😀 !

groeten, Richard.

Terug
Bovenaan