Abrams 1/35

De eindfoto's van mijn Abrams van italeri 1/35.

normale en opbouwende kritiek is welkom. Als je kritiek wil leveren om het kritiek leveren doe het dan liever niet hier.

DSC02296.JPG

DSC02297.JPG

DSC02312.JPG

DSC02314.JPG

DSC02316.JPG

DSC02329.JPG

DSC02359.JPG

DSC02360.JPG

DSC02365.JPG

DSC02367.JPG

DSC02368.JPG

DSC02373.JPG

DSC02380.JPG

DSC02381.JPG

DSC02384.JPG

DSC02385.JPG

DSC02387.JPG

DSC02388.JPG

DSC02389.JPG

DSC02391.JPG

DSC02393.JPG

DSC02394.JPG

Hoi Heico,

Je hebt het pre-shaden wel door, hierdoor heeft je tank al een mooie bases voor verdere verwering. Het kan aan de foto`s liggen maar die zie ik niet echt.

Misschien is een lokale dry-brush met wit een oplossing en zeker zou ik nog met mig pigmenten aan de bank gaan. Misschien een paar chippies.

De bases is er, nu nog de stap naar verder verweren.

steven

Ik ben al wel een klein beetje aan het chippen geweest. Kijk hierbij vooral op de toren, de randen van de toren en bovenop. Ook bij de bouten heb ik dit voorzichtig gedaan. Ik wou er bewust niet teveel vanaf halen eigenlijk. Dit omdat het redelijk nieuwe tanks zijn, en ik wou deze het uiterlijk geven van nog niet zo lang in gebruik. Dit moet een tank uit '91 voorstellen en toen waren ze al helemaal nog niet lang in gebruik, dus kon er ook nog niet veel aan beschadigd zijn.
Washes is dus nog niet mijn ding daar heb ik me ook niet aan gewaagd. wel heb ik de hele tank eerst in een andere kleur gespoten. Hierna de zandkleur er over en toen op plaatssen waar slijtage het eerst voorkomt geprobeerd wat weg te schrapen.

Voor de rest ( ook boudewijn ) wel bedankt voor de complimenten.

Hoi Heico,

een wash is niet moeilijk, een paarkeer testen op een oud model en je kan het op een te bouwen model doen. De kleine chippies had ik gezien, mooi suptiel. Maar probeer je eens voor te stellen wat zand en zon met een tank doen, de woestijn is echt slopend voor een tank.

Op de twenot site staat veel bruikbare info over werwering, kijk eens

steven

Meng ook eens wat zwart door het zilver van je .50 etc.
Dat soort wapens zijn een zwart met soms een hele vage blauwglans er in.

De truck met washen is je verdunning.
Een goede wash zie je nauwelijks, maar dan ga je laagje over laagje over laagje aanbrengen waardoor je geleidelijk meer en meer resultaat ziet.
Kan gewoon niet mislukken

@Rob
Deze .50 is gedaan met 1405 van modelmaster de naam is zo uit mijn hoofd gunmetal. Dat is dus al met een beetje zwart erdoor.

Ik ga het washen wel eens weer proberen op een ander model. Ik heb nou een M60A3 op de werktafel staan die ik wil proberen errug smerig te maken. Dan ga ik jouw tip er eens bij doen, want op deze manier ( stapje voor stapje ) had ik het nog niet eerder ( bewust ) gelezen.

Excuus voor het woord maar hij is wat saai en vooral de zaken en de jerrycans maken het nog niet echt "levendiger". De 3 zakken zijn net de 3 kleine biggetjes zittend op een hek. Ze zijn exact gelijk aan elkaar.

Je hebt het het rek wat beschadigd maar je laat het niet terugkomen door kleurverschillen.

Probeer bij je volgende model ook wat meer te spelen met je kleuren, lichter en donkerder.

Maak gebruik van vuilstrepen, wat meer filters, pigmenten en maak je .50 ook wat spannender zoals Rob al aangaf. Ik denk dat je uit dit model veel meer kan halen.

JW

Terug
Bovenaan