A Prey for the Panzerjäger- AF!

Halowa!

Een dag voor SMC was deze af, en heb er daar ook zilver mee gewonnen 😀 Helaas kon ik met mijn eigen fotocamera geen fatsoenlijke foto's meer nemen om een goede indruk ervan te krijgen. Gelukkig woont Hugo hier in het dorp, dus heb ik hem gevraagd of hij foto's kon nemen. Dit kon, dus vandaag hebben we maar eens foto's van dit dio'tje genomen.

Genoeg verteld. De foto's spreken voor zich.

KV-I%20%20000a.jpg

KV-I%20%20001a.jpg

KV-I%20%20002a.jpg

KV-I%20%20003a.jpg

KV-I%20%20004a.jpg

KV-I%20%20005a.jpg

KV-I%20%20006a.jpg

KV-I%20%20014a.jpg

KV-I%20%20015a.jpg

KV-I%20%20016a.jpg

KV-I%20%20017a.jpg

KV-I%20%20019a.jpg

KV-I%20%20020a.jpg

KV-I%20%20021a.jpg

KV-I%20%20023a.jpg

KV-I%20%20024a.jpg

KV-I%20%200025a.jpg

Ik hoor graag wat jullie er van vinden! 😀

Grtz,

Niels

Mooie weathering

mooie base/ondergrond

mooi figuur

goed en simpel verhaal

compositie goed...

kleurgebruik goed

MAAAAAAAAAAAAR waar zijn die trackmarks in het zand ???

komt ie zomaar als een UFO uit de lucht gevallen ???

probeer daar nog iets aan te doen 😉

ook vind ik het geheel geen 'gewicht' hebben, het zweeft teveel...

cheers
Dom

Niels, ik ben het met Dom eens vwb het missen van 'gewicht' verder helemaal top!
Misschien kun je nog wat roet toevoegen bij de uitlaten 😉
Jan 🙂

Hee Niels,

Mooi werk hoor! Een simpel maar effectief ondergrondje zo, en ook een logische opstelling. Terechte medaille lijkt me zo 8)

Op naar de volgende, of ligt er al wat op de werktafel? Een LVT misschien? 😉

Groeten, MartinD

Mark Rozendal zei:
Jan Peters zei:
...
Misschien kun je nog wat roet toevoegen bij de uitlaten 😉
Jan 🙂

Hey Jan,

dat zit er toch ? Of vind je het te weinig ?

Verder mooie bak hoor, Niels ! Dit doe ik je nog niet na. Pluim!

Mark
Dat weet ik, maar dat mag iets prominenter aanwezig zijn naar mijn bescheiden mening 😉
Jan 🙂

Bedankt voor jullie antwoorden allemaal, dat doet een mens goed! Zelf ben ik ook zeer tevreden over de kleuren, verweringseffecten e.d.

Dominique: jullie hebben helemaal gelijk wat betreft dat 'zweven'. Ik heb deze base al een tijdje geleden gemaakt, maar was er toen niet zo tevreden over. Domme ik ben toen vergeten de trackmarks erin te plaatsen, omdat ik 'm laterna toch maar heb gebruikt want ik had geen zin meer om een nieuwe te maken 😳
Ik ga iig toch nog proberen om trackmarks te maken met een donkere aarde kleur.

Jan: Roet zit er al, alleen niet zo fel. Te fel vind ik vaak te lelijk, maar ik zal er nog even naar kijken.

Robert: Laten we Roy en de rest van SMF niet vergeten he 😉 Maar idd, in Hugo heb ik ook een héél goede leermeester gevonden.

Hendrik: (Een) goede leermeester(s) doet wonderen. Het gras is van Heki en de plantjes die uit het gras steken zijn van Joefix.

Martin: Nee nee, eerst moet er nog een Semovente worden afgemaakt 🙂 Waarschijnlijk komt de LVT erna, maar ik beloof niks.

Tot zondag!

Grtz,

Niels

Hey Niels,

Mooie bak. Mooie setting. Tijd voor een medaille. Verdulleme ik wou dat zo kon bouwen toen ik zo oud/jong was. 😳

Zag hem ook op de foto's van Luc Klinkers. En hoe is het afgelopen in Lier?

Misschien zie ik hem morgen in Eindhoven. Neem je hem mee?
🙂 🙂

Gegroet,

Ik heb hem in lier gezien 🙂 zit er helemaal niet slecht uit, alleen een min puntje als je de volgende keer een rus boud mag je er meer me knoeien
-> mee chippings en beshadiging aan de spatborden etc

Mvg Jo 8)

Lakbeschadigingen typisch russisch?

Jonathan Cuyt zei:
...
zit er helemaal niet slecht uit, alleen een min puntje als je de volgende keer een rus boud mag je er meer me knoeien
-> mee chippings en beshadiging aan de spatborden etc
...

Dit begrijp ik nu niet. Waarom zou een russische tank meer beschadigingen hebben dan van een ander land? Reden de amerikanen en duitsers voorzichtiger met hun voertuigen?
Het hele gebeuren rond chips vind ik vaak erg overdreven. Ik weet wel, over smaak valt niet te twisten maar ga maar eens bij graafmachine kijken die langs de weg bezig zijn. Ze worden iedere dag gebruikt maar je zult verbaasd zijn dat de lakbeschadigingen voornamelijk op het onderstel / graafarm zitten. Deuren ,zijwanden en dakenzullen bijna geen krassen hebben.

groeten Maarten

Bedankt voor jullie antwoorden René, Rob, Jonathan en Maarten!

René: Lange tijd niet gezien hiero! Ik hoop dat je alles weer een beetje op orde hebt 🙂

Rob: Geen prijs, maar dat maakt me niet zoveel uit. 't is natuurlijk leuk meegenomen als je iets wint, maar ik ga naar een beurs voor de gezelligheid en de handel, niet voor de prijzen.
Ik neem 'm straks mee 8)

Jonathan: Je hebt wel gelijk dat er wat meer verwering op de spatborden mag, maar ik ga er nu geen tijd meer aan besteden. Ben al veel te lang aan dit project bezig geweest.
Vind het trouwens, net zoals Maarten, nogal vreemd waarom een Rus meer verweerd zou moeten zijn als een Duitser of Amerikaan...

Grtz,

Niels

Vind het trouwens, net zoals Maarten, nogal vreemd waarom een Rus meer verweerd zou moeten zijn als een Duitser of Amerikaan...

Misschien door de vodka 😉

Bruce

Gegroet,
Waarom een rus meer 'toegetakelt' is dan ee nandere is ten eerste omdat de verf van slechte kwalitijd is, bij het minste sprong hij eraf en ten 2de om dat de russen slecht opgeleid waren dus niet zo goed konden schieten en vooral rijden en een ongelukje tegen een boom of paal was dus rap gebeurd 😀

Mvg JO 8)

en ten 2de om dat de russen slecht opgeleid waren dus niet zo goed konden schieten en vooral rijden en een ongelukje tegen een boom of paal was dus rap gebeurd

Dit is later in '43 knap aangepast. Daarbij waren niet alle eenheden slecht opgeleid. Zo is als ik me niet vergis Guderian zelf in een hinderlaag beland van T-34 tanks toen ze net op het strijd toneel waren aangekomen. En dat was een goed opgeleide eenheid.

mzls

Vind vooral je kleuren erg mooi.
Het komt mij ook voor dat je eerst goed nadenkt over een thema, vooraleer je ergens aan begint. Herinner me dat je al een tijdje met dat figuurtje op zak rondliep.
en voor de rest,Niels,...
de chaos in mijn hoofd, is de leegte om me heen 🙂
groetjes,
René

Terug
Bovenaan