81st West African Division (update 11 juli )

Kijk dat vind ik wel interessant, want er werd al geheimzinnig gedaan over het feit dat er ook zwarte-amerikanen mee vochten in WOII en nu dit.
Wel apart, wel dankbaar gebruik van maken, maar geen lof.
Doen alsof er alleen maar blanken in WOII hebben gevochten.

Maar goed...

Michel, het zijn geen Amerikanen, noch het Amerikaanse leger.

Robert Jan, weer een erg origineel onderwerp. Pose erg oke, en de scultpting ziet er, zover ik het kan zien op de foto ook goed uit.

enne....ik mis een soort van banner in je post. Of zie ik iets over het hoofd 😉

Robert

Hoi allen,

Hier een kleine update.

Er is een riem van loodfolie aangebracht en de helm is vervangen door een zg. "bush hat"'. De bush hat is gemaakt van Magic sculp. De hoed zit nog los.

DSC03563-1.jpg
DSC03564-1.jpg

groet,
RJ

pffffffffffffffffffff ik heb je toch al verteld dat ik je werk leuk vind 😉 Naja dan nog maar een x, super gedaan RJ!

Heb je deze trouwens al gezien?

http://www.planetfigure.com/forums/showthread.php?t=26823

JW

Hoi,

Bas en JW : Bedankt!

Het wordt een stand alone figuur. Als de sculpting van deze af is begint het "schilderseizoen" en wordt deze en het Blindfold and alone figuur geschilderd.
Het freikorps en SBS figuur zullen (hoogstwaarschijnlijk) niet meer geschilderd worden.

Ik had hem al gezien JW. Echt een verbluffend staaltje schilderwerk.

groet,
RJ

Hoi allemaal,

Hier weer een kleine update.
De broekzakken zijn aangebracht, hier en daar moet nog een knoopje op. De bush hat heb ik vervangen door een ander exemplaar, even wat meer werk, maar ik ben er nu tevereden over. de andere hoed "zat" niet goed en dat zat mij niet lekker.
De hoed lijkt nu wat hoog op zijn hoofd te staan, maar hij zit los, dus dat kan veranderd worden. De rand moet nog wat 'bijgeslepen' worden zodat die dunner lijkt.

DSC03565-1.jpg
DSC03568-1.jpg

DSC03566-1.jpg
DSC03567-1.jpg

Tips, etc zijn welkom.

groet,
RJ

Hoi allen,

Het is weer vakantie dus er kan weer flink gewerkt worden.
Hier de stand na vandaag.
De munitiezakken zitten nog los. De schouderstukken zijn van loodfolie.
Volgende stap is het aanbrengen van de borstzakken, knopen en de rest van de webbing. Daarna zijn de armen aan de beurt. En dan schiet het al mooi op.

DSC03909-1.jpg
DSC03910-1.jpg
DSC03911-1.jpg

groet,
RJ

Hoi,

Hier weer een kleine update. De borstzakken zijn aangebracht en de rest van de webbing. Op de rechterkant aan de voorzijde is expres een stukje weggelaten, dan past de munitietas beter.
Op de achterzijde juist wat langer gelaten, dan kan de veldfles, en evt nog wat anders er aan hangen.
De webbing is gemaakt van loodfolie.

DSC03922-1.jpg
DSC03925-1.jpg

groet,
RJ

...en het resultaat na de laatste sessie.
De jas nog wat bijgewerkt en een zogenaamde "dhah", een Indaas kapmes in zijn foudraal gescratcht. Alle uitrustingstukken zitten nog los.

DSC03932-1.jpg
DSC03933-1.jpg

DSC03934-1.jpg
DSC03935-1-1.jpg

groet,
RJ

Terug
Bovenaan