50 uur groepsbouw bouwgroep Breda: Miniart Mercedes 170V

Bas Slaats

Algemeen bestuurslid
Forumbeheerder
TWENOT-bestuurslid
Lid van de TWENOT
Interesses
Halftracks en alles wat zich rondom Tilburg heeft afgespeeld.
Ter ere van het feit dat de beurs niet door ging en we toch iets leuks wilde doen met bouwgroep Breda was het idee ontstaan om een bouwmarathon te starten afgelopen weekend. Dus vrijdagavond kregen we allemaal een ingepakt cadeautje en na uitpakken bleek het de nieuwe Mercedes te zijn van Miniart. De missie van afgelopen pakweg 50 uur was om deze helemaal gebouwd te krijgen. En een ieder die ooit een Miniart gebouwd heeft, weet dat dit een hele uitdaging is. Al met al waren de resultaten zeker niet slecht en in mijn geval ben ik tot aan de eerste verflaag geraakt. De komende weken ga ik hét geheel op mijn gemak afschilderen en van decals voorzien.
20200925_230652.jpg
20200925_230730.jpg
20200926_013107.jpg
20200926_101009.jpg
20200926_232709.jpg
20200927_204944.jpg
20200927_213851.jpg
En bij deze het eindresultaat tot nu toe. Al bij al was het ondanks de complexe kit een leuke en leerzame ervaring.

Gr Bas

Dat complexe zie je er niet van af: je hebt hem netjes gebouwd. Dat zie je met de verf erop. Mooi stukje vlijt.

Groet van Jan

Die dot techniek moet ik me toch eens eigen gaan maken, ik krijg uiteindelijk het effect van een gehele wash, allicht toch eens een paar van die oilbrushers aanschaffen, ik heb tubes van 502, maar die zijn niet echt consistent van inhoud. Fraai geheel zo samen met die toch wel kleurrijke ambu op de takel!

Bas, echt mooi gedaan.

En wat betreft de dot techniek, zou je hier wat meer over kunnen vertellen? Ik heb dit nog nooit gedaan.
Ik heb sowieso nog nooit met olie gewerkt, maar zou dat wel willen.

Beetje dom van mij, toen ik foto zag, vroeg ik me af wat is dit voor camouflage? Maar ik had tekst nog niet gelezen. 😕😉
En dan de roest op de onderzijde is net echt.
Hoe heb je dat gedaan?

Hallo Guido, kwestie van uitproberen. Ik gebruik films op YouTube van o. a. Plasmo en Night Shift als voorbeeld. O. a bij de Hornbach hebben ze fatsoenlijke verf voor relatief weinig.
De anders is geen roest, maar modder. Mogelijk moet ik een ander kleurtje toevoegen. 😉
Maar ook qua pigmenten (van de verf winkel) is het een kwestie van experimenteren op een oud model tot je tevreden bent. Er zal een wereld voor je open gaan. Ter inspiratie hier een link naar Night shift en olieverf.

Gr Bas

Beste Bas,
dank je wel.

Het is net betreft de Hemtt, de wereld is zo groot aan informatie, dat zoektocht - ook qua tijd - naar de juiste informatie juist niet makkelijker en dus kleiner word. Speld in een hooiberg.
Als ik een filmpje heb gevonden en bekijk, dan heb ik minder tijd voor andere filmpjes. 😉
En sommige filmpjes geven zoveel informatie, dat je deze vaker moet bekijken.
En dan het grootste probleem, alleen door proberen kan je het leren., want anders ben ik het snel weer vergeten. 🙁

Dus een goede tip qua goede informatie helpt. Dus bedankt.

Misschien een rubriek, waar vind je de juiste informatie per onderwerp?
Per onderwerp aparte rubriek, en een ieder die dan hun mening, extra informatie aan toevoegt.

Mvg
Guido

Terug
Bovenaan