40 Mhz?

27mHz of 40 mHz... Alleen NOOIT 35 MC; is gereserveerd voor vliegend spul. Maar de vliegers mogen ook op de 27 en 40 mHz vliegen.
Zullen ze niet vaak doen, vanwege kans op storing door (bijvoorbeeld) RC tanks of RC schepen...

Roel van Essen zei:
27mHz of 40 mHz... Alleen NOOIT 35 MC; is gereserveerd voor vliegend spul. Maar de vliegers mogen ook op de 27 en 40 mHz vliegen.
Zullen ze niet vaak doen, vanwege kans op storing door (bijvoorbeeld) RC tanks of RC schepen...

Ja, de versie van de zender die ik wil is er in een 35 en in een 40 Mhz variant.

Nu ik kan kiezen, kies ik dus mooi voor de 40 Mhz variant 🙂

Jurrie

Heren, om hier even serieus op in te gaan:

Denk hier niet te lichtvaardig over! De goedgekeurde kanalen van de 35 mHz zijn ENKEL EN ALLEEN VOOR VLIEGERS!!!
De goedgekeurde kanalen van de 27 en de 40 mHz zijn voor vliegers, vaarders en rijders.
Vliegers op de 27 of de 40 mHz lopen dus wat meer risico dan de vliegers op de 35 mHz, maar dat is hun eigen keus.

Als je met een RC tank wil gaan rijden, zorg dan dat je op de 27 of de 40 mHz zit te werken. Zeker op shows!
Als er een ongeluk gebeurt omdat jij op de 35 mHz zit te zenden met je Tiger, en men kan dat aantonen, ben je zwaar de klos.
Vliegers zijn hier heel serieus over! Op www.modelbouwforum.nl lopen de gemoederen m.b.t. verkeerde frequenties hoog op.

Als erkend dinosaurus op vlieggebied en op rc gebied in zijn algemeenheid was ik nog steeds in de veronderstelling dat die piloten op de 27 MHZ zaten (tja ik klooide voor het bakkies tijdstip dus nu nagedacht had ik nu beter moeten worden)
BertUS

@Roel...ik was alleen een beetje aan het dollen, het zou werkelijk niet in me opkomen om een ander schade te berokkenen oid.

40 Mhz voor de tanks en geen 35...Roger...Check...10-4...etc.

Roel,

Wat kan ik ergens vinden dat de 35Mhz band gereserveerd is voor vliegentuigen, ik gebruik nl. mijn oude (35Mhz) zender uit mijn 'Helikopter' tijdperk voor mijn tank. Volgens mij stamt deze 'regel' uit de tijd dat je voor je zender nog een vergunning nodig had, of zit ik helemaal verkeerd?

gr. Peter

ps. Ik heb een Robbe Terra Top achter in zit een aparte HF-Sender module (35Mhz).

Terug
Bovenaan