4,7cm Pak auf R-35 afgewerkt

Hello,
lang geleden dat ik hier nog iets gepost heb, maar nu ben ik bezig aan deze kit van Hobbyboss, een plezierige bouw maar wel veel te verbeteren.
De bovenbouw is in de kit volledig symmetrisch opgebouwd, maar volgens de beschikbare foto's was dat niet zo, dus na wat meet en paswerk is dit het resultaat.
pak47-3.jpg

pak47-7.jpg

De korte zijkant van de ammo locker werd losgemaakt en ingekort aan de achterzijde zodat de meer gedetailleerde voorkant bewaard bleef

pak47-5.jpg

De deuren zijn aan beide zijden even groot zodus moet de zijplaat van het gevechtsgedeelte verlengd worden.
Voor een beter detail heb ik het 4,7 cm kanon van Dragon gebruikt, uit hun Pz jager IB kit. De aankleding aan de binnenkant is zelf gekozen omdat daarvan geen foto's bestaan
alles droog in mekaar gezet om te kijken of het past.

pak47-20.jpg

De ammo kast aangevuld met uit geponste rondjes

pak47-9.jpg

en geschilderd

pak47-35.jpg

De onderkant, het R-35 gedeelte is precies een heel andere kit, fijn gedetailleerd en past perfect.
hier is alles geschilderd en op zijn plaats

pak47-33.jpg

Het moeilijke aan het onderstel zijn de kleine slijkvangers in PE boven elk wiel, die moeten geplooid worden en zijn niet voor gegroefd, ik heb ze gewoon afgesneden en op maat gevijld.

pak47-24.jpg

Dit was het tot nu.

Eddy

Re: 4,7cm Pak auf R-35 Hobbyboss

Hoi Eddy, zag net pas dat je plaatjes van je model ook hier hebt gepost. Al met al toch weer een kitje waar je flink wat werk in gestoken hebt 😉 . Ziet er allemaal prima uit en ik maak dankbaar gebruik van je foto's/bevindingen voor mijn eigen bouw van het HB kitje. Ben ook net begonnen aan de pe modder dingen boven de wielen en het gebrek aan vouwgroeven (overigens ook bij andere pe onderdelen) maakt dit er inderdaad niet eenvoudig op. Zag trouwens op originele foto's van de R-35 dat die "mud-flaps" ook vaak ontbraken (misschien laat ik er gewoon een stel weg, scheelt een berg werk en ergernis 😕 ). Ben benieuwd naar het vervolg van je bouw.

Groet,

Arjan

Bedankt Hilbert en Arjan voor jullie reactie. Ondertussen is alle opbouw klaar, de grote stukken komen pas samen als de binnenkanten geschilderd zijn. Het interieur van de onderkant is ondertussen klaar.
pak47-40.jpg

pak47-43.jpg

pak47-44.jpg

pak47-45.jpg

Eddy

Vooral die verschillende tinten grijs waar de lak is weggesleten en de chips daar om heen vind ik erg mooi gedaan. Ga ik onthouden.

succes met het vervolg,

groeten
Oscar

Bedankt voor de reactie.
Johannes, oorspronkelijk waren die granaten in geel koper maar dat viel wat tegen in het geheel, ik heb daarom de glans wat getemperd. Ik zal eens foto's nemen met een betere belichting. Bedankt voor de tip, alleszins.

Eddy

Aparte en toch mooie machine Eddy !
Gaaf camo patroon ook, zelf bedacht of in het echt zo gebruikt ?

apart groetje 😉
Peter

Bedankt om te volgen.
Rob, De camo is inderdaad met een penseel op geschilderd, Vallejo verdund en die is redelijk dekkend zonder al te veel penseelstreken.
Peter, Het camo patroon heb ik van een foto, alleen de achterkant, de rest is in dezelfde trant bij gefantaseerd.

Eddy

Terug
Bovenaan