Hoi Remco, ik ben zeer te spreken over de wash and cure. Het washen is een stuk grondiger dan zelf schoonmaken en, ik had geen UV lamp, wachten en draaien in het zonnetje. Als je met hele fijne details werkt zoals het handgreepje bovenop mijn afvalemmertjes en je maakte die schoon met de kwast of tandenborstel dan braken deze al af. Nu blijft dit gewoon netjes zitten. Ook het uitharden gebeurt veel mooier. Wel zou ik ook even een extra onderdeel printen,
Elegoo Mars (Pro) to Anycubic Wash & Cure Adapter by RaspiManu deze is voor de Elego Mars Pro, waarmee je de basisplaat omgekeerd in de tank kunt hangen. Dit heeft als voordeel dat je residu van vorige washes niet op je model zinken. Maw ik vind het een aanrader. Heb de mijn via Aliexpres:
wash and cure – Buy wash and cure with free shipping on AliExpress even een beetje zoekwerk waarvandaan verschepen e.d. maar ik had die van mij voor 128 euro.
Wat de resin betreft kocht ik de eerste keer die van 3D jake. Was de goekoopste optie en daar kwam ook mijn elegro mars pro vandaan. Daarna ook via Alie de Anycubic resin gekocht. Deze geeft veel meer detail dan de jake resin. Ik ben voor een afvalemmertje 2 cent aan Resin kwijt. Alles wat ik geprint heb tot nu toe. De gebouwtjes twee keer, drie keer de afvalemmertjes, 1 keer een sectie van de muur van berlijn, 1 kerstgeschenkje voor mijn vrouw (zie foto) en ik weet niet wat allemaal nog meer heb ik gedaan met 1,5 liter resin. Waarbij ik moet zeggen dat de meeste resin verloren gaat bij het cleanen van de tank en het washen van het object en, vooral in het begin, bij het gesop. Er verdween af en toe een half bakje langs de fles. Na keiharde training is dit nu niet meer het geval. Ook heb ik even een aantal trechtertjes met filtertje besteld bij Alie (Zie foto) voor 70 cent per stuk Scheelt een hoop. Ook gaat er natuurlijk wat resin in de basisplaat zitten die ik elke keer meeprint. Wel iets wat ik adviseer want mijn eerste printjes lagen onder in het bakje. Ik denk dat de eerste kwart liter resin sowieso aan experimenteren verdwenen is.
De hoeveelheid resin die je gebruikt hangt gewoon ook af van de wanddikte die je kiest. Met chitubox (slizingprogramma) kun je je model vullen en weer uithollen. Het kerstpresentje heeft een wanddikte van 1,2 mm maar had dunner gekunt.
Al met al heb ik nog een litertje staan maar geen project wat ik op dit moment uit wil voeren. Wel plannen genoeg waarbij die van pas komt. Heb bv nog een 1/16 prtl waarvan de mondingsremmen/ snelheidmetertjes van de loop zijn verdwenen. Ideaal om die na te printen maar de mogelijkheden zijn legio. Een gebiedsafhankelijke lantaarnpaal, uigezakte wielen, gereedschapsklemmen enz. enz.
p.s. Als je voor de Anycubic gaat kies dan niet die met die deurtjes je hebt echt alle ruimte nodig om bij het bakje en de basisplaat te komen. Moet hieraan toevoegen dat ik heel happy ben met de elegoo mars pro😎

(zijn grote lucifers)
Hoop dat je hier wat aan hebt
@Remco Vonk 😉