2de hands RC tank

Het kan verkeren, ik heb er tot nu toe goede ervaringen mee gehad maar heb ook van mensen gehoord die hem thuis gestuurd kregen de tranen onder hun armen sprongen van narigheid.
Vraag in ieder geval de verkoper het hemd van het lijf over zijn te verkopen tank (begin ook over dingen die niet zo voor de hand liggen zoals idlerwiel spanners e.d.), je merkt het dan snel genoeg of je met een liefhebber met kennis van zaken te maken hebt die zijn speeltje gewoon verkoopt om een nieuwer model te kunnen kopen of dat je met een Beun de Haas geeft garantie tot de hoek figuur te maken hebt.

Groet,
Hugo

ligt eraan wat 't is natuurlijk,

maar in het echt bekijken voordat je 'm koopt is natuurlijk nooit mis, en check van te voren even wat er bij de importeur nog te krijgen is. zo zijn er bijvoorbeeld van de tamiya sherman al 3 of 4 versies uigebracht, en daar is, zeker van de eerste versie zo goed als niks meer van te krijgen.

Op de Bay Area Tankers site staat de suggestie dat het opwaarderen van bv een no optin tiger tot een full option net zo duur is, zo niet duurder dan een nieuwe full option..... en dan is alles zeker goed op elkaar afgestemd.

Van de leo1a4 of de gepard zijn geen nieuwe versies, dus daar ben je wel op 2ehands aangewezen.

Let daarbij ook op de prijzen, die willen nogal eens aardig verschillen, natuurlijk afhankelijk van de staat, maar een verschil van 200 euro voor een redelijke gepard tot 750 voor een nette vind ik toch wel erg veel.

Bas

Ja precies, eerst zien voor het kopen is het meest ideaal natuurlijk (mits de verkoper niet in verre uitheemse oorden verblijft), heb een vriend van mij namelijk eens vreselijk de boot in zien gaan met een metalen 1/10 Tiger I uit Duitsland, op zich een heel mooi model maar technisch klopte er niet veel meer van, moest volledig gereviseerd worden dat ding.....en daar geef je natuurlijk je zuurverdiende geld niet graag aan uit.

750 voor een 2e hands Gepard zou ik er nooit voor overhebben, dat is wel een exorbitant hoge prijs, dan zit je al heel dicht in de buurt van een splinternieuw full option model......dus let zeer zeker op de vraagprijzen inderdaad.

Ik heb toevallig net mijn King Tiger verkocht en heb daar een vrij normale prijs voor gevraagd en ook zonder afdingen direct voor gekregen, hij gaat de deur uit incl. Robbe F14 zender, metalen (Kenny Kong) rupsbanden er onder, de originele kunststof rupsbanden, electronische Robbe RoKraft snelheidsregelaar, twee servo's voor sturen en koepelrotatie, 3 accu's, een heel stuk reserve rupsband van metaal en nog wat kleine reserve onderdeeltjes.

Groetsels e.d.,
Hugo

Advies: eerst kijken, dan pas beslissen tot (al of niet) kopen.
Ik heb een Leo1A4 voor 200 Euro van een bekend forumbezoeker overgenomen, waarvan ik wist dat hij heeeeeel netjes was op z'n spullen, maar ook die ben ik eerst gaan bekijken. Geen wantrouwen, maar voor deze bedragen moet ik toch een paar uur werken... 😉
Internet is een mooi medium, maar om blindelings geld neer te tellen voor een model wat je nog niet hebt gezien.... Nee.

Roel

Ik had voor 35 euro een Gepard gekocht, alhoewel hij in een stomme woestijnkleur gespoten was, zaghij er perfect uit.... Rupsbanden zaten erop enzovoort.....

8)

Niek Peeters zei:
Waar moet je eigenlijk goed naar kijken/ op letten als je een 2de handje koop?

Gr Niek

- zitten de rupsen er nog aan
- werkt de aandrijving
- mist er niet teveel van het detail
(de nauwkeurigheid waarmee je naar die 3 punten moet kijken ligt aan de prijs...)

Wat kost ie en wat zit erbij?

Hi Niels,

Ik ben me ook eens aan het orienteren, veel ervaring met vliegtuigen ed, maar nog niet met tanks. Sinds mijn laatste vliegtuig is gecrashed (ik hoop niet dat jouw Gepard hem uit de lucht schoot 🙂 ) blijf ik ook maar op de grond. Hoe oud is ie en wat zit erbij en wat is dan je vraagprijs?

Gr.

Marc

Re: Wat kost ie en wat zit erbij?

mvooijs zei:
Hi Niels,

Ik ben me ook eens aan het orienteren, veel ervaring met vliegtuigen ed, maar nog niet met tanks. Sinds mijn laatste vliegtuig is gecrashed (ik hoop niet dat jouw Gepard hem uit de lucht schoot 🙂 ) blijf ik ook maar op de grond. Hoe oud is ie en wat zit erbij en wat is dan je vraagprijs?

Gr.

Marc

Wat zou je ervoor willen geven?

000_0440.JPG

naja ik weet nog niet zeker of ik m verkoop, t is namelijk wel een uniek model....
Maargoed, elke keer wil ik 'm verkopen maar dan kijk ik ernaar en vooral de hoeveelheid werk ik eraan heb gehad...
Dan is het wel jammer om m weg te doen....

2de handstanks

Ik heb vrijdag een prima Gepard gekocht voor 175 euro. Een goede prijs voor de nagelnieuwe Gepard. Zondag heb ik het oude aandrijvingssysteem uitgebouwd om plaats te maken voor twee nieuwe motoren en een DMD. Mijn eerste tank heb ik ook tweedehands gekocht. Deze was ook van goede kwaliteit. Ik heb tot nu toe geen klachten over tweede hands tanks. Maar je kunt het ook slecht treffen natuurlijk.

Richard Schotanus

Re: Gepard

RONALD SWART zei:
Niels Donkers zei:
Ik heb een Gepard te koop 🙂 8)

Ik ben al een hele tijd op zoek naar een gepard zou je hem
willen verkopen.
Prijs worden we het wel eens. groeten ronald.

Ik heb wel een opkappertje voor je, die bestaat uit losse onderdelen, tracks zitten er niet bij....

Ik heb besloten samen met mijn vader om de Gepard vand e foto niet te verkopen, ik denk dat ik daar spijt van ga krijgen... Ik heb dus nog wel een sloopmodel liggen maar die heeft geen tracks dus dat schiet ook niet op....

R. den Beste heeft een Tamiya 1/16 leopard 1a4 te koop, wel zonder besturing en een kameraad van hem heeft ook een Gepard te koop. Maar die is ook zonder besturing.

Ik denk dat je hem dan even een PB-tje moet sturen.

Gr,
Niek

Terug
Bovenaan